bgrot Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Heisann.. jeg har ett spørsmål jeg.. Lyd kortet i denna pc'en er mono på inngangen, problem for meg som linjer og tar opp konserter for pro lydfirma. Noen som har peiling på hvilket lydkort jeg burde kjøpe? PCMCIA eller eksternt-USB? Lurer... Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg har Audigy 2 ZS pcmcia, det har det meste av inn og utganger, det sitter på høyre siden av pc`n, men jeg har musa på venstre så det går greit. Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Pen pin mod dette her http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=63514 Har lyst å pin modde men jeg tror neppe jeg merker forskjell på 1,86 og 2,26 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg mener at 1.86 holder til det aller meste. Lenke til kommentar
bgrot Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg har Audigy 2 ZS pcmcia, det har det meste av inn og utganger, det sitter på høyre siden av pc`n, men jeg har musa på venstre så det går greit. Funker Audigy 2 ZS pcmcia bra? Linje inngangen er stereo? Jeg er ute etter ett kort som er bra og billig... må ha ett bra kort til en bra pc Så du er fornøyd med Audigy 2 ZS pcmcia..Greit å vite.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg mener at 1.86 holder til det aller meste. Jepp!! Du må bruke seriøse målinger for å merke forskjell på 1,86 kontra 2,26... Det blir mer hobby virksomhet spør du meg Jeg syntes nå garantien er viktigere en å ha power som du ikke legger merke til en gang... Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg har Audigy 2 ZS pcmcia, det har det meste av inn og utganger, det sitter på høyre siden av pc`n, men jeg har musa på venstre så det går greit. Funker Audigy 2 ZS pcmcia bra? Linje inngangen er stereo? Jeg er ute etter ett kort som er bra og billig... må ha ett bra kort til en bra pc Så du er fornøyd med Audigy 2 ZS pcmcia..Greit å vite.. Fungere bra det, vet ikke om det er stereo, men det forbauser meg stort om det ikke er det. Det er jo optisk inn/ut i tillegg. Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Ny lykkelig eier av en 9300:=) Lenke til kommentar
zonko Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hvilke temperaturinnstillinger er det folk bruker i fangui? Veit ikke hvor langt man skal tøye strikken jeg. Prøvde i begynnelsen med at viftene var slått av for alt under 30 grader, men den grensa går tempen fort over selv ved lett jobbing. Noen stalltips? Lenke til kommentar
lynott Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Skjerm / Drivere Noen som vet hvilke drivere jeg skal velge på "Dell download"? På "Device" ligger det kun default og plug and play monitor (xp-install). Jeg har 17" 1900x1200 skjermen Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hvilke temperaturinnstillinger er det folk bruker i fangui? Veit ikke hvor langt man skal tøye strikken jeg. Prøvde i begynnelsen med at viftene var slått av for alt under 30 grader, men den grensa går tempen fort over selv ved lett jobbing. Noen stalltips? Jeg lurer på det samme selv jeg. Kanskje noen kan komme med en liten guide? Lenke til kommentar
ols Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) zonko, jeg har skrevet detaljert om mine fangui-instillinger et sted i denne tråden. (bruk utvidet søk, og velg "vis resultat som innlegg" osv, så slipper du å bla i tråden). men om i tillegg andre skriver om sine erfaringer er det jo bare en fordel. lynott, hva menere du egentlig? nederst på listen over drivere til 9300 er "video" drivere, og under det er listet opp drivere for henholdsvis x300 og go6800. sistnevnte er stemplet september i år og skulle være fersk nok. Endret 19. september 2005 av ols Lenke til kommentar
lynott Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 lynott, hva menere du egentlig? nederst på listen over drivere til 9300 er "video" drivere, og under det er listet opp drivere for henholdsvis x300 og go6800. sistnevnte er stemplet september i år og skulle være fersk nok. Ikke drivere til skjermkortet, men til monitoren. Det er et utvalg på downloadsidene. Det spiller sikkert ikke noen rolle. Default driverene gjør helt sikkert jobben, men dog Lenke til kommentar
zonko Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 ols, tror du du kunne sette inn et skjermbilde av fangui-innstillingene dine? Fant det innlegget du nevnte med innstillingene dine, og skjønte bare sånn delvis hva du mente. Er litt grønn på dette området, og er egentlig litt shaky og når jeg hvert øyeblikk venter at maskina kan smelte På forhånd takk Lenke til kommentar
ols Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) ols, tror du du kunne sette inn et skjermbilde av fangui-innstillingene dine? Fant det innlegget du nevnte med innstillingene dine, og skjønte bare sånn delvis hva du mente. Er litt grønn på dette området, og er egentlig litt shaky og når jeg hvert øyeblikk venter at maskina kan smelte På forhånd takk zonko, du behøver ikke være redd for at maskinen skal smelte. fangui instillingen blir overstyrt ved høye temperaturer. men sett begge viftene til å slå seg på til trinn ett mellom 55 og 60 grader, og trinn 2 ved 65. (eller noe slikt). problemet med å poste skjermbilde av mine instillinger er at jeg bruker en tidlilg versjon av fangui (virker bra, så jeg har ikke giddet å oppdatere), og dermed er jeg redd det bare vil øke forvirringen. men hvis jeg får tid skal jeg gå og se om jeg kan gjøre noe med det. ellers er det viktig at du har installert programmet fra notebookforum.com, og ikke den versjonen fra diefer.de. altså at du har gjort det slik som det er forklart i tråden her. bortsett fra dette er jeg sikker på at hvis du leser det innlegget fra meg om igjen og litt sakte, så vil du skjønne hva jeg mener. det er jo bare det med å velge en temperaturterskel som akkurat er høy nok til at man slipper viftesuset ved vanlig bruk som surfing osv. sett CPU og GPU temperaturene til å vises på oppgavelinjen og følg litt med i begynnelsen. om du har satt feil setting og temperaturen blir ubehagelig høy, kan du alltids trykke Fn+Z for å gå tibake til normal viftedrift. PS her er det omtalte innlegget, om andre skulle være interessert: Jeg har satt CPU viften til å slå seg på ved 56 grader. Når jeg da bruker "Dynamic swithcing" instillingen i CHC for speedstep, og undervolter i tillegg, betyr det at CPU viften ved vanlig bruk og ved DVDfilm osv IKKE kommer på. Veldig behagelig! (Den andre vifta kan man jo nesten ikke høre). 10 grader over dette lar jeg samme vifte (CPU) svitsje til et trinn høyere hastighet. Viftene settes til å slå seg henholdsvis ned/av ved endel lavere terskeltemperaturer, slik at det tar en stund til den kommer på igjen, hvis du skjønner hva jeg mener. Gpu viften er som sagt så stille at jeg foretrekker å ha den på laveste trinn hele tiden, fremfor at den slår seg på og av. Snakker da sef ikke om spill og 3D ((da vil den jo snurre å gå på det høyeste trinnet uansett)). Har satt den til å slå seg på ved et par og femti og av ved 38, om jeg ikke husker feil. Den vil da i praksis ikke nå ned til 38, men bli stående og surre svakt med en GPU temp på omkring 50 ved normal 2Dbruk, og ved 20 grader i rommet. Den stepper seg opp til trinn 2 ved 56. Understreker sterkt at dette bare noen temperaturer jeg nærmest satte i på intuisjon uten eksperimentering, men de virker helt tilfredstillende, så jeg gidder ikke å gjøre noen forandringer. Jeg har heller ikke oppdatert til de seneste versjoner av Fangui, men bruker den første modifikasjonen fra Notebookforum.com. (Som det fremgår andre steder blir det feil med den helt originale Fangui, dersom ikke Diefer i det siste har gjort tilgjengelig en versjon for 9300/XPS, det har jeg ikke sjekket). Endret 19. september 2005 av ols Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Her er mine to instillinger, en for all bruk (normal), og en hvis jeg prøver å være stille(meeting) Normal Stille Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Vil denne sekken her passe? Endret 20. september 2005 av FOOrK Lenke til kommentar
bgrot Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Vil denne sekken her passe? Det som er tingen med den sekken er at det står at den er for 15" skjermer, så sjansen for at sekken er bittelitt liten kan være stor, jeg ville satset på en litt større sekk. Komplett har jo også en returrett hvis du ikke er fornøyd/eller den du trengte eller om det er ødelagt. el. Jeg trur at den skken kan bli litt for liten! Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Kan en eller annen som har den originale Dell-konfigurasjonen (XP Home og driverne som fulgte fra Dell) på maskinen sin se hva skjermen heter? Prøver å finne ritktig driver for den i Dell sitt filbibliotek, men det viser seg vanskelig, gitt. Kunne hende det var litt å hente på fargebalanse, etc... Evt. om det er noen som vet hva denne skjermen trenger som driver: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife Edit: For å se navnet på skjermen kan man velge Egenskaper ved å høyreklikke på skrivebordet, og se hva som står på skjermbildet med oppløsnings-innstillingene. "Standardskjerm-" eller "Plug and Play-skjerm på GeForce 6800 Go" står det hos meg, men trenger altså navnet på skjermen. Endret 20. september 2005 av Nobu Lenke til kommentar
zonko Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Takk både ols og hifiking, nå fikk jeg mer klarhet i hva jeg skulle stille inn. Dette er innlegg med potesiale for guiden på første side, til god hjelp som ikke har så god peil på akkurat denne delen av dataverdenen. Jeg lasta ned fra http://mckenziedev.com/fproducts.htm, men dette var visst samme som fra notebookforums, så da går det vel greit. Dere bruker CHC i tillegg? Anbefales? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå