Bruun Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 ja men driver upc å kveler nedlasting prog ennå? er det noen som har opplevd noe i det siste? Hva mener du med det? Jeg har aldri opplevd det. Lenke til kommentar
JumboJet Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Samme pris på Nextgentel ja............ håper det blir billigere senere i tiden Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg visste at de ville øke hastigheten for en god stund siden. En dag så hadde jeg plutselig 20mbit. Så jeg tenkte at UPC testa linjene sine. Det var etter at noen andre aktører hadde lansert adsl2. Men typisk nok så krasja windows, så jeg måtte reboote. og borte var farta Har hatt UPC i ett år nå, og linja har bare vært nede 3 ganger. 2 ganger var den nede i noen timer, mens ene gangen var den nede hele dagen. Men det er til å leve med. Eneste minuset jeg har er at teknikerne deres er litt for triggerhappy med å konkludere brukerfeil på utstyret og kreve 750kr i service gebyr. Gjaldt "dårlig montering av scart kabel". Men fiksa det til slutt. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Med 3/4 mener jeg 3 til 4 år. ikke 3 kvartal. For å unngå misforståelser kan du skrive 3-4 år Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Jeg ser gjerne at du bakker opp det med noe annet enn at du tror/hørt. ADSL2+ er definert med 26Mb ned og 1,2Mb opp, Dataguard hadde (mulig de fortsatt har) en linje som sier at man får 26Mb ned og 3Mb opp, men da kjører man en standard utvidelse som heter Annex M. Som jeg tror ikke er lov i norge, samt at de bruker chipset fra broadcom som har en propritær kompresjons teknologi for å få upstream opp fra 1.2 til 1.5 og 1.5x2 for Annex M. Siden det er så mange som ønsker seg høyere hastighet på ADSL2+ så anbefaler jeg at det tar seg en tur innom Zyxel (link: http://www.zyxel.no/produkt.php?cat=31&prod=61) og leser det som står om ADSL2+ linjekort. Sitat de som ikke gidder å trykke: ADSL2+ tilbyr også høyere hastigheter, opptil 25000/1200 kbit/s samt Reach Extended som tillater leveranser opptil 6km på 0.4mm kobber. Har sjekket mange andre sider fra produsenter som leverer ADSL2+ DSLAM'er, og det er samme hastighet der også. (Dette er ikke til deg JPedro, men til alle som på død og liv klager over at ISP'ene ikke har større ut hastighet på ADSL2+ og tror at det er en enkel sak for de å fikse om de hadde vært mindre griske. Men du manglet en link som underbygget påstanden din, så her kom en fra en produsent av utstyr) Endret 23. april 2005 av kjhanken Lenke til kommentar
elitoo Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) 998,- er vel en helt grei pris for den linja der nå. Men hva skjer med chello ultra? Det står fortsatt at den koster 799,-, jeg håper inderlig de har tenkt til å sette ned den prisen litt nå da siden 26mbit er en seksdobbling av linja til bare 200 kroner mer. Men er det noen som vet om de skal justere prisene på de andre abonomangene nå? Endret 23. april 2005 av elitoo Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Enig i at de kan sette ned prisene på Chello Ultra. Det lønner seg kanskje ikke så veldig å ha 2 abbonomenter hvor du med det ene får nesten 7 ganger så høy hastighet til kun 200 kroner mer i måneden. Chello Plus har jo også en forholdsvis høy månedspris, sammenlignet med f.eks Start.no's 2048/256 (Chello Plus har 2048/384), som koster 379,- i måneden, 120 kroner mindre enn Chello Plus. Der sparer man 1141,- det første året og deretter 1440,- årene etterpå om man bytter. Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) driver upc å kveler nedlasting prog ennå? er det noen som har opplevd noe i det siste? Har hatt Chello classisc i noen år men oppgraderte til Chello Plus for et par månedes siden. Totalt sett så er linjen mer stabli nå enn for et par år siden, og får ikke "timeout" på nedlastning nå, men ønsker meg mer opplasting hastighet. Endret 25. april 2005 av MaX [NOR] Lenke til kommentar
OeO Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har har svært lite problemer med chello. Kundeservicen har vært kjempegod, svar på kort tid, eller så ringer de meg opp igjen. Teknikere som kommer og fikser saker og ting osv. Upc/chello er ikke i det hele tatt det samme som de var for 2-3 år siden, og fortjener ikke det inntrykket mange ikke-kunder har. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Upc/chello er ikke i det hele tatt det samme som de var for 2-3 år siden, og fortjener ikke det inntrykket mange ikke-kunder har. Virker som det er det som er den generelle oppfatningen blandt de forumbrukerne som fortsatt er kunder hos UPC, meg selv inkludert. Dessverre kommer det nok til å ta en god stund før de har rettet opp det usedvanlig dårlige inntrykket de gjorde på folk for noen år siden. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 26mb fra upc i dag .men klarer bare 15mb på itavisen Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 ITavisen kan vise store feil på alt raskere enn 4mbit. Prøv en ftp mot ftp.uio.no eller noe sånt. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 http://www.digi.no/php/art.php?id=212613 1000 kr/måneden for 26/1,5 mbit, fra 4. mai. Fortsatt litt i dyreste laget, men jo flere som tilbyr, jo fortere synker prisene. 1000 kr\mnd for 26 mbit er da ikke dyrt? Betaler 1000 kr\mnd for 1mbit sdsl jeg Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 http://www.digi.no/php/art.php?id=212613 1000 kr/måneden for 26/1,5 mbit, fra 4. mai. Fortsatt litt i dyreste laget, men jo flere som tilbyr, jo fortere synker prisene. 1000 kr\mnd for 26 mbit er da ikke dyrt? Betaler 1000 kr\mnd for 1mbit sdsl jeg ouch, det var dyrt. Hvilken leverandør har du ? Jeg betaler 850kr for 2mbit shdsl. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hehe.. for UPC er jo godt kjent for meget bra stabilitet og oppetid på tjeneste dems Jaja .. lykke til Prisen er jo fin da. Helt enig, ikke hørt mange som er fornøyd med UPC Jeg er rimelig fornøyd med UPC, jeg. Litt dyrt, kanskje.... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 26mb fra upc i dag .men klarer bare 15mb på itavisen Det stod vel "inntil" 26 mbit også Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 jeg synes UPC er alt for dyrt, og så burde de ha et tilbud med synkron linje.. men utenom det, så er jeg strålende fornøyd.. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hmm, jeg får 12Mb/0.5Mb når jeg kjører både itavisen og digi's tester. Routeren (D-Link 624+) står innstilt til 10/100 Auto Dersom jeg setter den til 100Mbs får jeg ikke mer enn toppen 3Mbs på testene. Når jeg kjører testene uten routeren, altså kun koblet til modemet, får jeg 18Mb/0.7Mb Ringte UPC og spurte om dem kunne sjekke innstillingene på modemet og det var innstilt på 26300/1500 Siden jeg har digital-tv også er det en T-kobling på kablene mellom STC og Modemet fra den store hovedboksen. Noen som vet om dette har noen betydning? I skrivende stund er jeg ikke akkurat heeelt overbevist om jeg får det jeg betaler for, siden jeg reagerte på at det sto inntil 26Mbs og spurte kundebehandleren om dette betyr at jeg kan risikere å sitte med 16Mbs det meste av tiden. Neida, det garanterte han at jeg kom til å ligge på mellom 26 og 30 Mbs. Får se hvordan måneden utarter seg. Er jo ikke verre enn at man nedgraderer og ber om å få refundert halvparten av månedsprisen dersom det viser seg at de ikke greier å levere det de lovte meg ved bestilling. Edit: skrivefeil Endret 3. mai 2005 av Cluster1 Lenke til kommentar
elitoo Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Kan man bruke det gamle modemet om man vil ha 26mbit eller får man et nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå