Gå til innhold

AMD Xp-M 2400+ kjører på 600Mhz i Shuttle [LØST]

Wazu

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg nettopp en nye shuttle, SN41G2V2, og en AMD Athlon XP-M 2400+AMD Athlon Mobile 2400+ CPU. Har installert windows og alt sånnt nå, men av en eller annen merkelig grunn kjører ikke CPU'en på mer enn 100 x 6, altså 600Mhz. Denne skal jo egentlig kjøre på 1800Mhz.

I bios kan jeg stille FSB opp til 250, men selv om det går blir det jo fremdeles ikke mer enn 1500MHz. Jeg kan ikke stille på multiplier, så vet ikke helt hva jeg må gjøre for å få den til å kjøre på normal hastighet.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1aOK6q6F

start -> control panel -> power options -> power schemes

står den på Home / Office desk eller laptop der da?

hvis den står på laptop klokker den seg vel ned hvis du ikke belaster cpu'n med tunge programmer / spill.

Lenke til kommentar

Den står på home/office desk.

Har nå stillt fsb'en opp til 150, altså 900 mhz, men er jo på langt nær den egentlige hastigheten til cpu'en da, så alle tips til hvordan jeg skal fikse dette problemet hadde vært supert.

Lenke til kommentar

Kan være noe galt med broene på prosessoren? Dette kan du enkelt fikse selv ved å brenne av alle broene (5V på hver sin siden av broen så brenner du den opp).

Så kan du legge pinner i socketen så du får den multiplieren og den spenningen du vil ha =) Har selv hatt sn41g2 så jeg vet hvor mye slit den kan være.

Lenke til kommentar

Fikk det faktisk til å funke nå.

Trodde ikke det gikk an å forandre på fsb på SN41G2V2, men fant faktisk denne muligheten i bios, så har justet multiplieren til 11, og fsb står på 166. Så kan jeg heller se hvor langt den klokker når jeg kommer hjem fra skolen idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...