Kjell Loen Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg tror min HD på min Dell 600 havarerte og åndet ut. Den er umulig å starte, men den roterer og går som ett knuseverk. Den nekter å starte opp med installasjons Cden også. Jeg kjører XP pro. Den er av type "Hitachi model DK238BA-20". Den ligger i en skuff på min bærbare. Er det standard at alle HDer ligger i en skuff. Kan jeg installe alle typer og størrelse av HD på min bærbare 600? Kommer ikke til å kjøpe HD fra Dell. Håper på gode tips. Kjell Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Du er på utkikk etter 2.5" IDE disker. Da tar du deg en titt her; http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10094 Det er rart at den nekter å starte fra CD når harddisken er ødelagt. Du har prøvd å komme inn på CDen via bootmenyen ved å trykke F12 når DELL skjermen kommer? Lenke til kommentar
Kjell Loen Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Jeg kommer inni bios, men når jeg lagrer bios så kommer det fram en svart skjerm. Av og til begynner den tykke streken med mellomrom å komme fram på skjermen. Det er vel det som er diskfragmentering kansje.Den fyller seg ca 10 -15 % så er det stopp. Får så beskjed om å starte Cd med R for recovery. Hva er de mest stillegående HDer? Jeg har bare 128 MB minne på maskinen. Er det da en fordel med høy spinnhastighet på HDen? Jeg vil ikke bruke mer kroner på minne, da maskinen er 4 år gammel, men grei nok til mitt bruk. Kjell Endret 22. april 2005 av Kjell Loen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå