co2 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=274824 Minner meg bare på hvor FORB*NNA ubrukelige opprørerne i Irak er. Er det noen som burde skytes her i verden så er det dem )¤=("U#! Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) okey.. Sakelig av deg............ Men hvis du vil vite det så er det to grunner her som gir dem grunnlag.. 1. Leiesoldater som dette helikopteret var fult av, har ingen rettigheter, og er ikke beskytett av "krigens regler" Opprørerne gjør et opprør og er på den måten en legimitim hær eller gruppe siden de ikke kjemper bare for penger.. 2.I irak så har dette blitt normen, husk denne personen som ble skutt her var ikke sivil men en leiesoldat, ikke glem at amerikanske styrker for å si det mildt ofte har skutt ikke stridende ubevepnede skadde personer, så dette er en dråpe i havet i forhold til den andre partens forbrytelser. Samtidig så er noen av de verste grusomhetene mot den irakiske befolkningen blitt gjort av leiesoldater "sikkerhetsfirmaer" og ikke regulæare amerikanske enheter så hatet mot disse leiesoldatene er større.. for å oppsumere.. Hvis f.eks Usa dreper fangede opprørere så er dette en krigsforbrytelse, hvis irakiske opprørere dreper fangede amerikanske soldater er dette en krigsforbrytelse.. Men det som skjedde her er helt ok rent rettselig, og jeg tror du ogsp hadde hatt et lite hat mot en fremmed makt som okuperte landet ditt.. -- slettet av moderator -- Endret 25. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Tror også opplyste nordmenn kunne handlet på samme måte i den situasjonen. Hvis du, co2, tror disse irakerne ser situasjonen med samme øyne som deg må du telle til 10 og tro om igjen. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) ... Endret 24. april 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 når jeg leser sånt, får jeg løst til å ringe bush, og be han nuke hele jævla midtøsten til hælvete. det eneste som stopper meg er at det finnes folk der nede som ikke driver på med sånt. og at jeg ikke har telefonnummeret til bush da Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Mailing Address The White House 1600 Pennsylvania Avenue NW Washington, DC 20500 Phone Numbers Comments: 202-456-1111 Switchboard: 202-456-1414 FAX: 202-456-2461 TTY/TDD Comments: 202-456-6213 Visitors Office: 202-456-2121 E-Mail President George W. Bush: [email protected] Vice President Richard Cheney: [email protected] Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 :!: det er fortsatt en grunn til ikke å gjøre det Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 når jeg leser sånt, får jeg løst til å ringe bush, og be han nuke hele jævla midtøsten til hælvete. det eneste som stopper meg er at det finnes folk der nede som ikke driver på med sånt. og at jeg ikke har telefonnummeret til bush da burde amerika nukes pga sine utallige krigsforbrytelser som til den grad overskygger denne hendelsen som rent teknisk ikke er en krigsforbrytelse argumenter litt istedenfor å lage sort hvit verden Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Seriøst Duffman69 utsagnet ditt blir desverre rett og slett dustete : *Det finnes overhodet ingen god grunn til å ta livet av et annet menneske. *Selvforsvar burde være den eneste omstendigheten hvor man må bruke dødelig vold mot et annet menneske. *Drapene i Irak blir begått av skrupuløse mennesker som dreper for penger, mord på vestlige mennesker har blitt big buisness for store muslimske grupper. Mange av gruppene som opperer I irak er utlendinger fra andre Arabiske land som ser sin mulighet til å fortsette sitt korstog mot USA, igjen alt dette pga propaganda fra begge parter. Irak er vel et av de største feilgrep vesten har gjort på mange år, personlig så tror jeg kun at et selektivt utvalg av de sterkeste arabiske nasjonene som et slags sikkerhetshær i Irak og andre muslimske land, har villet lettet på trykket men det er noe som aldri vil skje. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Personene som gjorde dette er terrorister, intet annet. Mennene var forsvarsløse, ble kaldblodig myrdet for åpent kamera og så blir videoen publisert for å spre frykt. Det er terror, de som står bak dette er terrorister. 1. Leiesoldater som dette helikopteret var fult av, har ingen rettigheter, og er ikke beskytett av "krigens regler" Opprørerne gjør et opprør og er på den måten en legimitim hær eller gruppe siden de ikke kjemper bare for penger.. Selvfølgelig har det rettigheter, som alle andre. Og hva vet du om motivasjonen til de drepte? Kjemper for penger? Hva får deg til å tro at det er ders sanne motivasjon? "Opprørene" sin motivasjon vat utvilsomt å spre frykt og terror. Men det som skjedde her er helt ok rent rettselig, og jeg tror du ogsp hadde hatt et lite hat mot en fremmed makt som okuperte landet ditt.. Feil, det er mord. Ikke ok. De som gjorde dette burde bli stilt for retten for det de har gjort. Eller er du uenig? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 når jeg leser sånt, får jeg løst til å ringe bush, og be han nuke hele jævla midtøsten til hælvete. det eneste som stopper meg er at det finnes folk der nede som ikke driver på med sånt. og at jeg ikke har telefonnummeret til bush da Du har det gående ser jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 burde amerika nukes pga sine utallige krigsforbrytelser som til den grad overskygger denne hendelsen som rent teknisk ikke er en krigsforbrytelse argumenter litt istedenfor å lage sort hvit verden Å skyte ned et sivilt helikopter, for deretter å henrette en overlevende er _ikke_ en krigsforbrytelse? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Såvidt jeg har forstått så var dette vakter i et privat selskap. I så fall har de ikke, og ville ikke komme til å delta i krigshandlinger utenom å forsvare seg selv og den/de de beskytter. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) okey.. Sakelig av deg............ Men hvis du vil vite det så er det to grunner her som gir dem grunnlag.. 1. Leiesoldater som dette helikopteret var fult av, har ingen rettigheter, og er ikke beskytett av "krigens regler" Opprørerne gjør et opprør og er på den måten en legimitim hær eller gruppe siden de ikke kjemper bare for penger.. 2.I irak så har dette blitt normen, husk denne personen som ble skutt her var ikke sivil men en leiesoldat, ikke glem at amerikanske styrker for å si det mildt ofte har skutt ikke stridende ubevepnede skadde personer, så dette er en dråpe i havet i forhold til den andre partens forbrytelser. Samtidig så er noen av de verste grusomhetene mot den irakiske befolkningen blitt gjort av leiesoldater "sikkerhetsfirmaer" og ikke regulæare amerikanske enheter så hatet mot disse leiesoldatene er større.. for å oppsumere.. Hvis f.eks Usa dreper fangede opprørere så er dette en krigsforbrytelse, hvis irakiske opprørere dreper fangede amerikanske soldater er dette en krigsforbrytelse.. Men det som skjedde her er helt ok rent rettselig, og jeg tror du ogsp hadde hatt et lite hat mot en fremmed makt som okuperte landet ditt.. Vel jeg hadde tenkt til å bruke Qusling som eksempel på at norge har blitt okkupert, men du er vel en av quslingene etter avataret ditt å dømme, så det nærmeste blir vel 400års natten under danmark Saklig av meg ja.... 1. De kjemper for makten de mistet under okkupasjonen, altså Shiamuslimer om jeg ikke tar feil som er en minoritet i Irak. Det og penger. Og som sagt tidligere, de skøt ned et helikopter med sivile og livvakter og skjøt overlevende og viste det på video, på internet. Skal vi liksom respektere dette? Viss de skal behandles som en legimitim hær så bør de oppføre seg som en, de skyter ikke sivile med vilje. 2. Den personen som ble skutt var besetningsmedlem, en pilot, ikke en leiesoldat. "ikke glem at amerikanske styrker for å si det mildt ofte har skutt ikke stridende ubevepnede skadde personer" -Det vil alltid finnes idioter i krig, men tok disse soldatene å kuttet av hode og ropte "Allah akhbar!"? Dessuten er dette få tilfeller som blir blåst opp i media. Et av tilfellene var der en opprører hadde fått alle innvollene revet ut og lå i smerter, så en A. soldat gjørde slutt på smertene med å skyte ham kloss hold i hode. Dette gikk han i fengsel for. Samtidig så er noen av de verste grusomhetene mot den irakiske befolkningen blitt gjort av leiesoldater "sikkerhetsfirmaer" og ikke regulæare amerikanske enheter så hatet mot disse leiesoldatene er større.. Disse leiesoldatene, eller som oftest livvaktene som du blander dem med har ikke roller som offensive, med defensive med beskyttelse på kontrakten. Altså leid av firmaer. - Blackwater Security Consulting er det samme selskapet som mistet fire av sine ansatte i Falluja i fjor. De fire ble lemlestet og dratt gjennom gatene i byen, noe som utløste en enorm og sterkt kritisert amerikansk militæroperasjon der svært mange sivile mistet livet i ukene og månedene som fulgte. Ja irakerne må ha det grusomt.. jeg tror du ogsp hadde hatt et lite hat mot en fremmed makt som okuperte landet ditt.. -Det kan godt vær, men jeg hadde ikke gått ut for å slakte noen eller drept meg selv i forsøket. SÆRLIG HVIS OKKUPANTENE IKKE DREV Å SKJØT MED VILJE MOT SIVILE -- Slettet av moderator -- Endret 25. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg har slettet et personangrep og svaret på dette. Det er ingen grunn til å angripe andres motiver for å mene hva de gjør, det er meningene som skal diskuteres, ikke personen. Hold dere til tema. Geir Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Leiesoldater som dette helikopteret var fult av, har ingen rettigheter, og er ikke beskytett av "krigens regler" Alle mennesker er beskyttet av krigens regler, enten de er militære eller som disse, såkalt paramilitære styrker. Leiesoldater eller ikke er de engasjert på en av partenes side, og dekkes av nøyaktig de samme lover og regler som andre stridende. Opprørerne gjør et opprør og er på den måten en legimitim hær eller gruppe siden de ikke kjemper bare for penger Ingen krigshandlinger er moralsk legitimte. Og motivasjonen for krigshandlingene er i høy grad uvesentlig i forhold til justisen. husk denne personen som ble skutt her var ikke sivil men en leiesoldat De var livvakter for irakiske politikere, i et sivilt helikopter. ikke glem at amerikanske styrker for å si det mildt ofte har skutt ikke stridende ubevepnede skadde personer Amerikanske styrker som sådan har aldri beviselig beordret eller med overlegg angrepet og drept sivile og det er høyst usansynelig at de ville gjøre noe slikt da de ikke har noe å tjene på det, faktisk det motsatte. så dette er en dråpe i havet i forhold til den andre partens forbrytelser. Du godtar med andre ord krigsforbrytelser så lenge det gjøres av parten du støtter. Plutselig forsvant moralen? Samtidig så er noen av de verste grusomhetene mot den irakiske befolkningen blitt gjort av leiesoldater "sikkerhetsfirmaer" og ikke regulæare amerikanske enheter så hatet mot disse leiesoldatene er større.. Kan du dokumentere eller vise til noe av dette blir jeg imponert, det er nemlig første gang jeg hører det. Det stemmer at de har deltatt i offensive angrep, men det er verken ulovlig eller irregulært. Hvis f.eks Usa dreper fangede opprørere så er dette en krigsforbrytelse, hvis irakiske opprørere dreper fangede amerikanske soldater er dette en krigsforbrytelse.. Eh... ja? Poeng? Men det som skjedde her er helt ok rent rettselig Drap på pasifiserte enten stridende eller ikke stridende er ulovlig i henhold til internasjonal, amerikansk og irakisk lov. og jeg tror du ogsp hadde hatt et lite hat mot en fremmed makt som okuperte landet ditt.. Disse modige "opprørerne" er en forhelliget miks av gatepøbler med kalasjnikover, islamske fundamentalister ifra hele verden, kriminelle, og eks-militære saddam-lojalister og krigsforbrytere som har alt å tape på et stabilt og lovlydig irak. De fleste av disse "opprørerne" er ikke irakere. Men de fleste av ofrene deres ER irakere. Sivile sådan. Det virker tydelig at deres hat for USA blender dere for all objektivitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå