TkaPower Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hei lurte på hvordan kan man få power users til og få lov til og endre på nettverks kortet på local pc???? altså deaktivere ... og endre ip og slik Er en pc vi bruker som oppdaterings pc av nettverksutstyr og da må vi endre ip og slik men for feil mld på alle som er power user.. noen tips her folkens bruker win2003 sbs Lenke til kommentar
dirr Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Meld brukerne inn i "Network Configuration Operators group" (kun WinXP) http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;297938 Lenke til kommentar
TkaPower Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Nei det virket ikke eller har lagt alle medlemer inn i den gruppa og slik men ser ut til at sbs har eget oppsett der hm noen flere tips folkens Lenke til kommentar
TkaPower Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Gir opp snart her hva en jeg gjør så ser det ikke til og virke er jo bare admin som for lov og endre på dette men uansett hva jeg finner på så virket det ikke rart trode da power user skulle få lov til dette noen tips på hvor det stopper Lenke til kommentar
dirr Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Er det PC'en du snakker om som kjører SBS 2003? I tilfelle tror jeg bare admins har lov til å endre IP konfig. Gruppa jeg nevnte virker bare på Win XP. Lenke til kommentar
TkaPower Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 ja servern kjører win03 sbs og alle pc kjører da winxp men skal da kunne gå ann og endre slik at alle kan endre på ip??? Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 ja servern kjører win03 sbs og alle pc kjører da winxp men skal da kunne gå ann og endre slik at alle kan endre på ip??? Har du prøvd å legge inn brukerene under "Network Configuration Operators group" på hver av de lokale pcene? For det er det som er meningen her? Du skal ikke gjøre dette på serveren? Lenke til kommentar
TkaPower Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 går da ikke det siden alt ligger på servern det går bare da hvis det er lokal konto utdrag fra ms If the User Has a Local Account 1. In the MMC snap-in, open Computer Management located in the Administration Tools folder. 2. Expand the Local Users and Groups node, and then click Groups. 3. In the right pane, double-click Network Configuration Operators. 4. Click Add 5. Enter the user to be added, and then click OK. 6. Click OK to close the Network Configuration Operators Properties window. Back to the top Eller??? Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 går da ikke det siden alt ligger på servern det går bare da hvis det er lokal konto utdrag fra ms If the User Has a Local Account 1. In the MMC snap-in, open Computer Management located in the Administration Tools folder. 2. Expand the Local Users and Groups node, and then click Groups. 3. In the right pane, double-click Network Configuration Operators. 4. Click Add 5. Enter the user to be added, and then click OK. 6. Click OK to close the Network Configuration Operators Properties window. Back to the top Eller??? Jo du kan det. Den lokale pcen må være innlogget i domenet. Du finner frem gruppen og klikker add user. Så er det virktig du velger domenet og ikke lokale brukere. Du kan legge til "server" brukerne under den lokale gruppen Lenke til kommentar
TkaPower Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 ok ja da skal jeg teste det := men rart at ikke sbs klarer dette var ingen slike prob i server03 eller server02 jaja for se litt på det i morgen men vil ikke hvis det noe møk på servern overstyre dette? og uanset veldig tungvint er det noen bat file som man kan kjøre fra servern slik at alle for denne oppdateringen ? Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 okja da skal jeg teste det := men rart at ikke sbs klarer dette var ingen slike prob i server03 eller server02 jaja for se litt på det i morgen men vil ikke hvis det noe møk på servern overstyre dette? og uanset veldig tungvint er det noen bat file som man kan kjøre fra servern slik at alle for denne oppdateringen ? Dette er ikke noe spesifikt på SBS2003 og dette er likt på både 2000 server og 2003 server. For å gjøre det enkelt anbefaler jeg deg følgende, hvis endringene jeg anbefaler gjør problemer for deg så justerer vi dem litt. Noen grunn til at du skal ha power users på serveren? Fjern brukerne fra power user og bare ha dem under standard gruppene (domain users, users) Gå på hver lokal pc og finn frem grupper. Gå til administratorgruppen og trykk "add". Det som er viktig etter du har trykket "add" er at du velger "location" som står standard på lokal pc til det rette domenet du henter Active Directory informasjon fra. Legg til domain users gruppen under administrator gruppen på alle lokale pcer. Da vi alle lokale brukere ha "users" tilgang på server og administratorrettigheter på pcen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Riktig som skfigved sier. Kan sies på en annen måte også hvis det er enklere. Logg på maskinen som lokal administrator. Legg til godkjente brukere til den lokale administratorkontoen. Logg ut og logg inn igjen på domenet. Nå vil alle godkjente brukere ha lokale administrator rettigheter og ikke domene administrator rettigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå