Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro at dette egentlig burde skrives i en annen tråd, men allikevel: Jeg har hørt at Dell har det med å proppe maskinene fulle av alt slags crap som ingen har bruk for og som bare tar opp systemressurser. Noen som har noen tips til hvordan man fjerner dette / hva som bør fjernes?

Jeg venter ennå på min Inspiron. Bestilte 26. august. Er litt skuffet. Forventet levering er på onsdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen tips til hvordan man fjerner dette / hva som bør fjernes?

Jeg venter ennå på min Inspiron. Bestilte 26. august. Er litt skuffet. Forventet levering er på onsdag.

Du må formatere Hdd og legge inn OS på nytt samt drivere som ligger på Dell sin suportside.

26 August :cry: Jeg fikk min på 4 dager jeg.. (vilket oppsett har du) ?

Lenke til kommentar

En liten oppdatering angående overklokkingen min:

Manual overclocking, 3D:

Core 353

memory 729

Det var ca. dette jeg kunne kjøre på og slippe unna artifacts i ATITool med. Da får jeg ca 4100 poeng i 3DMark 2005. Da jeg skiftet fra Rivatuner til nVidia-overklokkingsverktøyet, tenkte jeg at jeg skulle prøve en siste gang med "optimized" overklokking. Da valgte plutselig nVidias verktøy en mye høyere frekvens på kjernen enn den gjorde sist gang jeg prøvde (352 da), og endte opp på 359. Da jeg prøvde å kjøre ATITool fant den i ny og ne artifacts og begynte på nytt. Kjørte imidlertid 3Dmark 2005 (4200 poeng ca), og Battlefield 2 uten å oppleve noen problemer.

Jeg vet egentlig ikke helt "where this leaves me", men i utgangspunktet ser det jo ut til å fungere fint selv om jeg finner artifacts med ATITool. Skal imidlertid klokke litt ned for at ikke det går drastisk utover levetiden til skjermkortet mitt.

Lenke til kommentar
En liten oppdatering angående overklokkingen min:

Manual overclocking, 3D:

Core 353

memory 729

Jeg fatter ikke hvorfor du overklokker et kort som gir 8200 poeng i 3D Mark 2003 med oppdatert driver... :cry: Hva er egentlig vitsen??

Hva er vitsen med noe som helst? ;) Gjør det for å se hva jeg kan få til. Er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til hvordan man fjerner dette / hva som bør fjernes?

Du må formatere Hdd og legge inn OS på nytt samt drivere som ligger på Dell sin suportside.

26 August :cry: Jeg fikk min på 4 dager jeg.. (vilket oppsett har du) ?

Og hvis det ikke er noe alternativ? Er det virkelig så ille at det er det eneste anbefalelsesverdige? Følger det med en re-installasjonsCD?

Lenke til kommentar
Og hvis det ikke er noe alternativ? Er det virkelig så ille at det er det eneste anbefalelsesverdige? Følger det med en re-installasjonsCD?

Det ligger et program på maskinen som brenner ut OS XP Home, og sletter seg der etter.

Skal du ha bort alt det unødvendige, og få max plass på hardisken så anbefaler jeg og formatere.

Jeg gjorde det, og det er veldig greit, og driverene ligger enkelt på suport siden til Dell.

Etter reinnstalasjon og driveropptaderinger frigjorde jeg over 3 Gigabyte på HDD og det sier litt om hvor mye pjatt som ligger inne...

Lenke til kommentar

Oi! Det visste jeg ikke. Er det altså lagt opp fra Dell sin side til at man skal kunne gjøre dette? Hva slags registreringsprosesser e.l. måtte du gjennom før du fikk installert XP fra CDen igjen? Kan denne kopien av XP brukes på andre maskiner? Så hvis jeg for eksempel vil installere Pro i stedet, kan jeg da installere Home (som jeg brente ut fra maskinen) på en annen PC?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Oi! Det visste jeg ikke. Er det altså lagt opp fra Dell sin side til at man skal kunne gjøre dette? Hva slags registreringsprosesser e.l. måtte du gjennom før du fikk installert XP fra CDen igjen? Kan denne kopien av XP brukes på andre maskiner? Så hvis jeg for eksempel vil installere Pro i stedet, kan jeg da installere Home (som jeg brente ut fra maskinen) på en annen PC?

Takk for hjelpen!

Nei programmet ligger inne på maskinen, og det brenner ut en helt orginal OS cd XP Home men du slipper å aktivere den.. Når Cd er brent så slettes programmet av seg selv (veldig enkelt)

Jeg mener og har lest på denne tråden at den kan brukes på andre maskiner, men at du da må aktivere OS.

Lenke til kommentar
Tøft! Jeg har nemlig en kopi av Pro liggende (har egentlig tenkt å selge den), men nå kan jeg kanskje selge Home i stedet? Burde jo funke fint hvis det stemmer som du sier...

Vet du om det står noe om dette hos Dell eller noe? Kan man spørre dem?

Jeg garanterer ikke at dette vil fungere på en annen maskin, så jeg syntes du bør ringe og få dette bekreftet..

Og selge en Kopi er verre da disse er lett tiljenglig, og i grunn ikke verdt noe som helst...

Lenke til kommentar

heisann, har formatert og installert xp pro. funker kjempefint etter driverinstallering. eneste jeg ikke får til å funke er volumknappene. noen som vet hva jeg har missa?

EDIT: ser at volumknappene faktisk styrer volumet. Før jeg formaterte ble dette vist grafisk over tray'et. Hvis det er noen som vet hvordan man får det tilbake er det fint, men det er vel strengt tatt en unødvendighet.

ellers: herregud for en skjerm! det er som å se på et bilde i glass og ramme. den er helt klart litt "sparkling" på de helt hvite feltene, men skjønner ikke hvordan noen kan irritere seg over det.

Er det noen som har gode tips på regntette og stødige sekker/bagger som passer bra til 9300?

Endret av strez
Lenke til kommentar
heisann, har formatert og installert xp pro. funker kjempefint etter driverinstallering. eneste jeg ikke får til å funke er volumknappene. noen som vet hva jeg har missa?

EDIT: ser at volumknappene faktisk styrer volumet. Før jeg formaterte ble dette vist grafisk over tray'et. Hvis det er noen som vet hvordan man får det tilbake er det fint, men det er vel strengt tatt en unødvendighet.

ellers: herregud for en skjerm! det er som å se på et bilde i glass og ramme. den er helt klart litt "sparkling" på de helt hvite feltene, men skjønner ikke hvordan noen kan irritere seg over det.

Er det noen som har gode tips på regntette og stødige sekker/bagger som passer bra til 9300?

Installer Dell quick set så for du grafikk på volumet + lysstyrken.

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hva er den beste driveren til 6800GO? Og en link?

80.40 her + denne

Når jeg gikk innpå setupen i mappa til driveren kom meldingen:

"The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware"

Rett før det hadde jeg kjørt Driver Cleaner Pro for å ta vekk de gamle driverne.

Det virker som om driverne ikke passer til PCen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...