Gå til innhold

Xp vil ikke starte, feil med SHLWAPI.dll


Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp windows xp home på bærbar dell starter den sorte windows bildet, men etter en stund kommer en blå firkant med sort bakgrunn. og følgende tekst:

 

 

"STOP:c0000221{Feil kontrollsum}

Bildet SHLWAPI.dll er kanskje skadet. Initial kontrollsummen er ikke lik beregnet kontrollsum"

 

 

Har prøvd sikkerhetsmodus men hjelper ikke. Noen som har noen forslag?

Er meget takknemmlig for svar :)

 

#Topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal i C:\Windows. Er ikke helt sikker på hvordan man gjør det. Vet at du må gjøre det via DOS, etter å ha lagt den over på en diskett. Men har ingen særlig erfaring med det, så jeg er ikke sikker på fremgangsmåten. Kanskje noen andre kan hjelpe?

 

Du kan forresten fikse det på en annen måte også. Hvis du har XP-cd'n din; sett denne i cd-romen. Så restarter du maskinen og booter fra cd'n. Deretter starter du Recovery console. Denne kan gjenopprette tapte systemfiler, slik som hos deg. Desverre har jeg ikke så mye erfaring med Recovery console heller - jeg er av typen som bruker Ghost-imaget mitt ved sånne problemer. Bare installerer Norton Ghost etter å ha installert Windows. Så lager jeg et image hvor alt er perfekt, som jeg kan gjenopprette på 10 min, uansett problem....

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Beklager dårlig emnefelt, takk for endring og ikke sletting.

 

Prøvde syst rec. Problemet der var at den spurte etter admin pass. Og siden pc er kjøpt brukt har vi ikke dette. Men skal prøve å instalere filen du ga i løpet av helgen(er ikke min pc). Men tusen takk for godvilje og hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...