huf Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 hei i dag når jeg skulle skru på pcen min , kom det ikke noe skjermbilde og i høgtaleren min sier det "System failed CPU test" og ingenting skjer. Dette har hendt før , men da var det bare å skru av og på igjen og da virka det , men det var det ikke nå. Dette er veldig rart fordi pcen funka jo helt fint forrige dagen. Noen som vet noe? Jeg har lest i manualen , men der står det ingenting om dette , og jeg har sjekka vifta om den står rett på, og CPU kan ikke være skada siden pcen funka fint dagen før... Hk er et ASUS A7V333-RAID Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg vet ikke hva feilmeldingen din betyr, men det er ikke usansynlig at cpu er defekt. Du skriver også at du har fått feilmeldingen tidligere, og dette kan tyde på at cpu'en (eller evt hk) har vært delvis defekt tidligere. Omtrent alt som blir defekt fungerer dagen før. :smile: Prøv å bytte cpu med en kammerat å se om det funker da. Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 CPU en er det ikke noe gale med og det vet jeg, den er helt fin. Hket er heller ikke skada på noen måte. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hvordan vet du det da? Maskina booter jo ikke! Pål Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 En bil som ikke starter kan også se helt fin ut. :smile: Men hvis du er sikker på at cpu og hk er ok, hva tror du er galt da? Hvordan kom du frem til at cpu og hk var ok? Så lenge pc'en ikke starter kan det ikke skade å prøve. Lenke til kommentar
bugsy Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Når dem sa det med meg, var jeg fucked :smile: Men om du har hatt det problemet før, så sjekk om CPU'en sitter rett på socketen, etc. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Er ikke et offer for statisk elektrisitet vel? (Viss f. eks. hk blir tsatt for statisk elektrisitet kan det ta en stund før det blir defekt). Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 [ Denne Melding var redigert av: Killer_DT på 2002-07-09 22:38 ] Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hovedkortet er gåent sannsynligvis.. Veldig kjent feil med de nye Asus kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå