Gå til innhold

Er det Firstmile sitt rot?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med internett helt siden nyttårshelga. Bredbåndet mitt går like sakte som ISDN, mens jeg egentlig skal ha 1024/640 Kb/s. Når jeg laster ned ting så går de sakte og sikkert ned til 0 Kb/s, uansett hvor høyt de starter. Noen ganger funker de, men da med store variasjoner i farten.

Det er en PC til i huset som ikke har hatt problemer i det hele tatt, som går på samme linje. Men den har ikke funket på 2 uker, og jeg har hatt samme problemet. Jeg har prøvd 2 andre PCer her nede (den andre PCen er i en annen etasje) og de fikk begge samme problemer.

Jeg har byttet modem og TT-kabler, hovedkort og harddisk og nettopp formatert hele harddisken. Jeg sjekker for virus hele tiden, og for noen minutter siden sjekket jeg med Trend sin internett-sjekk og hadde null hull.

Firstmile er internettleverandøren min og jeg har hatt kontakt med dem de siste 2 månedene. Jeg kan ikke se noen annen utvei enn at det er noe de gjør feil eller liknende, er det sånn? PCen er vel renvakset nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags os har du? Hvis XP, har du SP2 og alle sikkerhetsoppdateringene? Det du skulle hatt, ar et program som viser båndbredden inn til maskinen, og hvordan denne fordeles. Da vil du kjapt kunne finne ut om problemet er hos din maskin - eller et sted utenfor (altså nettlev. sitt ansvar)

Lenke til kommentar
Hva slags os har du? Hvis XP, har du SP2 og alle sikkerhetsoppdateringene? Det du skulle hatt, ar et program som viser båndbredden inn til maskinen, og hvordan denne fordeles. Da vil du kjapt kunne finne ut om problemet er hos din maskin - eller et sted utenfor (altså nettlev. sitt ansvar)

Jeg har XP, og hadde alle sikkerhetsoppdateringene før jeg formaterte. Tar en stund å laste dem ned igjen.

Går det an å laste ned sånne program gratis?

Lenke til kommentar

Jeg har XP, og hadde alle sikkerhetsoppdateringene før jeg formaterte. Tar en stund å laste dem ned igjen.

Sikkerhetsoppdateringene er gratis ja, bare gå til Windows Update.

Lenke til kommentar

Sikkerhetsoppdateringene er gratis ja, bare gå til Windows Update.

Hehe, var ikke det jeg mente. Jeg mente sånne der du kan teste båndbredden og sånn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...