Gå til innhold

Installering av FLTK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har tenkt å benytte deg av MS sine GUI bibliotek, så vil ren Win32 API programmering i starten lønne seg. Dog deres andre bibliotek er møkk, men brukes allikevel mye kommersielt.

 

Hvis dette ikke er så nøye, så bør du kanskje titte på andre GUI bilbliotek, slik som Myubis.

 

Et annet bibliotek er også Windows Template Library. Der kan du også benytte det du lærte fra Win32 API programmering. Er en objektorientert overbygning over Win32 API'et. Er noen eksempler på bruk her. Det finnes også et sett av tutorials (se etter WTL for MFC Programmers), men disse forutsetter kanskje litt forkunnskaper. Du kan jo ta en titt hvis du vil.

Lenke til kommentar

FLTK FAQ -- How do I compile FLTK under Microsoft® Windows®?

 

The second method is to use a GNU-based development tool with the  files in the "makefiles" directory. To build using one of these tools simply copy the appropriate makefile to the main directory and do a make:

 

copy makefiles\Makefile.<env> Makefile

make

 

Noe mer enn det kan ikke jeg hjelpe deg -- jeg bruker verken Microsoft® Windows® eller Dev-C++. Så vidt jeg vet har søppel skrevet en gaid på området. Om du får kontakt med ham, kan han helt sikkert hjelpe deg.

Lenke til kommentar

copy makefiles\Makefile.<env> Makefile

make

Hva i all verden mener dem med det?

Er ikke støtte for Dev++, så du må kanskje finne et annet GUI bibliotek. Hvis du da ikke har lyst til å knote ;)

Har nok ikke det nei..Men har Visual C++, det kan jeg vel bruke..Men hvordan installerer jeg??

Lenke til kommentar
Hva i all verden mener dem med det?

Er ikke støtte for Dev++, så du må kanskje finne et annet GUI bibliotek. Hvis du da ikke har lyst til å knote ;)

Har nok ikke det nei..Men har Visual C++, det kan jeg vel bruke..Men hvordan installerer jeg??

Article #370: How Do I Compile FLTK Under Microsoft Windows?

 

Created at 10:59 Jan 29, 2005 by mike

 

There are two ways to build FLTK under Microsoft Windows. The first is to use the Visual C++ 6.0 project files under the "visualc" directory. Just open (or double-click on) the "fltk.dsw" file to get the whole shebang, and build the "demo" project.

 

The second method is to use a GNU-based development tool with the files in the "makefiles" directory. To build using one of these tools simply copy the appropriate makefile to the main directory and do a make:

 

copy makefiles\Makefile.<env> Makefile

make

 

[ Download | Home Page | Listing ]

Lenke til kommentar
Hva i all verden mener dem med det?

Er ikke støtte for Dev++, så du må kanskje finne et annet GUI bibliotek. Hvis du da ikke har lyst til å knote ;)

Har nok ikke det nei..Men har Visual C++, det kan jeg vel bruke..Men hvordan installerer jeg??

Article #370: How Do I Compile FLTK Under Microsoft Windows?

 

Created at 10:59 Jan 29, 2005 by mike

 

There are two ways to build FLTK under Microsoft Windows. The first is to use the Visual C++ 6.0 project files under the "visualc" directory. Just open (or double-click on) the "fltk.dsw" file to get the whole shebang, and build the "demo" project.

 

The second method is to use a GNU-based development tool with the files in the "makefiles" directory. To build using one of these tools simply copy the appropriate makefile to the main directory and do a make:

 

copy makefiles\Makefile.<env> Makefile

make

 

[ Download | Home Page | Listing ]

saken er at når jeg starta fltk.dsw, så kom det fram masse greier jeg måtte lagre en plass, men fann aldri der jeg skulle liksom lagre det ( ? )

Har lest alt det greine der men det hjelper meg lite. Det andre makefile styret, hva mener dem med det? daaeemn..trenger teskje her!! :p

Lenke til kommentar

HMM..det legger seg en merkelig plass på maskina, det går så fort at får ikke sett det. Noen som har installert det før og vet hvordan denne installen funker?

 

Når jeg kjører en helt vanlig FLTK kode, får jeg beskjed fra kompilerern om at det er "Linker error".

Endret av Kjeksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...