Crazysteps Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) I denne testen av kompaktkameraer vises det til kromatisk abberasjon på alle modellene, enkelte verre enn andre. Test av 5 høyaktuelle kameraer Når jeg deretter så igjennom alle bildene så var det jo ikke bare masse fargefeil i kontrastområder, men generelt forferdelig dårlige bilder. Ixus 700 som alle snakker så varmt om hadde blasse farger, enorm kromatisk fargebrytning og til dels dårlig fokus. EDIT: er også masse støy på alle mørke bilder. f.eks inne i stua og bildet med pepsien og fyrstikkene. Er det virkelig et så dårlig kamera eller har journalisten gjort en slett jobb? I følge disse bildene er jo det gamle Ixus 400 jeg har stående her mye bedre bildemessig. Endret 21. april 2005 av Crazysteps Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg synes ikke det var så mye støy, de tester bare ISO verdiene på pepsi boksen, du må jo regne med en del støy ved ISO 400, og noe innebilde fant jeg ikke. Jeg er ellers enig i at bildene var blasse, men det er mye fordi at de ser ut til å være tatt av en amatør og så er det ikke blitt vår i noen av bildene, høst fargene henger igjen enda. Jeg synes bilder jeg har sett fra ixus 700 generelt har vært bra, litt kromatisk abbersjon er det, spesielt ved full vidvinkel, men ikke noe å skrike ut om. Tror det er et bra kamera, eneste grunnen til at jeg ikke har bestemt meg for å kjøpe det enda er elendig vidvinkel (37mm) og video funksjon som tar alt for stor plass, de burde ha kunnet tatt i bruk MPEG4 kompirmering slik som flere andre. Jeg er veldig spent på å se en test av Casio Exilim Zoom EX-Z750. 38mm vidvinkel, litt dårligere igjen, men MPEG 4 komprimering og mye mer manuelle instillinger og billigere enn Ixus 700. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Var vel et av de første bildene som var innendørs. Et par gitarer og et par sofaer osv. Bilde av Pepsiboksene var forferdelig kornete på Ixus'en, mens det var veldig fint på flere av de andre kameraene. Som han skrev der så tok han alle bildene med automatiske innstillinger så lenge ikke annet var oppgitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå