Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kritiser bandet eller musikken

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Selv om house, trance, rap ikke er favoritt sjangerene mine så har eg hørt såpass at eg har ingen problemer med å skille dem fra hverandre... dermed feil å si at alt er likt.

Dessuten så har eg sett utallige eksempler på folk som sier at all metal(sjangeren eg hører mest på) er helt likt. Disse er selvfølgelig folk som ikke hører på dette.

Poenget: Det er vanskelig å skille fra hverandre det en ikke høre så mye på, og blir dermed litt sånn teit å si at den og den sjangeren bare er kjedelig og alle er like der. (hvis det var det du mente da)

Har forresten egne meninger eg, en av dem er at _egentlig_ så er ikke noen paraplysjangere bedre enn andre. (Selv om eg selv har en sjanger eg liker bedre enn andre, men det har bare med at tilfeldig vis så hører mesteparten av bandene eg hører på til den)

Føler meg ikke så snusfornuftig nei, har egne meninger eg.

Fks. Britney Spears suger. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutt dere som mener Slipknot, Dream Theater og Linkin Park er dårlige da!

Jeg skjønner hvis folk ikke liker LP, folk som ikke har hørt dem ordentlige mener det bare er oppgulp for at plateselskapene skal tjene penger. Men det er altså IKKE sant! Mange av guttene har kjent hverandre siden ungdomskolen og hatt band lenge. Det var etter de fikk inn Chester Bennington de ble populære (han er tross alt en utrolig dyktig vokalist.) og de kalte seg Linkin Park.

Sangene dems er kanskje ganske like, men de synger om akkurat det tenåringer vil høre. Chester har hatt en fryktelig fortid som inneholdt dop, vold og misbruk. Dette får han ut i tekstene sine.

Live showene deres er også veldig bra.

Så ikke uttall deg mot LP hvis du ikke kjenner til dem og har hørt musikken dems.

Ang Slipknot og Dream Theater har jeg ikke noe å si, untagen at de har musikere i toppklassen, flere er verdens beste i sitt instrument.

On Topic: Jeg liker ikke Hip-Hop og punk som Blink, Green Day osv....jeg hvet egentlig ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar

figure_02: Om et visst antall tid så vil du si at LP suger. Ingen liker LP for alltid, det bandet er slik at man digger det en stund, så oppdager man hvor elendig og formelbasert det er og føler seg svindler og legger dem for hat. :p

Eg synes LP suger fordi de eier ikke orginalitet for fem flate øre. Ca. alt de har funnet på er kopiert fra andre(stilmessig) sangene deres er basert på en "hit-formel" som går ut på å ha noen fengende hooks. Vokalisten er ikke helt skamhelendig, men han er ikke særlig bra heller. Rapperen suger forøvrig noe helt jævlig. Sangene er repetive og kjedelige. Noen av sangene er nesten kliss like...

Dette kan man ikke kalle god musikk... :nei:

(yeah yeah.. min mening bla-bla..... :shrug:)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Poenget: Det er vanskelig å skille fra hverandre det en ikke høre så mye på, og blir dermed litt sånn teit å si at den og den sjangeren bare er kjedelig og alle er like der. (hvis det var det du mente da)

Nei, det er ikke teit å si at en sjanger har mindre variasjon i normale sang-oppsettet enn andre. Ta sjangeren Danseband. De kjører veldig a-typiske musikkarrangementer, som foruten annerledes tekster går på komp og samme oppbygging musikalsk sett som andre sanger i samme sjanger. Det gjelder også for enkelte stilretninger innen Blues og Country.

Lenke til kommentar
Hm...de er orginale, de blander sammen mange forskjellige musikk typer, RnB, Hip-Hop, Metal, Electronica osv...det syns jeg er orginalt :yes:

Linkin Park er det omvendte av orginalitet.

Det er mange band som har blandet det før dem, de kopierer ganske enkelt det andre har gjort før dem. Hørt på Clawfinger, Rage Against The Machine, Limp Bizkit så skjønner du hva eg snakker om...

Noen som vet hvor den mp3 filen hvor man kan høre 2 forskjellige LP sanger i hver kanal er?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvis folk ikke liker LP, folk som ikke har hørt dem ordentlige mener det bare er oppgulp for at plateselskapene skal tjene penger. Men det er altså IKKE sant! Mange av guttene har kjent hverandre siden ungdomskolen og hatt band lenge. Det var etter de fikk inn Chester Bennington de ble populære (han er tross alt en utrolig dyktig vokalist.) og de kalte seg Linkin Park.

Sangene dems er kanskje ganske like, men de synger om akkurat det tenåringer vil høre. Chester har hatt en fryktelig fortid som inneholdt dop, vold og misbruk. Dette får han ut i tekstene sine.

Live showene deres er også veldig bra.

Så ikke uttall deg mot LP hvis du ikke kjenner til dem og har hørt musikken dems.

Ang Slipknot og Dream Theater har jeg ikke noe å si, untagen at de har musikere i toppklassen, flere er verdens beste i sitt instrument.

On Topic: Jeg liker ikke Hip-Hop og punk som Blink, Green Day osv....jeg hvet egentlig ikke helt hvorfor.

WORD :yes:

Lenke til kommentar

... folk må da få lov å si dette selv om du liker disse bandene!

nei...

at de har gode musikere er noe helt annet enn at de har verdens beste musikere!

Lenke til kommentar

Dream Theater har nok noen av de beste teknisk sett, men det samme kan en ikke si om Slipknot... :shrug:

Uansett, man trenger ikke være superflink teknisk for å lage god musikk, se fks på gitaristen i System of a Down...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Den linker funker ikke.

EDIT: TLZ var før meg

men det samme kan en ikke si om Slipknot...

Det er ikke sant, trommisen deres, Joey Jordison er helt syk, jeg mener han er minst like god som Mike Portnoy.

Gitaristen deres, Dj'en og bassisten er også i en egen klasse.

For å ikke snakke om vokalisten, Chris Taylor, han er rå.

Har ikke hørt noen synge så fort, men alikevel bra, som han.

Bare hør på "Spit It Out" og ha teksten ved siden av. Det er ikke noe annet enn imponerede!

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...