Gå til innhold

Kritiser bandet eller musikken


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hater black metal band med unødvendig dårlig produksjon....

Litt "røff" produksjon er sjarmerende hvis det passer inn vil eg si da, MEN aaalt for mange black metal band som rett og slett har DÅRLIG produksjon bare for å være tr00/kvlt er utrolig teit ja.

Det jeg mener. :p

Lenke til kommentar
Jeg hater black metal band med unødvendig dårlig produksjon....

Litt "røff" produksjon er sjarmerende hvis det passer inn vil eg si da, MEN aaalt for mange black metal band som rett og slett har DÅRLIG produksjon bare for å være tr00/kvlt er utrolig teit ja.

Nåvel, dei fleste har vel så dårlig kvalitet på opptakta fordi dei ikkje har råd til meir. Et band som fortsatt er undergrunns har av og til litt begrensa å gå på. :p Dei fleste som har muligheit til det får spelt inn skikkelig. (Utenom Darkthrone =P)

Altså. Det er ikke vanskelig å skaffe ''hørbar'' lyd for et band. Uansett sjanger.

Man låner/skaffer seg 6-7 microfoner, en pen liten mixer, pa og pc, så har man alt man trenger.

Det at Darkthrone skal ha så crappy produskjon, skjønner jeg ikke, men de skal jo være så ''Oldschool'' som mulig. Bare hør på Darkthrone - Panzerfaust. Jeg får vondt i øra av den. Tilogmed Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky er bedre! MYE bedre. Panzerfaust er det grøt. Rett og slett.

 

Syntes at black metal skal ha LITT ''rå'' produksjon, på linje med A Blaze in the Northern Sky, men ikke verre enn det. Det blir for bæsj.

Lenke til kommentar
En ekte musiker eller musikkelsker har respekt for alle sjangre.

ja, men å ha respekt, og å like musikken er to helt forsjellige ting.

det er mye som blir kalt musikk, som jeg ikke ville sakt er ekte musikk i det hele tatt.

musikk må ha en skiklig rytme, gode overganger og gode vokalister.

 

det er mange musikere/band jeg mener ikke passer inn under her i det hele tatt.

men jeg gidder ikke ramse opp alle. tar bare de to jeg liker minst.

 

greenday og 50cent.

 

jeg blir enkelt og greit i skikklig dårlig humør når jeg hører deres så kalte musikk.

å da mener jeg skikklig dårlig humør! :realmad:

det de lager er så skrekkelig kjedlig og det høres ut som de bare har tatt sanger de har laget før, og resirkulert dem.

nei det er dårlig greier. :thumbdown:

Lenke til kommentar

LordZyfeX: Tenkt på at ikke alle vokalsiter ser på seg selv som ens om skal si teksten, men ser på seg selv som mer et instrument. :)

Forøvrig så synes eg Dimmu Borgir var dårlig eksempel på vokal som er vanskelig å forstå, vokalisten deres er vel en av de som er lettere å forstå sammenlignet med andre i samme sjanger.

 

Tips til folk som vil forstå: Finn frem teksten og les den imens du hører på sangen. Hvis eg virkelig vil få med meg en tekst så må eg det selv uansett, samme om det er skriking eller "clean" vokal.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hm, hva har alle mot Green Day egentlig? Det faktum at det er mange fjortisser som digger dem?

Word.

Ja. Det går ikke ann å like musikk som fjortis jenter liker synes nok de fleste "tr00" BM/DM fanboyza her. Men greenday er bra IMO.

 

BTW: the perfect circle, er noe av det værste jeg har hørt. Så får meg litt sånn pop musikk fra navnet men neida, er kommer det flere folk som er allergiske mot repsil/doc/halspastiller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...