geirthr Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg sitter å redigerer en film jeg har tatt opp fra VHS med PCTV. Filmen er tatt opp i MPEG format og ligger på 4,2GB. Når jeg velger Make Movie - AVI i Pinnacle Studio 9, går det veldig sakte. (Den jobber i skrivende stund - har holdt på ca 30 minutter og han kommet ca 50 sekunder inn i filmen). Skal det ta sååå lang tid? Sitter på en pc med Intel 2,4 Ghz prosessor og 384MB Ram. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 De tar nok mye tid ja, mer ram kan hjelpe ! Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 De tar nok mye tid ja, mer ram kan hjelpe ! Hjelper ikke med mer ram. Noen programmer er veldig trege til og decode film til ett annet format. Regner med att du skal brenne ut denne på en DVD-R plate. Prøv heller og last ned dvdSanta og decod om filmen med. Finner en demo du kan prøve HER Programmet er veldig brukervennelig og enkelt og bruke. Gjør om filmen til vob filer du kan brenne ut. Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Prøv heller og last ned dvdSanta og decod om filmen med.Finner en demo du kan prøve HER Programmet er veldig brukervennelig og enkelt og bruke. Gjør om filmen til vob filer du kan brenne ut. Det programmet så perfekt ut ja. Men bare ett problem, hver gang jeg trykker på 'Lag DVD' får jeg opp standard XP feil meldig; 'Det har opstått ett problem med DVD santa.... .. Beklager det inntrufne' Lenke til kommentar
dapre Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 At decodinga går sakte er nødvendigvis IKKE noe negativt. Enkelte programmer proriterer KVALITET, og dermed går decodinga VELDIG sakte for å gi optimal kvalitet. På enkelte programmer kan man velge om man vil prioritere kvalitet eller tid. Vet ikke med S9. Jeg personlig bruker "TMPGENC 2.5" som er et eget program KUN for decoding. På den tregeste innstillingen "Highest quality - Very slow" tar det ca dobbelt 60 min å decode 30 min. Altså det dobbelte av "real time". Der etter bruker jeg "TMPGENC DVD author" for å lage menyer og brenne ut stue-dvd kompatible DVD'er. Begge programmene kommer i (30 dager ?) demo : http://www.pegasys-inc.com/en/index.html Mvh, Danny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå