Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jensen router, er det dårlige greier? Mister nett

Anbefalte innlegg

Jeg satte opp et enkelt nettverk til noen bekjente for en stund siden, da de hadde to maskiner som skulle på nett. De har Telenor ADSL (PPPoE) og de kjøpte en Jensen-router på Elkjøp. Vet ikke hva slags modell men det var en 4-ports trådløs (11 Mbps) sak til 495,-.

De har i ettertid mistet nett et par ganger, og rebooting/resetting av routeren har tilsynelatende vært eneste løsning. Nå er de uten nett igjen, og jeg må til unnsetning. Er det rett og slett routeren som er noe dritt? Eller er det kanskje bare jeg som er inkompetent? Husker den gamle Unex-routeren min, den måtte rebootes i tide og utide pga at nettet falt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke Jensen-routerne er av de værste slaget. Detter man ut fra ADSL så er det oftest kablingsfeil, støy på linje eller lignende. Skjeldent det er feil eller dårlig kvalitet på router. Få leverandøren din til å måle støy på linja di.

Lenke til kommentar

Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt..

Jeg har diverse problemer med Telenor internett, hvis jeg belaster linjen, eller gjør noe spesielt på msn som f.eks webcam så må jeg gå å reboote modeme, vet ikke om det kan være noen sammenheng ?Topcom Explorer 87BT eller noe..

Lenke til kommentar

hyar den samme jeg.. airlink wbr 6911.

hadde samme problemet jeg.

hjalp med å oppdatere firmware på pcen (er sikket lurt å gjøre det på routeren også).

jeg har derimot problemer med at det tar lang tid å få ip adresse (opptil 1 minutt). når jeg har fått det så detter den ikke ut igjen.

gå til firmware for oppdatering til router.

du må legge inn begge firmwarene (den største først).

Lenke til kommentar

Kan jo nevnes at de ikke hadde problemer før de fikk router, altså da de brukte det programmet som ble levert av Telenor for å "ringe opp".

I mitt tilfelle hjalp bytte av router.

Edit: Wanka: Skal prøve å oppdatere firmware på routeren.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Jeg har diverse problemer med Telenor internett, hvis jeg belaster linjen, eller gjør noe spesielt på msn som f.eks webcam så må jeg gå å reboote modeme, vet ikke om det kan være noen sammenheng ?Topcom Explorer 87BT eller noe..

DEt ligger en firmwareoppdatering til dette modemet som skal løse endel slike problemer:

Oppgradering av Topcom

Klippet:

Hvem bør oppgradere?

Alle brukere som opplever problemer med MSN messenger 6.2 ved overføring av filer og videokonferanse. Også brukere som ha problemer med nyere programvare som bruker uPnP bør oppgradere programvaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...