FranzJosef Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 har akkurat fått en bærbar jeg har bestilt (en HP ze2022EA, nå lurer jeg på en ting... er det slik at man skal lade batteriet lenge første gangen? hvor lenge? skal maskinen da være avslått eller kan man like gjerne skru på og starte å drive med ting mens den lader? Skal den lades slik lenge flere ganger i begynnelsen eller bare første? Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Akkurat dette bør stå i din instruksjonsbok. Ofte opptil 16 timer, men som sagt dersom du skal ha helt korrekt svar les i instruks eller ta kontakt med HP. De er som regel meget hjelpsomme. Btw. Grattis med ny maskin. Jeg ville forøvrig, som du spør om, hatt maskinen av ved første oppladning. Jeg er likevel ikke sikker på om dette er nødvendig lenger, men for å være på den sikre siden ville jeg gjort det. Batteriet levetid (i alder) er som regel også avhengig av hvordan batteriet lades de første gangene. Vær nøye. RTP Endret 21. april 2005 av renpeder Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Står ingenting i instruksjonsbøkene. Leter nå forgjeves på hp.com... Men har satt den til lading uten bruk nå da og lar den stå over natta. Men når den har ladet fullt, kommer den ikke til å slutte å lade videre da? Rent hypotetisk; kunne man ta ut batteriet og så kjøre PCen rett på strøm uten batteriet? Er det lite lurt av en eller annen grunn? Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg fant dette på denne siden: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00282895.pdf se side 60, der står det: Full ladning tar mellom 2-4 timer, men du kan visst i følge instruksjonene lade over dette uten problem. Batteriene vedlikeholdslades da. RTP Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 De sidene ville ikke åpnes her... Men det vil si at jeg skal fortsatt lade lenge? Et døgn altså..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå