Suppelars2k Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 The Wall blir av mange kalt tidenes tema-album og er genierklært verden over. Jeg gnir meg i hendene over å få ha alt det gamle materialet deres i fred.Det mest idiotiske jeg ser er f.eks. intervjuer av kjente artister som setter tommelen opp for The Wall. Jeg tror at ekte fans ikke setter The Wall høyest, fordi den massekommerse suksessen The Wall var, forandret både bandet og musikken. I tillegg hørte plutselig alle på bandet, og sangen "Another Brick In The Wall Part 2" ble spilt på diskoteker. Filmen ble også brakande populær. Pink Floyd var blitt Pop-musikk. Det har ikke slått deg at mange kanskje liker The Wall best? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Jeg tror at ekte fans ikke setter The Wall høyest, fordi den massekommerse suksessen The Wall var, forandret både bandet og musikken. Du minner meg om black metallere som sier at et band er dårlig rett og slet fordi musikken deres er populær. Tr00! Slike definsjonen på hva som er "ekte" fan blir bare teit... Endret 1. mai 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Bare fordi et band er eller har blitt populært, er det ikke dermed sagt at musikken er dårlig!! Det sier bare at mange kjøper album eller at det er flere og fler som liker bandet!! Hvis "The Wall" ikke hadde blitt populær og kjent, ville det da vært like "dårlig"? (Ifølge Anth). Endret 1. mai 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 Ja, du sier kanskje noe der. Men det finnes veldig mange som ikke har andre plater av PF enn The Wall i hylla. Disse lovpriser Pink FLoyd, men er det tro fan? HalTan: Hvem har sagt noe annet? Men jeg vet det er lett for en rockeartist å si følgende: Int: Do you like the Pink Floyd?nn: Oh Yeah! They Rock! Ya know... The Wall! Det er så enkelt å si The Wall, men det er ikke sikkert artisten vet hva han snakker om en gang. *Dette er min mening, andre mener nok noe annet* Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 Tja... du har jo et poeng, men eg er temmelig sikker på at det finnes ekte fans som heldigger The Wall også. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 Ja, selvsagt! Men en som har alle platene vil vel vurdere å nevne andre utgivelser enn The Wall også? Noen liker The Wall, mens andre liker Pink Floyd. Det er vel kanskje noe av sannheten. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 Bra sagt anth!! Min definisjon av "Ekte fan" er vel at man vet en del om bandet (Historie osv.), ha en del album og ihvertfall eie et Live-album!! Sikkert andre som er uenige, men det er da min mening!! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Ja, selvsagt! Men en som har alle platene vil vel vurdere å nevne andre utgivelser enn The Wall også? Noen liker The Wall, mens andre liker Pink Floyd. Jo, men det kan godt være at han har absolutt alt men likevel synes The Wall er best.... eller er det ikke mulig? EDIT: Tok frem litt Pink Floyd nå netopp, "lenge" siden sist... Endret 1. mai 2005 av TLZ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Jo, det er jo mulig. Selv ville jeg nevnt Meddle, Obscured By Clouds og Animals, fordi de er noen godt skjulte skatter som mange går glipp av. Edit: @midnight_walker, jeg er så enig så enig i at Live-album er viktig. P.U.L.S.E er jo foreksempel et must. Endret 1. mai 2005 av anth Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Jo, det er jo mulig. Selv ville jeg nevnt Meddle, Obscured By Clouds og Animals, fordi de er noen godt skjulte skatter som mange går glipp av. Da er vi enige da. Har ikke hørt Obscured By Clouds og Animals, men skal gjøre noe med det en gang. Eller så er Meddle min favoritt, etterfulgt av DSOTM og WYWH Endret 1. mai 2005 av TLZ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 Ja, det var fint. Og jeg forstår godt hva du mener . Men nå ble det mye OT her. *Finne frem PF-tråden* Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 HalTan: Hvem har sagt noe annet? Men jeg vet det er lett for en rockeartist å si følgende: Int: Do you like the Pink Floyd?nn: Oh Yeah! They Rock! Ya know... The Wall! Tja. Delvis sant. Du har et nokså godt poeng, og det er at mange artister oppgir "influences" (i mangel av et bedre norsk ord) som tilsynelatende er delvis noe de sier for å virke interessante. Som f.eks alle som sier at de er veldig inspirerte av blues, mens omtrent det eneste de vet om av blues er Stevie Ray Vaughan. Men likevel er det ikke tvil omg at The Wall på mange måter ER Pink Floyds sterkeste skive, blant annet kommersielt. Noen liker The Wall sounden beste, andre ikke. Det er ikke noe mer feil å digge The Wall enn å digge Meddle, liksom. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg tror at ekte fans ikke setter The Wall høyest, fordi den massekommerse suksessen The Wall var, forandret både bandet og musikken. Du minner meg om black metallere som sier at et band er dårlig rett og slet fordi musikken deres er populær. Tr00! Slike definsjonen på hva som er "ekte" fan blir bare teit... Med alle band utenom typiske pop-band er det ofte ikke de mest populære sangene som blir satt høyest av de mest hardbarkede fansene. Rockebandenes ballader er et godt eksempel. De ble populære, men representerer ikke hva bandet egentlig står for. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2005 Med alle band utenom typiske pop-band er det ofte ikke de mest populære sangene som blir satt høyest av de mest hardbarkede fansene. Rockebandenes ballader er et godt eksempel. De ble populære, men representerer ikke hva bandet egentlig står for. Joda, men poenget mitt er at det helt sikkert finnes ekte fans som setter balladene høyt også... Men du har et poeng ja, Pink Floyd fans har jo en tendens til å sette Meddle plata høyest fks. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2005 Nå er jo ikke The Wall så genial da. De var jo ikke akkurat først med dette med konsept, men det passet inn i denne nye bølgen som kom. Ungdom kunne identifisere seg med historien og følte mer eller mindre for å bryte litt ut. Men det skal sies at The Beatles var før. Genesis var før, ihvertfall med dette dobbel-album-konseptet med en story som går fra begynnelse til slutt. Personlig synes jeg "The Wall" og "The Lamb Lies Down On Broadway" er ganske så like. Ihvertfall i konseptet og de greiene der. Det som er det kule med The Wall er alle metaforene de bruker. Også er det jo helt sykt psykedelisk! Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 3. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2005 Off topic: Ganske kjedelig dag, så jeg velger å skrive litt om hva som irriterer meg i musikverdenen, uten å ha lest gjennom hele tråden. On topic. La meg begynne med boyband. Hva faen feiler det disse prepubertale innolja stygge menneskebarna? Ekle kryp med en musikk som er så gjennomført kommers at jeg får skjelvinger i hvert et ben hver gang noen fyrer opp noe sånn infernalsk møkk. Denne søppelaktige latterlige musikkformen er forbehold hormonforstyrrede 13 åringer som drømmer om en våt natt med Christian Ingerbrigtsen. Snakker om boyband. Christian Ingerbrigtsen! Jeg har nemlig en høne å plukke med deg.. Du ditt blonde stygge menneske ødela nemlig alle mulige klassefester jeg var på i 7 og 8 klassen. HVER eneste gang det skulle danses i rolig form, kom din stygge stemme på, å kunne påminne meg om at det ikke finnes rettferdighet i verden. Å gud hvor du kan brenne! Nok om de krypa. La oss gå over til noe annet. Trance/Dance/Techno. Hvilken gal mann satt dette til verden? Når jeg hører trance ser jeg for meg en full tysker som spiller nintendo mens han bøtter innpå med den sterkeste syra sør for polarsirkelen. Hvordan går det ann å lage så tanketom, monoton å jævlig musikk? Jeg kjenner at jeg får vondt ut i øreflippen hver gang jeg hører denne typen musikk. "Djs in da house, get ready to party". Hva faen? Til helvette med denne musikken. Åjada, jeg har en høne å plukke. Men denne gangen har jeg ikke en spesiel person, så jeg velger å la det gå utover hele sjangeren. Hvorfor må jeg lide meg gjennom fester der de spiller Groove Coverage konstant? Jeg kommer i god tro, og forventer en god fest også kommer denne dritten på å ødelegger alt av stemmning. Å de tanketomme folkene som sitter der, finner denne musikken fantastisk å nekter å bytte til noe som faktisk kan høres på. Nok om det. Jeg kjenner raseriet bobler seg opp bare av å snakke om det. Det er mye annen musikk jeg ikke takler her i verden, men de to "sjangrene" er vell øverst på hatlista. Nå skal det sies at jeg har ingenting i mot de som hører på slik musikk, selv om kanskje noen av dere kan oppfatte det slik. Jeg hater musikken bare for å si det. Å vær så snill å ikke kom med "Du har ikke hørt god trance, du vet ikke hva du snakker om". Jeg har hørt nok! Til deg som kanskje kommer til å kommentere dette. Så kan jeg skrive hvilken musikk jeg liker, så kan du skrive 7 lange å 5 brede sider om hvor mye du hater den musikken. Uten at jeg skal blande meg inn å fortelle deg hva du må høre på. Av band/artister jeg liker kan du finne: Metallica, Guns n Roses, Intrigue, Nigthwish, Sonata Arctica, Einherjer, In Flames, Enslavement Of Beauty. For å nevne noen.. So be my guest, skriv hvor feil jeg har. Skriv at jeg ikke har hørt det beste, skriv hvor dårlig min musikk er osv. My two cents. Pasient-. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Du har ikke hørt god trance! :!: Nei, du har mange gode poeng det skal sies! Dette med boyband kan jeg ikke være mer enig i! For meg er det ikke nødvendigvis sjangeren som er det verste, for meg er det musikk som bare er spytta ut av noen producere bare for å tjene penger på det. Det er ingen sjel i kommers musikk i dag. såntirriterer meg! Og jo det finnes mye bra trance. Det er en sjanger som er ganske så bred og som har mye mye underground-artister som er vanvittige flinke. Men for all del, jeg forstår akkurat hva du mener! Selv liker jeg ikke Nightwish og kommer aldri til å gjøre det. Eller noe slags Finsk metall-greier. Jeg synes disse sjangrene er litt for kommerse og mangler en røff sjel. Jeg kan ikke se opp til en artist som alltid gjør alt bra og der lyden er perfekt. Det skal være mulig å identifisere seg med artisten, på en måte føle eller sanse hva han skriver om. Dette synes jeg mangler helt totalt i denne nye Nightwish-lignende greiene. Men så henger jeg litt igjen i 60-tallet da (selv om jeg aldri var født da engang) Endret 3. mai 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2005 P.U.L.S.E er jo foreksempel et must. Laaaaaangt der ifra. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2005 Jo, Jan Erik! P.U.L.S.E rocker! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2005 @Pasient- : Det der var et kåseri. Ikke konstruktiv argumentasjon for hvorfor nevnte musikksjangre ikke faller i smak hos deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg