Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kritiser bandet eller musikken

834HF42F242

Anbefalte innlegg

oppdaterer lista mi jeg

alt mulig listepop

rap/hip hop

trance,dance, technopikk og alt det pisset der

hjernevaskmusikk (tok litt hardt i der, ergo, generalisering) :hm:

når det gjelder band/musikere

Peaches, britney spears, Christina aguilera, 50 cent, blink 182, good charlotte, nightwish, eminem, bjørk, pink floyd, guns'n'roses, evanencens (eller hva faen det skrives), opeth, him, span, franz ferdinand, white stripes, slipknot, linking park, limp bizkit, nickelback,

edit : oppdaterer lista

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oppdaterer lista mi jeg

alt mulig listepop

rap/hip hop

kristent/hjernevaskmusikk

Peaches, britney spears, Christina aguilera, 50 cent, blink 182, good charlotte, nightwish, eminem, bjørk, pink floyd, guns'n'roses, evanencens (eller hva faen det skrives), opeth, him, span, franz ferdinand, white stripes, slipknot,

Ta vekk Opeth og Pink Floyd, så er det genialt.

Lenke til kommentar

Mener du Salmer, gospel og den slags eller bare musikk som har snev av kristendom i lyrikken?

De fleste kristne sanger handler vel egentlig ikke om å omvende folk til kristendommen, men heller om Gud, Jesus eller diverse hendelser fra Bibelen? Tror ikke det er så mange sanger med "subliminal texts" med hjernevaskagenda.

Lenke til kommentar
bjørk pink floyd

Hørt alt av begge to?

Trenger ikke høre hver eneste sang for å kunne gjøre opp en mening om en artist eller et band. Det er faktisk ikke alle som er like glad i Pink Floyd som meg og deg, og at mange syns Björk er for sær overrasker meg ikke.

Nei, men begge har levert forskjellige stiler fra plate til plate, derfor lurer jeg.

Lenke til kommentar
oppdaterer lista mi jeg

alt mulig listepop

rap/hip hop

Peaches, britney spears, Christina aguilera, 50 cent, blink 182, good charlotte, nightwish, eminem, bjørk, pink floyd, guns'n'roses, evanencens (eller hva faen det skrives), opeth, him, span, franz ferdinand, white stripes, slipknot,

Ta vekk Opeth og Pink Floyd, så er det genialt.

Helt enig.

Lenke til kommentar

Sier det igjen om Pink Floyd. Det er egentlig tre forskjellige band.

Det første heter Pre-Dark Side, det andre heter Pre-The Wall, og det tredje heter Nye Pink Floyd.

De som alltid har avvist bandet, og egentlig ikke tenkt så mye over akkurat det, er de som ufrivillig har hørt et par sanger av "Nye Pink Floyd". Disse folka er ikke interessert i bandet, og kommer aldri til å stifte mer bekjentskap til Pink Floyd enn "det nye og kommerse bandet".

De som liker å grave litt i musikkhistorien kan godt like Pre-The Wall, fordi lyden og låtene er helt annerledes det som er kjent og som spilles på radio.

De som elsker prog og annen hard rock fra tidenes morgen, vil finne Pre-Dar Side ganske så interessant. Her har vi et til tider ganske hardt band som spiller og eksperimenterer på bølger helt ulikt dagens kjente hiter.

De som har hørt noe, eller det meste, men som ikke liker bandet, må gjerne få kritisere dem så mye de vil. Men de andre som kun har hørt "Another Brick in the wall part 2", bør kanskje heller si "Jeg tror ikke Pink Floyd er noe for meg", enn å regelrett gå ut å si hvor mye bandet stinker. Det blir feil... Men jeg er helt enig i at de godt kjente sangene av Pink Floyd er relativt dårlige.

*Dette er min mening, og jeg sier ikke at det skal være sånn. Kun min måte å skrive på*

Lenke til kommentar

The Wall blir av mange kalt tidenes tema-album og er genierklært verden over. Jeg gnir meg i hendene over å få ha alt det gamle materialet deres i fred.

Det mest idiotiske jeg ser er f.eks. intervjuer av kjente artister som setter tommelen opp for The Wall. Jeg tror at ekte fans ikke setter The Wall høyest, fordi den massekommerse suksessen The Wall var, forandret både bandet og musikken. I tillegg hørte plutselig alle på bandet, og sangen "Another Brick In The Wall Part 2" ble spilt på diskoteker. Filmen ble også brakande populær. Pink Floyd var blitt Pop-musikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...