Gå til innhold

Norske snikskyttere '04

co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen har utviklet en metode for å få øye på snikskyttere - et kort, supersterkt lysglimt sendes ut i alle retninger og et kamera tar bilde. Lysglimtet vil avsløre kikkertsikter og skinnende gjenstander.

Da vet i alle fall skarpsykkterene hor de skal skyte....... :D

Lenke til kommentar

Fine bilder, men det heter skarpskytter. Snikskytter er noe geriljagrupper har.

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

snikskytter

~skytter

1 skytter som skyter fra bakhold mange soldater ble drept av fiendtlige s-e

2 krypskytter, tyvskytter

skarpskytter ~skytter særlig dyktig skytter

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar
Er det ikke AG-3 de bruker? Skarpskyttere har vel NM-149 om jeg husker rett (tallet kan være feil).

Korrekt. AG3'en har en effektiv skuddlinje på en 400-600m hvis jeg ikke husker helt feil.

Med scope er det 800m.

treffsikkerheten er bare på i overkant av 400m i følge vår HVU leder (tidligere skarpskytter for KJK)

Jeg mener sniperene for SIBO-laget våres fikk byttet til løp 16 riller i stede for 4 riller. Dette gav en finere prosjektil-bane. Og mener igjen da at det ble nevnt 800m som effektiv skuddlengde. Men kan være jeg som husker feil.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Er det ikke AG-3 de bruker? Skarpskyttere har vel NM-149 om jeg husker rett (tallet kan være feil).

Korrekt. AG3'en har en effektiv skuddlinje på en 400-600m hvis jeg ikke husker helt feil.

Med scope er det 800m.

treffsikkerheten er bare på i overkant av 400m i følge vår HVU leder (tidligere skarpskytter for KJK)

Jeg mener sniperene for SIBO-laget våres fikk byttet til løp 16 riller i stede for 4 riller. Dette gav en finere prosjektil-bane. Og mener igjen da at det ble nevnt 800m som effektiv skuddlengde. Men kan være jeg som husker feil.

mulig at den forlenges, men syns det høres litt mye at den fordobles. sikkert mulig, men tipper nærmere 600m

Lenke til kommentar
Fine bilder, men det heter skarpskytter. Snikskytter er noe geriljagrupper har.

snikskytter

~skytter

1 skytter som skyter fra bakhold mange soldater ble drept av fiendtlige s-e

2 krypskytter, tyvskytter

skarpskytter ~skytter særlig dyktig skytter

riktig dette, men tror han brukte det for å sette det litt mer allment. veldig få ikke millitær folk som sier "skarpskytter", "snikskytter" eller "sniper" er vel mer vanlig brukt :thumbup:

Lenke til kommentar
*host host M82Barret host host*?? :love:

Mener og ha hørt at AG-3 har en "skuddlinje" eller hva en skal kalle det (kula\prosjektilet reiser) en 3000meter, d.v.s. 3km føre den begynner og dale? Syntes dette hørtes VEEEEELDIG langt ut?

ikke før den begynner å dale, men så langt (og kanskje litt lenger) kan prosjektilet nå før det treffer bakken.

Lenke til kommentar
lite bra, men jeg har jo seff sett de på noen hundre meters avstand uten å nøle engang :p

Ehhh...Er du en ørn eller noe som ser så godt??? ingen hadde sett de på 100 metershold.. da er du god

Uhm, her har du nok hoppet bukk over muligheten for at dQggl fleipet litt da han kom med utsagnet sitt.

Lenke til kommentar
lite bra, men jeg har jo seff sett de på noen hundre meters avstand uten å nøle engang :p

Ehhh...Er du en ørn eller noe som ser så godt??? ingen hadde sett de på 100 metershold.. da er du god

Uhm, her har du nok hoppet bukk over muligheten for at dQggl fleipet litt da han kom med utsagnet sitt.

Muligens... Sorry dQggl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...