Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kunne jo prøve å kjøre DELL sitt diagnose verktøy, hvis du ikke har slettet den lille partisjonen først på harddisken. Trykk F2 et eller noe i oppstarten. (eller du kanskje har dem på en CD).

Hvis du er opplagt på å eliminere mulige feilkilder, kan du jo fjerne RAM brikkene etter tur (hvis du har to), alt annet tilsluttet utstyr, samt ta ut nettverkskort og bluetooth, til og med batteri og CD drev. Hvis da maskinen går normalt, sett dingsene inn etter tur. (Vel, det er meg).

Lenke til kommentar
Lure på en liten ting.

hvis jeg kjøper en inspiron 9300 nå. hvor lenge vil det ta før den ikke kan kalles pc lenger (litt overdrevet).

Til den blir overkjørt av en lastebil? (litt satt på spissen)

hahaha :p

Det er ikke noe enkelt svar på spørsmålet ditt, det kommer helt an på hva du skal bruke den til, og hvilke nye kule ting som du "må" ha eller kunne kjøre på maskinen.

Hvis du skal bruke den til spill, og du er kresen på grafikk, kommer sannsynligvis skjermkortet til å være bra nok i 1-2 år (9800-kortet altså), kanskje lenger. Det kan uansett oppgraderes.

For surfing, dvd(rips) og office-programmer kommer den til å vare mye lenger, selv med den kjipeste prosessoren.

Harddisken og RAM'en kan jo byttes ut ved behov.

Dersom du skal bære den med deg rundt omkring hver dag, tror jeg ryggen din tar kvelden før maskinen. :)

Lenke til kommentar
Tenkte mer på hvor lenge teknologien holdt

Blir vanskelig å kjøpe maskin hvis du skal ta hensyn til dette, men uansett hva du kjøper i dag så er det gammelt om 1-2 år da it bransjen har supersspeed hele tiden.

Et godt eksempel på dette er 1557 maskinen som kostet 17-18000 for 1,5 år siden, og i dag slenges de ut for 8500,-kr og er en utgående modell.

Se pris og spekk på denne fra 2004 :Dhttp://www.dinside.no/php/art.php?id=98881&=katnav

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Blir bare mer og mer misfornøyd med skjermen på I9300. Hvis jeg gir min 2.5 år gamle I8200 karakteren 9 for skjermen, så kan ikke I9300 få bedre enn 6. Ja, så dårlig er den. :cry:

Den labre innsynsvinkelen kan jeg vel leve med. Men at fargene er helt off, det er uakseptabelt. Har prøvd å kalibrere den selv manuelt, men det er ikke lett. Ikke ønsker jeg å legge ut 2000 kroner for et kalibrerings-program heller.

Kan jeg forlange at Dell kalibrerer skjermen for meg?

Endret av twb
Lenke til kommentar
Blir bare mer og mer misfornøyd med skjermen på I9300. Hvis jeg gir min 2.5 år gamle I8200 karakteren 9 for skjermen, så kan ikke I9300 få bedre enn 6. Ja, så dårlig er den. :cry:

Den labre innsynsvinkelen kan jeg vel leve med. Men at fargene er helt off, det er uakseptabelt. Har prøvd å kalibrere den selv manuelt, men det er ikke lett. Ikke ønsker jeg å legge ut 2000 kroner for et kalibrerings-program heller.

Hvis skjermen din er så dårlig, så er vel dette en garantisak...

Jeg kjenner ikke igjen dette du beskriver i det hele tatt, jeg syntes skjermen er sylskarp, og gir veldig gode fargegjenngivelser?

Lenke til kommentar

Hallo'n der ute .....

Har nå lastet ned siste versjon av viftestyrings programmet I9kfanGUi , men hva / hordan går eg nå videre framover ......

Kan noen hjelpe meg ???

Er foresten enig med twb at fargene er dårlige . Startsiden.no feks får ikkje normale farger før eg ser den inn fra siden.

Er det fargekaribrerings program å få tak i ?????

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke igjen dette du beskriver i det hele tatt, jeg syntes skjermen er sylskarp, og gir veldig gode fargegjenngivelser?

Det eneste jeg reagerte på med skjermen når jeg fikk maskinen var at det var litt baklys helt nederst, men dette forsvant mer eller mindre i løpet av en uke.

Fargegjengivelsen synes jeg er meget bra og det samme med skarpheten.

Tror jeg ville tatt en telefon til Dell og klaget twb, tror det er mulig du har fått en dårlig skjerm, jeg kjenner meg ihvertfall ikke igjen i dine beskrivelser.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med min skjerm. Veldig god innsynsvinkel og den er veldig skarp. Kalibrere skjermen? Skal vel ikke være nødvendig å gjøre så mye for å få bra bilde? Ville levert inn hele maskinen hvis det er så dårlig.

Det eneste jeg har endret på når det gjelder skjermen, er litt lys- og farge-innstillinger.

Endret av Frezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...