Mhansa87 Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg har fått høre av folk at om du kjøper en DUAL AMD så får du ikke dobbel ytelse, men noen sier at du får det, hvem skal jeg høre på? Jeg er også interesert i å vite om det er noen vits i å bruke 2000Kr ekstra på å få et Ge-Force4 når jeg allerede har et Ge-Force3 Ti500? Hjelp kunne vært greit å få :smile: Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hei, det har vært mye snakk om ytelsen til et SMP-systen(dual) i forhold til et single system. For å si det kort som en tidligere skrev i forumet her: Man kan sammenligne et single CPU system med en personbil med turbo som drar og gjør det meste fort og raskt idag, mens et dual-system kan sammenlignes med en lastebil som først viser sin styrke når den er fylt med mye last!! Det er FEIL å si at man får DOBBEL ytelse fra et dual-system. I praksis får man bedre ytelse og det kommer helt an på hvilket OS/SW du bruker.... Spørsmål til deg: Hva skal du bruke den til? Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Om et dual-system er noe for deg kommer helt ann på hva du skal bruke PCen til. De fleste vil ikke få særlig glede av en slik PC, fordi de er rettet mot det profesjonelle markedet, altså 3d-grafikk, webservere osv. Du vil absolutt ikke få "dobbel ytelse" med dual-CPU, i noen tilfeller dårligere ytelse enn med en single-CPU. Så mitt råd er: spar de pengene på senere oppgradering, eller drikk dem bort. Det samme gjelder for skjermkortet ditt, spar pengene til noe bedre kommer på markedet, f.eks. NV30. Det er endel, men ikke så mye å tjene på å oppgradere til GF4 Lenke til kommentar
Mhansa87 Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Maskinen kjøres på WIN 2000 Pro og skal brukes til Gaming med maks 3D-ytelse, server og alt annet arbeid i stort eller smått. En annen grunn var at jeg skulle kjøpe en maskin som holder "toppnivå" i noen år frammover. Jeg har sett at for eks. når jeg og en kamerat satt og hentet over filer fra hverandre på LAN, så var prossesorene min bare 11% brukt mens kameraten min som har kun en prossesor av samme ytelse som kun en av mine, så hadde han 75% brukt ytelse. Jeg lurer på om jeg kjører for lite RAM på maskinen, jeg bruker kun 512 DDR-RAM på den å tenker på å kjøpe en brikke til, så jeg spør: trenger jeg det? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg har dual mp, og jeg vil ikke anbefale det. Hvis du er en "gamer" og ikke har tenkt til å bruke maskinen til "profesjonell" bruk, så har du ikke noe å tjene på å kjøpe 2 CPU'er. Det koster mye, og du vil tjene mer og ha det mer artig med å kjøpe t-bred, et veldig bra hovedkort og overklokke littegrann, noe som jeg har tenkt til å gjøre. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå