Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes, da er jeg inne på min nye Inspiron for første gang!! :) Utrolig bra førsteinntrykk. Har bare såvidt begynt å gjøre meg kjent med den. Men har merket at det er en usannsynlig mengde med merkelige programmer installert. Er liksom litt usikker på hva jeg kan avinstallere og hva jeg bør la være... Og det er også en hel haug med prosesser som ligger og slurer i bakgrunnen, og masse ikoner nede i høyre hjørne... Noen som har noen idé til hva jeg bør la være, og hva jeg bør slette?

 

En annen ting er at harddisken, som jeg bestilte at skulle være 80 GB, kun har kapasitet på 71,4 GB, hvorav kun 66,9 er ledige... Hm.. Trodde liksom at kapasiteten burde være nærmere opptil 80? Det var den iallfall på min gamle stasjonære.. Noen idé?

Lenke til kommentar

 

En annen ting er at harddisken, som jeg bestilte at skulle være 80 GB, kun har kapasitet på 71,4 GB, hvorav kun 66,9 er ledige... Hm.. Trodde liksom at kapasiteten burde være nærmere opptil 80? Det var den iallfall på min gamle stasjonære.. Noen idé?

Se mitt svar til deg 4 innlegg over ...................

Lenke til kommentar

 

En annen ting er at harddisken, som jeg bestilte at skulle være 80 GB, kun har kapasitet på 71,4 GB, hvorav kun 66,9 er ledige... Hm.. Trodde liksom at kapasiteten burde være nærmere opptil 80? Det var den iallfall på min gamle stasjonære.. Noen idé?

Se mitt svar til deg 4 innlegg over ...................

er klar over det, men jeg trodde dette var en del av de 5 GB som ble vist som "brukt"..

Lenke til kommentar

 

En annen ting er at harddisken, som jeg bestilte at skulle være 80 GB, kun har kapasitet på 71,4 GB, hvorav kun 66,9 er ledige... Hm.. Trodde liksom at kapasiteten burde være nærmere opptil 80? Det var den iallfall på min gamle stasjonære.. Noen idé?

Se mitt svar til deg 4 innlegg over ...................

er klar over det, men jeg trodde dette var en del av de 5 GB som ble vist som "brukt"..

OK. Men det er jo snakk om en partisjon, tross alt.

Skjult, som sagt :)

Lenke til kommentar

Æsj, jeg skulle pin-modde pc'en min i dag, men så hadde jeg for stor skrutrekker og fikk ikke opp skruene som til lokket som beskytter CPU etc. Sinnsykt irriterende :@ Skal prøve igjen når jeg får kjøpt meg en annen skrutrekker, håper det går bedre da, men noen av skruene er ganske slitt nå så er ikke sikkert det går =(

Lenke til kommentar
Æsj, jeg skulle pin-modde pc'en min i dag, men så hadde jeg for stor skrutrekker og fikk ikke opp skruene som til lokket som beskytter CPU etc. Sinnsykt irriterende :@ Skal prøve igjen når jeg får kjøpt meg en annen skrutrekker, håper det går bedre da, men noen av skruene er ganske slitt nå så er ikke sikkert det går =(

Dette er vel et veldigt godt eksempel på hva man KAN LA VÆRE å skrive om...

 

Hvem i huleste er int i dette? :whistle:

Lenke til kommentar
Æsj, jeg skulle pin-modde pc'en min i dag, men så hadde jeg for stor skrutrekker og fikk ikke opp skruene som til lokket som beskytter CPU etc. Sinnsykt irriterende :@ Skal prøve igjen når jeg får kjøpt meg en annen skrutrekker, håper det går bedre da, men noen av skruene er ganske slitt nå  så er ikke sikkert det går =(

Dette er vel et veldigt godt eksempel på hva man KAN LA VÆRE å skrive om...

 

Hvem i huleste er int i dette? :whistle:

Hva med at man kan lære av andres feil? :roll:

Lenke til kommentar
Æsj, jeg skulle pin-modde pc'en min i dag, men så hadde jeg for stor skrutrekker og fikk ikke opp skruene som til lokket som beskytter CPU etc. Sinnsykt irriterende :@ Skal prøve igjen når jeg får kjøpt meg en annen skrutrekker, håper det går bedre da, men noen av skruene er ganske slitt nå  så er ikke sikkert det går =(

Dette er vel et veldigt godt eksempel på hva man KAN LA VÆRE å skrive om...

 

Hvem i huleste er int i dette? :whistle:

Hva med at man kan lære av andres feil? :roll:

Hva lærte du? at du ikke må bruke for stor skrutrekker :whistle: (tufs)

Lenke til kommentar
Hva lærte du? at du ikke må bruke for stor skrutrekker :whistle: (tufs)

Så, så. Ta det med ro. Ingen som er interessert i tonen du kommer valsende med, noe du burde være bevisst nok til å notere deg, du som klager over hva som er interessant og ikke. Hva med at man f.eks. ikke burde begynne å skru i maskinen dersom man ikke har riktig verktøy for hånden? Kan redde mang en CPU-operasjon, gitt.

 

Får forresten håpe det ordner seg, eivindhg.

 

Noen som har noen aning om når man faktisk bryter garantien ved å gjøre dette? Er det ved åpning av maskinen eller i det man skifter CPU, slenger på Arctic Silver, e.l.? Er jo litt kjedelig å gjøre CPU-operasjonen hvis det så viser seg at det er noe galt med maskinen og den må inn til Dell en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Noen som har noen aning om når man faktisk bryter garantien ved å gjøre dette? Er det ved åpning av maskinen eller i det man skifter CPU, slenger på Arctic Silver, e.l.? Er jo litt kjedelig å gjøre CPU-operasjonen hvis det så viser seg at det er noe galt med maskinen og den må inn til Dell en eller annen gang.

Klart du bryter garantien med dette... Du bryter garantien bare ved å åpne den, og ikke gjør noe som helst.

 

Til ken36- Jeg er enig med deg om at man ikke trenger skrive ned absolut alt her, men du kan jo ta en litt høfligere tone kanskje...

Lenke til kommentar
Noen som har noen aning om når man faktisk bryter garantien ved å gjøre dette? Er det ved åpning av maskinen eller i det man skifter CPU, slenger på Arctic Silver, e.l.? Er jo litt kjedelig å gjøre CPU-operasjonen hvis det så viser seg at det er noe galt med maskinen og den må inn til Dell en eller annen gang.

Klart du bryter garantien med dette... Du bryter garantien bare ved å åpne den, og ikke gjør noe som helst.

 

Til ken36- Jeg er enig med deg om at man ikke trenger skrive ned absolut alt her, men du kan jo ta en litt høfligere tone kanskje...

Så det er faktisk ved åpning av maskinen? Hva med "selv-service", som jeg har hørt om i enkelte tilfeller? Tenker da på situasjoner hvor Dell sender ut f.eks. nytt tastatur til kunde som han/hun kan skifte ut selv. Det er kanskje ikke noe som krever særlig åpning av maskinen?

Lenke til kommentar
Noen som har noen aning om når man faktisk bryter garantien ved å gjøre dette? Er det ved åpning av maskinen eller i det man skifter CPU, slenger på Arctic Silver, e.l.? Er jo litt kjedelig å gjøre CPU-operasjonen hvis det så viser seg at det er noe galt med maskinen og den må inn til Dell en eller annen gang.

Klart du bryter garantien med dette... Du bryter garantien bare ved å åpne den, og ikke gjør noe som helst.

 

Til ken36- Jeg er enig med deg om at man ikke trenger skrive ned absolut alt her, men du kan jo ta en litt høfligere tone kanskje...

Så det er faktisk ved åpning av maskinen? Hva med "selv-service", som jeg har hørt om i enkelte tilfeller? Tenker da på situasjoner hvor Dell sender ut f.eks. nytt tastatur til kunde som han/hun kan skifte ut selv. Det er kanskje ikke noe som krever særlig åpning av maskinen?

Det blir selfølgelig noe helt annet... Det er mega forskjell på å demontere en cpu og pinmodde kontra bytte et tastatur.

Lenke til kommentar

Jo, det sier seg selv. Det jeg egentlig lurer på er når garantien brytes. Er det ved åpning og eksponering av innmaten i maskinen, eller er det først når man begynner å skru løs saker og ting inni den? Jeg har ikke åpnet min maskin, og har heller ikke sett demonteringsveiledningene, så det er derfor jeg er nysjerrig. Kunne jo tenkes at man må bytte tastatur engang, og i så tilfelle er det jo interessant å vite hvor mye jobb man har foran seg.

 

Vil helst ikke åpne maskinen i det hele tatt, for min del, selv om det naturlig nok frister med pin-mod.

Endret av Nobu
Lenke til kommentar
Jo, det sier seg selv. Det jeg egentlig lurer på er når garantien brytes. Er det ved åpning og eksponering av innmaten i maskinen, eller er det først når man begynner å skru løs saker og ting inni den? Jeg har ikke åpnet min maskin, og har heller ikke sett demonteringsveiledningene, så det er derfor jeg er nysjerrig. Kunne jo tenkes at man må bytte tastatur engang, og i så tilfelle er det jo interessant å vite hvor mye jobb man har foran seg.

 

Vil helst ikke åpne maskinen i det hele tatt, for min del, selv om det naturlig nok frister med pin-mod.

Det ved åpning og eksponering av innmaten i maskinen, det er jo mange elektriske ting som har fargeskruer som viser om noen har skrudd på dem...

(vet ikke om vår pc har dette?)

Lenke til kommentar

Jeg har byttet skjerm i min selv, fikk da beskjed om at skader som måtte oppstå i operasjonen ikke er dekket av garantien, men garantien gjelder fortsatt for hele PC`n etter at den er satt sammen og fungerer.

 

En bærbar pc er ikke vedlikeholdsfri, og DELL har jo selv lagt ut instruksjoner på hvordan den skal åpnes. Jeg skal ikke si noe sikkert, men tror ikke du kværker garantien om du åpner den og renser kjøleribbene. Å legge ledere neddi cpubrønnen er en helt annen sak da. Det er ikke fargeskruer på i9300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...