TheRipper3 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg tenker på å kjøpe meg et GeForce 6600GT skjermkort. Vet ikke om standardviften holder om jeg tenker å overklokke det. Hvilken vifte passer til denne og gir en bar kjøleeffekt? Lenke til kommentar
SadoZorro Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Denne har jeg, kjøler bra og er stille: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMVF700CU men ville kanskje satset på denne... uten å kunne begrunne det på noen måte http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSNV6 Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 du må huske på at "hvis du bytter ut orginalviften forsvinner garantien". ville heller hatt en 700Cu enn den "wannabe ati" kjøleren der... Cu leder varme bedre enn Al, derfor er det også det rette valget for overklokkere. har selv en 700CuAl og den holder tempen langt under orginal varme. har klokket mitt MSI 6600gt til 549/932 (lite, men alt annet blir fatti, kansje rammen som ødelegger litt for resultatene ). Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Zalman 700AlCu er et godt valg. Har denne kjøleren og kjører vifta på 5V (følger med et enkelt adapter). Meget stillegående og bra ytelse. Idle ligger GPU'en på ca. 46 - 47 grader, så vidt over 50 i bruk hvis man skal stole på den innebygde temperaturmåleren. Tror ikke det er verdt prisforskjellen å gå for utgaven som har kjøleribbe i ren kobber. Den veier _mye_ mer og er veldig liten forskjell i kjøleytelsen (har jeg lest). Eneste ulempen jeg kan komme på er at måten kjøleren er bygget opp på gjør den utsatt for å samle støv. Men pytt pytt, man kan vel ikke få både pose og sekk. Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Zalman 700AlCu er et godt valg. Har denne kjøleren og kjører vifta på 5V (følger med et enkelt adapter). Meget stillegående og bra ytelse. Idle ligger GPU'en på ca. 46 - 47 grader, så vidt over 50 i bruk hvis man skal stole på den innebygde temperaturmåleren. Tror ikke det er verdt prisforskjellen å gå for utgaven som har kjøleribbe i ren kobber. Den veier _mye_ mer og er veldig liten forskjell i kjøleytelsen (har jeg lest). Eneste ulempen jeg kan komme på er at måten kjøleren er bygget opp på gjør den utsatt for å samle støv. Men pytt pytt, man kan vel ikke få både pose og sekk. "Idle ligger GPU'en på ca. 46 - 47 grader" Det gjelder når vifta kjører på 5V...? Hvor mange grader er det under spill etter en stund..? Og hvordan er tempraturene ved 12V over vifta? Vurderer å skaffe meg denne kjøleren selv.. problemer med overklokking med org.kjøler Endret 23. april 2005 av Stian_t Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Tror du kanskje spør feil person Jeg har aldri kjørt vifta på noe annet enn 5V fordi jeg kun vil ha det så stillegående som mulig. Hmm, etter en stund i diverse spill (f.eks. Doom III, UT 2004 ) ligger temperaturen på ca. 52 - 53 grader. Vet ikke om den innebygde temperaturmåleren er noe til å stole på. Må ellers legge til at jeg har et Pentium-M system, og den eneste kabinett-vifta jeg har er en Papst 26dB som også kjører på 5V. I kabinettet ligger tempen på ca. 37C, mens prosessoren ligger på rundt 41C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå