Pysj Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Viser tiden på papir Seiko Epson har laget det som skal være det aller første armbåndsuret med elektronisk papirskjerm. Dette åpner for en verden av muligheter. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Stilig. Sikkert ikke mange år til vi ser skjermer a lá dette på mobiltelefoner. Men ble ikke denne artikkelen lagt ut på hardware i mars? Lurer på om ikke det stemmer, altså... Men stilig er det uansett! Tenk så praktisk. "Ånei! Jeg mista klokka mi på veien og nå kommer det en monstertruck!" "Men det gjør da ikke noe! Du har jo en klokke med papirdisplay." "Å, det stemmer, da gjør det ingenting. Hahahaha(sånn fake latter som avslutter alle gamle, dårlige tegneserier)" Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Har du en link til den artikkelen? Jeg kan hverken huske en tidligere artikkel om klokken, eller finne den i arkivet. Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg husker klart det finnes artikler om teknologien, men ikke teknologien i praksis. Ser lovende ut det her, utifra hva dere skriver. Noen kunnskap om hvor detaljert den er? Altså antallet piksler. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Artikkelen på Hardware There you go. Var visst ikke så lenge siden. Interresant teknologi, ja... Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Aha, derfor jeg ikke fant den i arkivet ja. Jaja, nå er den da allerede skrevet for andre gang så da får den bare stå. Kanskje fint for de som ikke fikk den med seg i første omgang Nei, vet dessverre ikke noe mer om klokken enn det jeg skrev i artikkelen. Endret 22. april 2005 av Crocie Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 gleder meg til å se dette med farger, da kan vi snakke skjerm erstatter... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 gleder meg til å se dette med farger, da kan vi snakke skjerm erstatter... For noen år siden hørte jeg om en framtidsvisjon som omfattet elektronisk papir. Den visjonen gikk ut på at en elektronisk papyrus*rull en gang vil erstatte avisen. Da vil alle gå rundt med en liten rull man kan rulle ut og lese nyheter på. Men det omfatter touchscreen og det tar det vel mange år før man klarer å lage av elekstronisk papir. Men vi får håpe det kommer. *Papyrus mister sin betydning hvis man sier det bare to ganger fant jeg ut... Lenke til kommentar
Erren Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Whoa!! Har lengtet etter å høre slikt helt siden jeg leste en artikkel om dette i IV Illustrert Vitenskap Vegard_ sikter til det samme, tenker jeg meg Der ble det fantasert om papirruller med digitale aviser i farger Ah, drømmer De har laget en lignende skjerm med farger, men den tok dritmye batteri og kunne ikke bøyes uten at fargene ble helt herpa De har utviklet teknologien, de har bare ikke klart å lage det ordentlig enda Men husk at mobiltelefoner også startet i svart-hvitt Lenke til kommentar
Juke Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Jeg vil ha en sånn! Godt å se at denne teknologien endelig begynner å komme på markedet, det er jo lenge siden jeg hørte om dette "digitale papiret" i utgangspunktet. Endret 23. april 2005 av Juke Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 gleder meg til å se dette med farger, da kan vi snakke skjerm erstatter... For noen år siden hørte jeg om en framtidsvisjon som omfattet elektronisk papir. Den visjonen gikk ut på at en elektronisk papyrus*rull en gang vil erstatte avisen. Da vil alle gå rundt med en liten rull man kan rulle ut og lese nyheter på. Men det omfatter touchscreen og det tar det vel mange år før man klarer å lage av elekstronisk papir. Men vi får håpe det kommer. *Papyrus mister sin betydning hvis man sier det bare to ganger fant jeg ut... hmm, var det ikke i minority report at en fyr satt å leste en slik "avis" på bussen i det det kom inn rykende ferske nyheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg