|Droog| Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Sliter med å få koblet caseleds'ene til hovedkortet mitt. Problemet er at manualen som fulgte med hovedkortet IKKE stemmer med det kortet som jeg har i maskinen. :wink: I følge manualen skal det være 6 "pinner" på kortet, mens jeg egentlig har 10: ": : : : : : : : : :" Har ett Aopen HQ08 med følgende LEDS dinglende løst nå: "Speaker, Power SW, PowerLED, H.D.D.LEDog RESET SW. Hovedkortet er ett Asus A7V133-C. Har prøvd alle mulige kombinasjoner nå (tror jeg), men dette blir jo som ett skudd i mørket. Får ikke HDD ledsene til å lyse. Dermed ser jeg ikke når harddisken "tenker". Ikke at dette gjør så sinnsykt mye, men jeg hadde likt å få dette til å fungere. Er det noen som i det hele tatt skjønner problemstillingen, og som kanskje kunne hjelpe? mvh. |Droog| _________________ Athlon 1.2GHz Asus A7V-C WD 40GB 512 Apacer SDRAM GeForce2Ti 64MB DDR [ Denne Melding var redigert av: |Droog| på 2001-11-21 20:15 ] Lenke til kommentar
Okie85 Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Post hvilket hovedkort du har så er det lettere å hjelpe !!! Led'a er polariterte ! Lenke til kommentar
|Droog| Skrevet 21. november 2001 Forfatter Del Skrevet 21. november 2001 Quote: On 2001-11-21 20:40, Okie85 skrev:Post hvilket hovedkort du har så er det lettere å hjelpe !!! Led'a er polariterte ! Er ett Asus A7V133-C. Det står jo forresten i første posten! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 han har asus a7v133-c det står i posten på mitt a7v-e er det en pinne som står for seg selv som er harddisk lys. Lenke til kommentar
arn.gab Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 skjønner ikke hva du plages med?fikk du ikke orginalboka med kortet? jeg har nettopp bygget en maskin til onkelen til dama mi med samme chassi og hovedkort-var bare og plugge led`ene til der og allt funka. Lenke til kommentar
|Droog| Skrevet 21. november 2001 Forfatter Del Skrevet 21. november 2001 Som jeg skrev i første posten, så har jeg ikke den originale manualen til hovedkortet. Noe har tydeligvis gått galt under pakkingen. :smile: Så problemet er at jeg ikke har en anelse om hvordan jeg skal koble LEDS'ene. Reset og Power funker, men Speaker og H.D.D LEDS funker ikke. mvh. |Droog| Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Har samme problemet. Tror jeg skal trikse og mikse litt med en gang... Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Du kan jo prøve å koble leddene på 220volten for å se om de virker.(Stikk en i hvert hull i stikkontakten på veggen) Ledene på Aopen kabinetter er disignet for å tåle dette. :wink: Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Nå har aldri jeg hatt et hk fra Asus, men på de hk-ene jeg har hatt har det stått på hk hvor de forskjellige led skal kobles. Er det ikke noe slik på Asus? Sjekk litt rundt de forskjellige kontaktene, kanskje står det noe der :smile: Lenke til kommentar
skol Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hei, alle manualene til asus sine hovedkort finnes på asus sine hjemmesider i .pdf format. Det er bare å skrive ut de sidene du trenger og vips så har du det klart. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Quote: On 2001-11-22 02:50, GasMan skrev:Nå har aldri jeg hatt et hk fra Asus, men på de hk-ene jeg har hatt har det stått på hk hvor de forskjellige led skal kobles. Er det ikke noe slik på Asus?Sjekk litt rundt de forskjellige kontaktene, kanskje står det noe der :smile: står på kortet på mitt asus a7v-e Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Asus A7V-E = sucky sucky!!!! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Hvet det. Klikka på fredag (eller var det torsdag?) Jaja nå har psdata fått det tilbake. Lenke til kommentar
errgo Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: Du kan jo prøve å koble leddene på 220volten for å se om de virker.(Stikk en i hvert hull i stikkontakten på veggen) Ledene på Aopen kabinetter er disignet for å tåle dette. Er du splitter pine gal mann? Har du tenkt over konsekvensene hvis noen faller for den spøken der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå