Gå til innhold

Kobling av CASE LEDs

|Droog|

Anbefalte innlegg

Sliter med å få koblet caseleds'ene til hovedkortet mitt. Problemet er at manualen som fulgte med hovedkortet IKKE stemmer med det kortet som jeg har i maskinen. :wink:

I følge manualen skal det være 6 "pinner" på kortet, mens jeg egentlig har 10: ": : : : : : : : : :"

Har ett Aopen HQ08 med følgende LEDS dinglende løst nå: "Speaker, Power SW, PowerLED, H.D.D.LEDog RESET SW. Hovedkortet er ett Asus A7V133-C. Har prøvd alle mulige kombinasjoner nå (tror jeg), men dette blir jo som ett skudd i mørket. Får ikke HDD ledsene til å lyse. Dermed ser jeg ikke når harddisken "tenker".

Ikke at dette gjør så sinnsykt mye, men jeg hadde likt å få dette til å fungere.

Er det noen som i det hele tatt skjønner problemstillingen, og som kanskje kunne hjelpe?

mvh.

|Droog|

Athlon 1.2GHz

Asus A7V-C

WD 40GB

512 Apacer SDRAM

GeForce2Ti 64MB DDR

[ Denne Melding var redigert av: |Droog| på 2001-11-21 20:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev i første posten, så har jeg ikke den originale manualen til hovedkortet. Noe har tydeligvis gått galt under pakkingen. :smile:

Så problemet er at jeg ikke har en anelse om hvordan jeg skal koble LEDS'ene. Reset og Power funker, men Speaker og H.D.D LEDS funker ikke.

mvh.

|Droog|

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-22 02:50, GasMan skrev:

Nå har aldri jeg hatt et hk fra Asus, men på de hk-ene jeg har hatt har det stått på hk hvor de forskjellige led skal kobles. Er det ikke noe slik på Asus?

Sjekk litt rundt de forskjellige kontaktene, kanskje står det noe der :smile:

står på kortet på mitt asus a7v-e

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Du kan jo prøve å koble leddene på 220volten for å se om de virker.(Stikk en i hvert hull i stikkontakten på veggen) Ledene på Aopen kabinetter er disignet for å tåle dette.

Er du splitter pine gal mann? Har du tenkt over konsekvensene hvis noen faller for den spøken der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...