Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

netverksdisker og kortleser som er borte i utforsk

Anbefalte innlegg

Hei. På jobben til min kjære har de 3 PCer i nettverk, med opptil 6 nettverksdisker koblet opp til hver maskin. I tillegg har hver maskin koblet til en firewire kortleser. Flere ganger i uken detter kortleseren ut. Det som skjer er at kortleseren legger seg "under" stasjonsbokstaven til en av nettverksdiskene. Ved å koble fra en av nettverksdiskene virker kortleseren med en gang. Mao kortleseren er riktig installert, men kommer ikke frem i explorer.

Dermed har jeg 2 spørsmål:

1. Hvorfor endrer stasjonsbokstaven til firewirekortleseren seg fra gang til gang når den manuelt er gitt en stasjonsbokstav som ligger "langt unna" nettverksdiskene?

2. Hva gjør man for å sørge for at stasjonsbokstaven til firewirekortleseren forblir konstant? Hittil har jeg brukt disk management for å endre på stasjonsbokstaven. Er det en annen løsning?

Bare for å gjøre det helt klart: jeg er ikke admin på disse maskinene, men pga at det er jeg som får telefonene, hadde det vært greit, både for dem og meg, at dettte ble fikset. Dermed er spørsmål som går på å endre nettverkskonfigurasjonen i større grad off topic...

Takker for all input!

rk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...