Gå til innhold

BenQ DVD-brenner kan bare skifte sone 5 ganger!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en BenQ DVD-brenner for en mpnede siden. Kosta 800spenn. Men når jeg legger i en plate fra USA må jeg velge sone 1, og det står at jeg kun kan skifte sone 5 ganger totalt!

betyr dette at etter å ha sett på 5 filmer fra forskjellige regioner så må jeg bestemme meg for en region og holde meg til den for alltid?

DETTE ER KRISE! HJEEELP! :eek::eek:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at det ikke er nok å avinstallere softwaren? At det med andre ord lagres i hardwaren? Faen for et kommunistopplegg i såfall.

Tusen takk for rask hjelp fra de som har svart! :thumbup:

Haha. Du trodde faktisk har dvd-spillere i pc'er var sonefrie, mens standalone-spillerne var låst?

Lenke til kommentar

På min ASUS dvd-rom, så hadde jeg bare muligheten til å skifte sone 4 ganger, så flasha jeg firmwaren, og vipps, så hadde jeg 5.

Dessuten hadde den en lett måte å omgå sperren på; hold inne eject knappen i det du slår på maskinen, så tar du å holder den inne til at POST kommer til det punktet at den søker opp IDE-devices.

Lenke til kommentar
Hvorfor prøver du ikke enkelt og greit å laste ned Dvd Regionfree?

Enkleste løsningen. Det kan jeg "nesten" garantere.

Jeg vil påstå det er enklere å flashe firmware. Dobbeltklikke på fila og velg flash, vent 10 sek og man er ferdig. Permanent.

Lenke til kommentar

Det er jeg faktisk enig i til den grad at det ligger firmware ute som støtter sonefrihet OG ikke går glipp av noen av funksjonene til de nyeste ofisielle "vanlige" firmwarene.

Dette var f.eks. ikke å finne når jeg skulle finne det til min NEC 3520

Edit : I tillegg, neste gang det kommer en bra oppdatering i en firmware, så kan han muligens ikke oppgradere siden den sannsynligvis ikke er sonefri

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Hei.

Firmware crack er ein sjanse å ta. Garantien ryker og du kan faktisk øydelegga heile brennaren. Regionfree er eit fantastisk program som løyser problemet utan nokon som helst form for risiko. Er det noko tvil...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...