finfyr Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Heisann. Sliter med å finne ut en ting, og etter å ha lest her og på siden til Harald B tenkte jeg å legge inn et innlegg. Det jeg lurer på er som følger. La oss si at jeg lager meg en nytt bilde som er stort som et A4 ark i PhotoShop CS. Jeg kan dra bilder inn i dette bildet, og de kommer fram som layers. Så langt er alt fint. Men hvordan kan jeg endre størrelsen på hver enkelt av disse bildene, til den størrelsen jeg vil? Vil altså sette sammen ulike bilder til et A4 ark, som skal printes ut. Håper jeg gjorde det tydelig hva jeg er ute etter her. Gi gjerne url til en side jeg kan lese om det, om du ikke vil skrive det selv. Takk Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Hvis du limer inn bilder vil de vel havne som egne layers? Da velger du bare det layer'et(bildet) du skal justere og trykker: Edit -> Transform -> Scale eller: Ctrl+t For å justere størrelsen etter proposjoner, hold inne shift. Endret 22. april 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Du verden! Ikke verre nei, der ser man. Men ville nok ikke funnet den funskjonen selv. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå