Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem - wlan - maskinen kobler fra hele tiden

Anbefalte innlegg

Har en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA som trådløs ruter.

Har en asus WL-107g IEEE802.11g Wireless Cardbus Adapter pcmcia kort.

Bruker dette på en Amilo bærbar pc. WinXp SP2

Problemet er at maskinen plutselig kan si at trådløst nettverk ikke er tilgjengelig, og lysene på asus kortet lyser ikke. Dette kan skje når som helst, enten ved oppstart eller etter en tid.

Det som gjøres er at vi går i nettverkstilkoblinger, og deaktiverer "trådløst nettverkstilkobling". Når den er deaktivert, så aktiverer vi den. Problemet løst.

Det har aldri hendt at vi har mistet tilkoblingen rett etterpå vi har fikset det, det går ofte en stund (30min til ganske lenge).

Når tilkoblingen er oppe å går så er alt ok.

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

winxp mener jeg ... men dette har skjedd med begge sine programvarer

Fikk utstyret før sp2, og da brukte vi asus sitt opplegg .... etter sp2 så brukte vi den som er i xp ... siden den spratt så elegant på plass.

Har ikke et annet pcmcia kort å prøve ...

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar

hehe hadde eg kjent noen som hadde et slikt kort .... de eg kjenner har knapt bærbar noen av de... og siden utstyret er kjøpt på komplett så er det ikke lett å teste utstyret, eller "gå i butikken og teste litt".

Kan prøve å sette fast ip, men eg syns ikke det høres ut som en logisk løsning ... (må vente til jeg kommer hjem i kveld.)

Kan det ha med strømsparing å gjøre? det er jo en bærbar...

Lenke til kommentar

fast ip har funket for meg flere ganger på litt eldre maskiner som ikke har internt kort og har sliti litt med _nesten_ samme problem. her på jobben prøver jeg bare et annet kort, og om det funker er det billigere enn at jeg skal sitte en time og prøve å finne problemet. og det andre kortet funker sikkert på en annen maskin senere hvis jeg trenger det.

høres kanskje brutalt ut :p men det blir det samme som å bruke ghost/ris. du setter heller opp en maskin på nytt og lar den stå i 10 min, enn å sette deg ned å prøve å finne feilen(hvis den ikke er helt åpenlys seff).

Lenke til kommentar

Eg har brukt trikset med fast ip når windowsen "henger" ...

Altså at du forsøker å gå på nett, åsså tar ting skikkelig lang tid å komme inn. Eller at surfinga går generellt tregt (til tross for sinnsyk båndbredde) ....

Men det hadde mer med at pc'en ikke var gitt en ip-adr. Altså med telenor sin oppkoblingsmetode så får ikke nettverkskortet en ip-adr, men det er tilkoblingen som får den, dermed så vil windows lete etter en ip for nettverkskortet ... og det kan føre til at man opplever at det "henger"...

Men det er ikke slik på vår bærbar, der er det en ruter som gir en ip. Dessuten så sier den at det ikke finnes et nettverk. Det er liksom at ruteren er skrudd av. Men det har ikke med ruteren for vi har hatt personer som har surfet samtidig på wlan ... og vår kobler ut, og ikke den andre.

Så jeg vet ikke om det var noe slikt du tenkte på ....

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...