Gå til innhold

Sirene i Pcn når jeg kom hjem

Vallhall

Anbefalte innlegg

Hei dere

Hva pokker kan dette være, det er en pokkers sirene i som står å uler i Pcen nå.

Jeg har et Abit IC/-MAX3 kort og har aldri vært borti dette problemet før, temperaturen ser ut til å være normal å Pcen ser ellers ut til å virke som før, bortsett fra den helsikes sirenen som jeg ikke får stoppet. Når jeg sendte feilmeldingen til microsoft står det at det kan være feil i en driver, men jeg har ikke innstalert noen driver på lenge, så jeg håper virkelig på hjelp her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for raske svar folkens

Hvordan ser jeg tempereturen på hardiskene?

Jeg har latt maskina stå på døgnet rundt de siste månedene men har aldri hatt problem før nå.

Hvordan ser jeg at jeg har viftestyring? sorry,men jeg er grønn på dette

Lenke til kommentar

tror neppe pc'en din vil ule for det om hd tempen er høy. Har selv max3 kortet , det du bør sjekke er at Otes viften går , gå inn i bios, inn på der hvor temp. spenning , viftehastighet vises etc.

Sjekk der at alle vifter går. Sjekk temp. på cpu der.

Lenke til kommentar

Fant ut at det var vifta på HK kortet som har tatt kvelden, men jeg har en vifte i døra på kabinettet også, så jeg lurer på om det gjør noe om vifta på HKkortet ikke går? kabinettet er svært, tror det er et "hightower" kabinett, så da blir det vel ikke like varmt som et mindre?

Lenke til kommentar

Vifta på cpu-kjøleren ? eller vifta på hovedkortet?

Jeg synes uansett du burde bytte den ut, dette kan være ganske viktig.

Sjekk ut om du finner noen temperaturer på der vifta hører til, om det er hovedkort vifta heter det kanskje system temp eller liknende, hvis det er cpu vifta så heter det vel cpu temp :p

Lenke til kommentar

IC7 serien til ABIT har hatt noe trøbbel med at festeørene til kjøleribben/viften til chipsettet løsner, slik at denne ikke er mulig å feste.

Hvis det er det som har skjedd bør du gjøre enten:

- lime på kjøleribben igjen (eller helst en ny passiv kjøler) med termisk lim

eller:

- Sende kortet til butikken og få nytt på garantien (hvis ikke kortet er for gammelt).

Det er ikke spesielt lurt å bruke maskinen over tid uten kjøling på chipsettet, selv om det funker her og nå.

-DrS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...