Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC med ADSL2+-konkurrent i Oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sliter også med noe dårligere upload enn ventet. I det siste har jeg bare fått 256 kbit/s mot gamle 384 kbit/s på min 2048/384 chello plus linje.... Skrevet til UPC med tilbakemelding om at alt skulle være ok. Prøvd det meste av muligheter, skrudd av strøm til modet, annet nettverkskort, slått av Wifi...etc, men samme hastighet opp. hmmm...... Må alle krangle med UPC for å få det man har betalt for?

Har dessuten spurt om hva de skal gjøre med pris/linjer nå som man får 4200/600 netto hos NGT fpr snaue 550 NOK....og at det er gratis etablering.......... hmmm. Ikke fått noe svar enda.

Akkuratt det samme problemet.

Testet med 2 forskjellige datamaskiner. Både testet med å laste opp til ftp server og med surfometeret eller hva det heter.

Får aldri over 256kbit/s.

Pappa kvier seg litt for tekniker, fordi vi må betale hvis det er "vår" skyld. Venter bittelitt, og regner med å bestille tekniker da...

Si ifra hvis problemet ditt løser seg.

Lenke til kommentar
For å snu på det, er det noen her som får riktig upload-hastighet med Motorola-modem?

Ja, men jeg har Chello Plus og ikke Chello Extreme. Holder 45 kB/s ut, altså 3 kB/s eller 24 kbit/s mindre enn linjen min er spesifisert for. Holder 255 kB/s inn uten problemer. I begge tilfeller er det mer eller mindre akkurat det jeg betaler for. Forøvrig tester jeg stadig vekk linjen min til over 2100 kbit/s på Speedometeret.

Endret av Calm
Lenke til kommentar
For å snu på det, er det noen her som får riktig upload-hastighet med Motorola-modem?

Ja, men jeg har Chello Plus og ikke Chello Extreme. Holder 45 kB/s ut, altså 3 kB/s eller 24 kbit/s mindre enn linjen min er spesifisert for. Holder 255 kB/s inn uten problemer. I begge tilfeller er det mer eller mindre akkurat det jeg betaler for. Forøvrig tester jeg stadig vekk linjen min til over 2100 kbit/s på Speedometeret.

Jeg hadde heller ingen problemer med Motorola modemet før inntil nylig. Tviler vel på om det er modemet i seg selv som er problemet. Har forøvrig prøvd linjen med 2 forskjellige PC'er... samme resultat :thumbdown: NGT sitt netto 4200/600 blir mer og mer fristende.....

Lenke til kommentar
off the record: inntrykket mitt etter å ha snakket med teknisk, er at UPC ikke prioriterer upload så mye som de skulle. Grunnen til at chello extreme kun leverer 1/3 upload hastighet kan rett og slett være at de er sløve. Jeg sier dette med alle mulige forbehold, men dette inntrykket fikk jeg etter å ha snakket med en oppegående person på teknisk hos UPC. Under samtalen fikk jeg inntrykk av at det ikke var noe teknisk vanskelig, men at de rett og slett hadde prioritert at download hastighet på 26 mbps var det viktigste.

Jeg blir ganske forbanna hvis dette er tilfelle, forlanger i såfall rabatt inntil jeg får 1.5 mbps opp.

hva tar de oss for? trodde de ikke at vi ville merke at vi kun fikk 1/3s upload hastighet?. nei folkens, opp på barrikadene!

R

Den type synsing kan du spare deg for. Er nesten fristet til å bestille Chello Extreme kun for å gjennomføre noen ordentlige tester.

Lenke til kommentar

Jeg har nå lastet opp en stor fil til en kompis i Stavanger med 4/4 Mbit fra Lyse.

Jeg hadde da i overkant av 1400kbps i upload.

Nedhastigheten har jeg innsett kan være vanskelig å få til 26Mbit siden det avhenger at noen faktisk greier å uploade med 26Mbit til meg, men jeg har slått meg til ro med 24Mbit som jeg fikk max da jeg lastet ned fra UiO's FTP sist gang.

Er tålig fornøyd nå, og må krype til korset og innrømme at de negative erfaringene mine i denne posten kom nettopp på grunn av min egen uvitenhet om hvordan så raske linjer som Extreme skal/kan måles. :blush:

Lenke til kommentar

Samme her også bluemac. Er spent på neste uke, hvis ingenting skjer innen onsdag, avbestiller jeg og går tilbake til pluss abo. Synes egentlig at upload på 1.5 mps kombinert med 26mbps er pinglete. Sjekk Chello pakkene i Sverige, halv pris i forhold til Norge, og du kan bestille en 8 mbps upload tilleggspakke for en hundrings. Fristende og sitte på gjerdet til de tilbyr mer opp, særlig når man ikke får det man skal ha i upload speed enda.

Me får sjå til uka, Tror nok jeg hopper ned igjen til 2048/386 :hmm:

R

Endret av Royster
Lenke til kommentar

Undertegnede sitter nå og venter på at UPC her i Norge henger seg på Sverige og tilbyr oss Extreme brukere skikkelig bredbånd. Med det mener jeg en pakke som f.eks er 26/10. Det er hva vi ønsker ikke sant? 26 mbps download er jo greit, men det som er fett er jo en upload det står respekt av. 10 mbps er ikke lenger et problem for UPC Norge. I pressemeldingen står det at de tester ut symmetriske hastigheter etc, og at teknologien støtter opptil 100 mbps.

At man tilbyr 26 mbps download og kun 1.5 mbps upload er kanskje ganske typisk for ISP Norge?

I Sverige ser de litt mer på hva brukerne ønsker. I Sverige betaler de dessuten ca halvparten av hva vi gjør i Norge for "bredbånd" .

Chello snacks link Sverige

i Sverige tilbyr de en maks pakke på 24/8

Jeg vil derfor oppfordre UPC Norge til å tilby oss en 26/10 pakke :dribble:

Både Lyse Energi på Vestlandet og Bredbåndsfabrikken her i Oslo tilbyr 10/10 pakker. Selv om BBB Norge har utbyggings stans er det jo fremdeles litt flaut at vi Oslo boere ikke har like bra internett som vestlendingene. Dette kan UPC gjøre noe med. Får vi 26/10 knuser vi Lyse så det holder hehehehe.

Lyse Bredbånd

Royster

Endret av Royster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...