co2 Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Dessuten er det filtere som hindrer refleksjoner Lenke til kommentar
ELR Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Noen har utviklet en metode for å få øye på snikskyttere - et kort, supersterkt lysglimt sendes ut i alle retninger og et kamera tar bilde. Lysglimtet vil avsløre kikkertsikter og skinnende gjenstander. Da vet i alle fall skarpsykkterene hor de skal skyte....... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Fine bilder, men det heter skarpskytter. Snikskytter er noe geriljagrupper har. TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA snikskytter ~skytter 1 skytter som skyter fra bakhold mange soldater ble drept av fiendtlige s-e 2 krypskytter, tyvskytter TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA skarpskytter ~skytter særlig dyktig skytter Endret 25. april 2005 av sumptrollet Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Er det ikke AG-3 de bruker? Skarpskyttere har vel NM-149 om jeg husker rett (tallet kan være feil). Korrekt. AG3'en har en effektiv skuddlinje på en 400-600m hvis jeg ikke husker helt feil. Med scope er det 800m. treffsikkerheten er bare på i overkant av 400m i følge vår HVU leder (tidligere skarpskytter for KJK) Jeg mener sniperene for SIBO-laget våres fikk byttet til løp 16 riller i stede for 4 riller. Dette gav en finere prosjektil-bane. Og mener igjen da at det ble nevnt 800m som effektiv skuddlengde. Men kan være jeg som husker feil. Endret 25. april 2005 av Vo0do0 Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Er det ikke AG-3 de bruker? Skarpskyttere har vel NM-149 om jeg husker rett (tallet kan være feil). Korrekt. AG3'en har en effektiv skuddlinje på en 400-600m hvis jeg ikke husker helt feil. Med scope er det 800m. treffsikkerheten er bare på i overkant av 400m i følge vår HVU leder (tidligere skarpskytter for KJK) Jeg mener sniperene for SIBO-laget våres fikk byttet til løp 16 riller i stede for 4 riller. Dette gav en finere prosjektil-bane. Og mener igjen da at det ble nevnt 800m som effektiv skuddlengde. Men kan være jeg som husker feil. mulig at den forlenges, men syns det høres litt mye at den fordobles. sikkert mulig, men tipper nærmere 600m Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Fine bilder, men det heter skarpskytter. Snikskytter er noe geriljagrupper har. TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA snikskytter ~skytter 1 skytter som skyter fra bakhold mange soldater ble drept av fiendtlige s-e 2 krypskytter, tyvskytter TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA skarpskytter ~skytter særlig dyktig skytter riktig dette, men tror han brukte det for å sette det litt mer allment. veldig få ikke millitær folk som sier "skarpskytter", "snikskytter" eller "sniper" er vel mer vanlig brukt Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Her ligger man ikke i skjul akkurat, men det var forsåvidt ikke hensikten heller. Våpenet, derimot, er myye tøffere! Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 *host host M82Barret host host*?? Mener og ha hørt at AG-3 har en "skuddlinje" eller hva en skal kalle det (kula\prosjektilet reiser) en 3000meter, d.v.s. 3km føre den begynner og dale? Syntes dette hørtes VEEEEELDIG langt ut? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 *host host M82Barret host host*?? Mener og ha hørt at AG-3 har en "skuddlinje" eller hva en skal kalle det (kula\prosjektilet reiser) en 3000meter, d.v.s. 3km føre den begynner og dale? Syntes dette hørtes VEEEEELDIG langt ut? ikke før den begynner å dale, men så langt (og kanskje litt lenger) kan prosjektilet nå før det treffer bakken. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Og det har fremdeles nok kinetisk energi til å gjennombore huden når det treffe bakken... Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 lite bra, men jeg har jo seff sett de på noen hundre meters avstand uten å nøle engang Ehhh...Er du en ørn eller noe som ser så godt??? ingen hadde sett de på 100 metershold.. da er du god Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 lite bra, men jeg har jo seff sett de på noen hundre meters avstand uten å nøle engang Ehhh...Er du en ørn eller noe som ser så godt??? ingen hadde sett de på 100 metershold.. da er du god Uhm, her har du nok hoppet bukk over muligheten for at dQggl fleipet litt da han kom med utsagnet sitt. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 lite bra, men jeg har jo seff sett de på noen hundre meters avstand uten å nøle engang Ehhh...Er du en ørn eller noe som ser så godt??? ingen hadde sett de på 100 metershold.. da er du god Uhm, her har du nok hoppet bukk over muligheten for at dQggl fleipet litt da han kom med utsagnet sitt. Muligens... Sorry dQggl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå