ols Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kan en eller annen som har den originale Dell-konfigurasjonen (XP Home og driverne som fulgte fra Dell) på maskinen sin se hva skjermen heter? Prøver å finne ritktig driver for den i Dell sitt filbibliotek, men det viser seg vanskelig, gitt. Kunne hende det var litt å hente på fargebalanse, etc... Evt. om det er noen som vet hva denne skjermen trenger som driver: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife Edit: For å se navnet på skjermen kan man velge Egenskaper ved å høyreklikke på skrivebordet, og se hva som står på skjermbildet med oppløsnings-innstillingene. "Standardskjerm-" eller "Plug and Play-skjerm på GeForce 6800 Go" står det hos meg, men trenger altså navnet på skjermen. Driver for skjerm = drivere for skjermkortet 6800GO. Det er ikke noe annet. Bare hvis du bruker ekstern monitor kan det være snakk om å installere eventuell medfølgende programvare. Har du har installert drivere til 6800GO kortet, kan du komme inn i avansete fargeinstillinger osv ved å gå til avanserte skjerm-instillinger og klikke på 6800GO, eller høyreklikke på skrivebordet og klikke "laptop display". En tredje mulighet er det grønne ikonet på oppgavelinjen. Lenke til kommentar
ols Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Dere bruker CHC i tillegg? Anbefales? zonko, du vil elske CHC. (installer det og prøv deg litt frem. du behøver ikke sette det til å starte automatisk før du er sikker på at du har funnet instillinger du er tilfreds med) Jeg bruker undervolting bare på max og minimum clock. Disse settingene har jeg ikke hatt problemer med på min 1,86GHz prosessor: Endret 20. september 2005 av ols Lenke til kommentar
zonko Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 hehe, da må jeg nesten prøve da... takker igjen ols Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Et kjapt spørsmål: når dere sitter ved strømuttak og jobber, hva gjør dere da med batteriet? Kjører dere med strøm hele tiden, eller kjører dere med batteri til det er tomt før dere plugger i veggen igjen? Er det mulig å fjerne batteriet og så kjøre med strøm (slik at ikke batteriet slites unødvendig)? Hva regnes som best? Takk.. Lenke til kommentar
ols Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Et kjapt spørsmål: når dere sitter ved strømuttak og jobber, hva gjør dere da med batteriet? Kjører dere med strøm hele tiden, eller kjører dere med batteri til det er tomt før dere plugger i veggen igjen? Er det mulig å fjerne batteriet og så kjøre med strøm (slik at ikke batteriet slites unødvendig)? Hva regnes som best? Takk.. Bare kjør med strøm hele tiden. Når batteriet er fullt vil elektronikken sørge for at det vedlikeholdslades skånsomt. Moderne batterier behover du ikke tenke mye på. (jfr også bruksanvisningen). Bruker du maskinen stasjonært i månedsvis, kan du jo godt ta det ut, men uansett vil det degraderes langsomt og bare holde 2-3 år. . Endret 20. september 2005 av ols Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kan en eller annen som har den originale Dell-konfigurasjonen (XP Home og driverne som fulgte fra Dell) på maskinen sin se hva skjermen heter? Prøver å finne ritktig driver for den i Dell sitt filbibliotek, men det viser seg vanskelig, gitt. Kunne hende det var litt å hente på fargebalanse, etc... Evt. om det er noen som vet hva denne skjermen trenger som driver: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife Edit: For å se navnet på skjermen kan man velge Egenskaper ved å høyreklikke på skrivebordet, og se hva som står på skjermbildet med oppløsnings-innstillingene. "Standardskjerm-" eller "Plug and Play-skjerm på GeForce 6800 Go" står det hos meg, men trenger altså navnet på skjermen. Driver for skjerm = drivere for skjermkortet 6800GO. Det er ikke noe annet. Bare hvis du bruker ekstern monitor kan det være snakk om å installere eventuell medfølgende programvare. Har du har installert drivere til 6800GO kortet, kan du komme inn i avansete fargeinstillinger osv ved å gå til avanserte skjerm-instillinger og klikke på 6800GO, eller høyreklikke på skrivebordet og klikke "laptop display". En tredje mulighet er det grønne ikonet på oppgavelinjen. Er helt og holdent klar over at man kan stille inn farger m.m. på menyene til nVidia. Jeg er mer ute etter en fargeprofil til skjermen, men ser ikke ut som det finnes. Synes fargene kan være litt kalde noen ganger, og evt. litt for lyse. Klarer ikke alltid se nyansene like godt. Blir litt for lyst i BF2 noen ganger. Men, men. Får bare stille inn selv, da. Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Da har jeg endelig fått maskinen i hus og har nok vært litt asosial de siste par dagene Første intrykket av skjermen var at den bare var helt rå, selvom jeg måtte ta på brillene for å lese skriften feks her i forumet. Har ingen døde pixler og har heller ikke sett noe til sparkling effekt heller. Men jeg har noe lyslekkasje nederst på skjermen, men det er ikke noe jeg kommer til å klage på. Det er også blitt litt bedre bare på de få dagene jeg har hatt maskinen. Disken jeg fikk var en 80GB 5400 rpm Fujitsu der Acoustic Management allerede var innstallert og satt på quiet. Jeg vil nesten kalle den "lydløs" for jeg kan ikke høre den hvis jeg ikke legger øret mit ned mot tastaturet. Det er en NEC brenner som sitter i, og så langt har den virket helt utmerket, selvom jeg synes den bråker litt i meste laget. Skal innstallere CHC for å se om det hjelper noe. Jeg er vel en av de få som bestilte ATI X300 skjermkort, men så langt har det fungert utmerket til den bruken jeg har hatt. Spille gjør jeg på den stasjonære, så jeg synes det var greit å spare noen kroner og gå for dette kortet, men hvis noen av dere skal bytte ut deres 6800 med GTO versjonen så send meg en melding, så skal jeg vurdere og bytte ut X300 kortet Har selvfølgelig avinnstallert alle de ubrukelige programmene maskinen kom med og innstallert I9kfangui, noe som gjør denne maskinen nesten lydløs i møte modus Bestilte også med 9 cellers batteri, noe som gjør at jeg har bortimot 4 timers batterikapasitet med skjermen på level 5 lysstyrke. Må også på slutten rette en stor takk til thorjak som gjorde dette kuppet mulig for noen av oss. Å betale 9300kr for denne maskinen inkludert bæreveske er absolutt en bra deal Lenke til kommentar
ols Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 ok nobu. (gamma instillingen til nvidia er fin når det blir litt blasst og lyst!) kjenner du forresten til powerstrip? Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ser det er en person som selger en Dell 9300 på bruktmarkedet med de gromeste spesifikasjonene. Hun vil ha bud over 10000,-. Det står at maskinene i dag koster 15600,- men jeg får prisen opp i tett under 20000,- på dell's heimeside. En annen ting er at hun selger den før hun har fått den, hvorfor selge med tap? Får heller ikkje opp noen informasjon på navn og telefonnummer, men det er jo bare å betale med postoppkrav dersom en er usikker. http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=29586 Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Den koster "bare" 15,600 hos Dell i dag, du som må ha gjort noe feil. Jeg får ihvertfall den prisen... Kanskje hun driver med momssvindel? Hvem vet... Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Bare kjør med strøm hele tiden. Når batteriet er fullt vil elektronikken sørge for at det vedlikeholdslades skånsomt. Moderne batterier behover du ikke tenke mye på. (jfr også bruksanvisningen). Bruker du maskinen stasjonært i månedsvis, kan du jo godt ta det ut, men uansett vil det degraderes langsomt og bare holde 2-3 år. OK, det var vel omtrent som jeg trodde.. Men det er altså mulig å kjøre med batteriet tatt ut? Noen som har prøvd? Vil helst ikke gjøre noe feil, og jeg så ikke noe om dette i manualen... (mulig jeg har blingset...) Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hvordan fikk du til det? Gikk inn på Dell.no valgte bærbare pcer og Dell Inspiron 9300 og deretter konfigurer og kjøp. Da står prisen på 13100. Så legg eg til: ram 2x512 1550,- 1.86 GHz prosessor 550,- (1920 x 1200) TFT med TrueLife skjerm 1100,- 256MB NVIDIA 1875,- 80GB HD 890,- Fixed intern 8X DVD+/-RW 800,- Tilsammen 6765,- + 13100,- = 19900 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kanskje hun driver med momssvindel? Hvem vet... Det gjør hun ikke (det er min søster) hun kjøpte når Dell hadde ras i datasystemet som meg, men hun fikk en utrolig treg leveringsdato men den er bekreftet nå. Hun har et bud på 11,800,- inne nå for de som er int.. Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hvordan fikk du til det? Gikk inn på Dell.no valgte bærbare pcer og Dell Inspiron 9300 og deretter konfigurer og kjøp. Da står prisen på 13100. Så legg eg til:ram 2x512 1550,- 1.86 GHz prosessor 550,- (1920 x 1200) TFT med TrueLife skjerm 1100,- 256MB NVIDIA 1875,- 80GB HD 890,- Fixed intern 8X DVD+/-RW 800,- Tilsammen 6765,- + 13100,- = 19900 Du må velge Dell anbefaler... Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Nå fra 15 546,- Inkl. mva, miljøgebyr og frakt Vennligst klikk på oppdatér pris når du har tilpasset din konfigurasjon Detaljer om rabatt Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Blir litt teit å si at hun kanskje driver med svindel. Kan jo godt hende at hun fikk den ganske billig og vil selge den for å tjene litt penger. Det er faktisk flere som har gjort det. De bestilte når Dell gjorde en feil, og etter bestillingen så har de lagt maskinen ut for salg med høyere pris enn det de ga for den. Majorsmith: Du er heldig som fikk NEC. Jeg fikk en Sony, men ville gjerne hatt NEC istedenfor. Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 That's correct. Hun fikk den vist når de hadde feil med systemet 7000,- under ordinær pris. Lenke til kommentar
yokko Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Blir litt teit å si at hun kanskje driver med svindel. Kan jo godt hende at hun fikk den ganske billig og vil selge den for å tjene litt penger. Det er faktisk flere som har gjort det. De bestilte når Dell gjorde en feil, og etter bestillingen så har de lagt maskinen ut for salg med høyere pris enn det de ga for den. Majorsmith: Du er heldig som fikk NEC. Jeg fikk en Sony, men ville gjerne hatt NEC istedenfor. Hvorfor er nec bedre enn sony ? Har nec selv, men lurer på hvorfor det er bedre... Lenke til kommentar
teekay19 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Ser du også JADA-JADA fikk et bra tilbud på en 9300 og fikk solgt den videre med litt gevinst. Det er jo supert at dere selger de videre for en god pris slik at andre kan gjøre gode kjøp Endret 20. september 2005 av teekay19 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ser du også JADA-JADA fikk et bra tilbud på en 9300 og fikk solgt den videre med litt gevinst. Det er jo supert at dere selger de videre for en god pris slik at andre kan gjøre gode kjøp Ja jeg var heldig som enkelte andre , men jeg har ikke solgt min det har jeg verken lyst eller hjertet til Lykke til med kjøpet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå