NexT_GeN Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hei Jeg har 12 pc'er i nettverk hjemme, 2 av dem feiler hele tiden, dvs. dem er oppe alt fra noen timer til en dag og to og så rebooter dem helt uten grunn og eventvieweren sier bare "the previus shutdown was unexpected", i den ene er det skiftet hovedkort, minne, og harddisker, uten noe bedring, dette er en rimelig ny PC med server hovedkort -MSI MS6377. Noen har snakket om "dårlig strøm" fra leverandøren?? andre har nevnt powersuply. Noen som har noe forslag?? NexT_GeN Lenke til kommentar
aCa Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg sliter med det samme. PC'en min bare rebooter seg uten grunn. Jeg mitenker det er power suply som er problemet mitt i dette tilfelle. Se om du har større power suply på de andre maskinene og prøv å bytt litt rundt å se om det hjelper. Lenke til kommentar
NexT_GeN Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Hei, Har du også en eller flere PC der som er ok? NexT_GeN Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Her er en løsning som jeg selv tenkte å prøve en gang. Koble inngangen på et lydkort til f.eks. 5V o 3.3V på Powersuply-en. (Lydkort på Stabil PC, diverse motstandere, powesuply Ustabil PC). Kjør et program som kan ta logge (ta opp musikk) på Stabil PC. Sjekk om reboot på Ustabil PC sammenfaller med noe rart på loggen. Er du litt teknisk annlagt så skjønner du hva jeg mener. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hadde en PC som oppførte seg slik her for noen dager siden. Den kjørte win98, så dere kan tenke dere hva jeg gjorde for å fikse det! (magiske ordet var win2000) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Prøv et større power, still evt minneinnstillinger litt mindre agressivt og sånne ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå