fatcamper Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 HEi jeg har montert inn en ny cpu vifte. Derfor måtte jeg ta ut alle ledningene på mitt hk ( Asus A8N sli hk). fordi en plate skulle sitte under hk!!! Har problemer med å få starte pc,en igjen fordi jeg er usikker på hvordan noen små ledninger på system panelet mitt skal stå...Eks: reset sw, Audio osv. Det er fem ledninger!!! Noen som vet hvordan disse skal stå.?? Har sett i manulaen men det funker faen ikke!!!!!! MULIG jeg har satt ledningene feil vei ! Alle tips til hvorfor jeg ikke for starta pc,en !!!! Mvh Bønna Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tips: Ikke bruk så mange utropstegn, da blir du på en måte ikke tatt "seriøst". Tja. Det er jo ikke værre enn at du kobler på de ledningene der de skal være, så skal det være i ordet igrunn. På kontaktene der det er rød og svart ledning, så gå ut ifra at svart ledning er jord, med andre ord, den skal på minus. Rød skal på pluss. (Bruker og stå på hovedkortet, men varierer fra hovedkort til hovedkort). Maskinen reagerer ikke når du trykker inn power knappen? Jumpstart PSU for og se om den fungerer, samt gå igjennom maskinen, å se etter om du har koblet på alle ledningene. Kan jo prøve og kortslutte pinnene som brukes til å starte maskinen, for å se etter om det er power knappen det har skjedd noe med. Kanskje en løs lodding som har falt av eller noe slik. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 HVis du ikke klarer å jumstarte psu'en, ville jeg ha sjekket om det funka med et annet psu. Evt byttet sikring i den... Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Maskinen min reagerer ikke når jeg trykker inn power knappen. Rare greier. Har satt inn den store ledningen som gir strøm plus to andre strømledninger.... men fortsatt veldig usikker på system panelet med små ledninger... umulig å vite hvordan det skal stå om skrifta skal stå ut eller ikke. Det er en pil på baksiden av denne ledningen. Lurer på om pilen skal stå på + eller minus.Eller om det varier mellom de forskjellige ledningene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå