rbhelle Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Ja, da har jeg fått min X 40. En 1,4 Ghz Pentium M 738 LV, 1024 RAM, 40 Gb HDD, BT, WLAN, Gb ethernet. Min gamle FS S7010 (ikke noen tungvekter den heller) er okkupert av kone og småbarn. Da måtte jeg ha min egen bærbar og falt pladask for denne X40 til IBM. Skikkelig minimalistisk design, robust chassis og svært god yteevne for å være LV CPU. Jeg er overrasket over hvor rask den er og hvor bra ting flyter. Har installert 1 gb RAM så det hjelper jo en del da. Merket stor fremgang også på S7010 med 1 gb minne også. Jeg har ikke veid X40 enda, men mye over kiloen er den nok ikke med batteri. Det eneste som kanskje jeg savner er batterikapasitet med hoivedbatteriet. Den flater ut etter 3,5 timer med jevn bruk og over middels lysstyrke på skjerm. Trodde dette skulle vare lengre, men jeg anbefaler alle å kjøpe et 8 cell batteri. Da holder iallefall maskina ut dagen. Ellers oser det av kvalitet og jeg må si at IBM her utkonkurrerer FS på kvalitetsfølelse. Nå er jo ikke skjermen av den største, og jeg er glad jeg ikke kjøpte P7010 istedetfor med bare 1,5" skjerm. Det tror jeg ville blitt lovlig smått?? Siden innstallering av div programvare etc går over nettverk så er ikke savnet av CD rom stort, men har for sikkerhets skyld kjøpt en ultratynn Asus Combo CDRW/DVD. Greit å ha når man er ute og reiser også. Den brenneren veide ikke mer enn 250 gram og 2,5 cm tynn, så det overlever jeg nok. Jeg må iallefall si at alle de diskusjoner rundt X40 her på forumet har vært nyttige for meg å lese og jeg er glad jeg fulgte rådene til folk om den maskina som ultraportabel. Jeg har tidligere vært skeptisk til IBM grunnet mange særegne løsninger både softwaremessig og hardwaremessig. De løsninger som er med X40 er iallefall svært praktiske og fornuftige. Til dere andre som vurderer ultraportabel: Løp og kjøp! mvh rbhelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå