Gå til innhold

kan jeg bruke ati kort i sli slotene?

graks

Anbefalte innlegg

jeg vet at ati kommer ut med amr som er basic det samme som sli er hos nvidia.

skal kjøpe meg pc i juni,og må kjøpe meg et skjermkort til pc.skal kjøpe meg et r520 når det kommer ut,men må ha et skjermkort i mellomtiden.

så mitt spørsmål er:

kan jeg feks kjøpe et x800xl og kjøpe et hovedkort med sli og sette x800xl i pc,og når r520 kommer ut så kan jeg da connecte de to samme i sli slottene?

er ikke sli slottene basic 2 pci-e slotter?

Endret av graks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er basert på fakta...har lest flere artikler der det står at AMR skal kunne støtte forskjellige kort sammen.....så lenge de er innenfor samme generasjon tror jeg:) Dette er jeg ikke sikker på da...Hadde vært fint å hatt et hovedkort med AMR hvis man feks har et x850xt kort fra før av, og joine dette kortet med et fra ati's neste generasjon som er rett rundt hjørnet :yes:

Lenke til kommentar

Hehe :)

Selv om jeg ikke tviler på at AMR støtter ulike kort, vil nok enkelte ta artikkelen du henviser til med en klype salt eller to, da eneste kildereferanse er The Inquirer...

EDIT: For å bidra med noe nytt til diskusjonen, vil jeg legge til at "AMR-støtte" er nevnt blant spesifikasjonene til neste generasjons chipset(hovedkort) fra ATi.

Dette gjør at jeg ikke vil satse mye penger på at AMR vil fungere fullt ut i eksisterende kort.. :)

Mvh

Kjetil

Endret av rotekaizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...