Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kritiser bandet eller musikken

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
han som er på vokalen ødelegger alt sammen syntes jeg

så forsjellige kan folk være :) Bruce er i følge meg grunnen til at Maiden er så kongelig som de er!

jeg syntes opeth er så grelt jeg. de har en elendig låtskriver, er dårlige på instrumentene sine, og har verdens verste vokalist!

værre enn opeth skal du lette lenge etter!

Lenke til kommentar

IMO så blir det feil å si at Opeth er dårlige på instrumentens sine uansett hvordan du vrir på det. Selv så takler eg ikke helt Vai, synes det han lager er grisestygt... men likevel så er han bedre enn de fleste på gitaren sin...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
jeg syntes opeth er så grelt jeg. de har en elendig låtskriver, er dårlige på instrumentene sine, og har verdens verste vokalist!

værre enn opeth skal du lette lenge etter!

Er de så dårlige at de ikke kan spille? Syntes de spiller ganske bra jeg. Se på Deliverance. De slår nok rotta ut av de fleste. Tilogmed Iron Maiden.

Lenke til kommentar
Tilogmed Iron Maiden.

nei. jeg skjønner ikke hvorfor den lille gjengen deres tror at guttene i maiden er dårlige på intrumentene sine. jeg tror ikke det er tilfeldig at de har blitt valgt som topp5 verdens beste musikere flere ganger gjennom 20år. kan opeth skryte av det samme?

IMO så blir det feil å si at Opeth er dårlige på instrumentens sine uansett hvordan du vrir på det

ja, og det er i dine ord.

jeg syntes ikke de spiller noe tess i det hele tatt.

som hylo sa, bare med en liten vri:

opeth suger generelt balle

edit:

Er de så dårlige at de ikke kan spille?

har jeg aldri sakt. jeg sa bare at jeg syntes ikke de er så gode på instrumentene sine som man kunne ha forventet seg fra et så kjent band.

De slår nok rotta ut av de fleste

å-du! det er mange band som har bedre musikere enn opeth!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Er det plutselig offtopic siden det er Iron Maiden de kritiserer?

Er forresten enig. Iron Maiden's låtskriving er ikke så voldsomt å skryte av....

De har kanskje noen ok riff her og der, men oppbygningen av låtene er som regel kjedelig... :shrug:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

nei, dere har jo klaget på maiden før i tråden dere.

men det skal være lov å kritisere uten å få noe oppfølging her, og den sliter virklig gjengen deres me då holde seg til!

edit:

dere skjønner vist ikke hva: En egen dedikert tråd hvor alle har lov å kritisere de banda eller den musikken du ikke liker, uten følger betyr

til den under:

Innen metal-sjangeren går det mest i Stonegard, Lamb of God, Dimmu osv. for tiden

hørte mye på Stongard og Dimmu før jeg også.

men som du ble av maiden, ble jeg av disse. lei!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Er forresten enig. Iron Maiden's låtskriving er ikke så voldsomt å skryte av....

Enig der.

Hørte en god del på Iron Maiden for en stund siden, men det ble fryktelig kjedelig i lengden. Innen metal-sjangeren går det mest i Stonegard, Lamb of God, Dimmu osv. for tiden. :D

Lenke til kommentar
Tilogmed Iron Maiden.

nei. jeg skjønner ikke hvorfor den lille gjengen deres tror at guttene i maiden er dårlige på intrumentene sine. jeg tror ikke det er tilfeldig at de har blitt valgt som topp5 verdens beste musikere flere ganger gjennom 20år. kan opeth skryte av det samme?

Linkin Park har blitt kåret til lignende ting.

Dessuten, at en er dårligere enn Opeth betyr på ingen måte at en er dårlig. Skal faktisk veldig mye til for å være bedre enn dem(teknisk) altså. (merk: eg skriver ikke at de er verdens beste elns..)

EDIT: Følger? Må da være lov å diskutere musikk, hvis ikke så denne tråden en kjedelig "liste-tråd"... :shrug:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Linkin Park har blitt kåret til lignende ting.

nei.

Dessuten, at en er dårligere enn Opeth betyr på ingen måte at en er dårlig. Skal faktisk veldig mye til for å være bedre enn dem(teknisk) altså.

jeg syntes ikke det. de skal langt og lengere enn langt for å imponere meg.

har kjøpt et av albummene deres, men det skuffet meg kraftig!

EDIT: Følger? Må da være lov å diskutere musikk, hvis ikke så denne tråden en kjedelig "liste-tråd"...

i følge tråd starter, skal man ikke bli kritisert fordi man ikke er enige med andre, når man poster i denne tråden.

å man kan jo ikke kalle det annen enn kritisering det dere driver med.

skal hele tiden hakke på min, eller andres musikk smak bare fordi jeg, eller andre ikke er enig med dere. det er utrolig slitsomt.

Lenke til kommentar
Dessuten, at en er dårligere enn Opeth betyr på ingen måte at en er dårlig. Skal faktisk veldig mye til for å være bedre enn dem(teknisk) altså. (merk: eg skriver ikke at de er verdens beste elns..)

Du skriver alltid slike ting om band i den sjangeren du liker godt ;)

Jeg tror at i løpet av den 50 år lange rockehistorien har vi hatt titusener av band som er like gode eller mye bedre tekniske enn et par heavymetal band med 10-15 års erfaring.

Lenke til kommentar

Gi nå faen i det tekniske nivået til Opeth. Gutta spiller fengende flott metal. Og det er det som teller. I mine øyne så overgår de samtlige av de gamle gutta på alle områder.

Og dette kommer fra en som ikke er særskilt stor fan av Opeth.

Forresten anth, ALT var ikke bedre før. ;)

Lenke til kommentar

Du skriver alltid slike ting om band i den sjangeren du liker godt ;

Nr. 1 favoritt bandet mitt(System of a Down) har en gitarist som teknisk sett ikke er noe å skryte av i det hele tatt. Fornøyd?

Forøvrig så har eg i det siste fått sansen for en sjanger som kalles 'technical metal'. Da kommer det kanskje ikke overaskende at disse bandene er litt tekniske?

Lenke til kommentar

Når man skal prate om god og dårlig musikk, så er det veldig kjedelig å se at dere alltid tar eksempler i heavyetal-sjangeren. Musikk har mye større bredde enn det, og det er å vise ignoranse for annen type musikk, med og hele tiden hevde at metall er det eneste, og der finner man alt det som er best i verden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...