Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer

Anbefalte innlegg

Så dere har fått ordrebekreftelse, dere som bestilte under den gloriøse glippen? Venter fremdeles på min, litt nysgjerrig på hva jeg egentlig bestilte i går.. billig ble det hvertfall :) Vet dere om det er noe sted å få frem ordren min på dell-sidene før jeg har fått kundenr og sånt stasj?

Så noe annet: jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe et drog av en maskin som 9300, så i grunn etter noe jeg kunne bruke på universitetet, forelesning/seminar-maskin. Er det noen som har brukt den til det? Vekten er ikke så viktig, lovsamlingen er tung uansett :p, men det er kanskje ikke så fett om han ved siden av deg ikke ser foreleseren for bare ultraglossy 17tommers ekstravaganse.

Hehehehehe :!:

Jeg mener det burde gå helt greit. Ikke konge, ikke elendig, men helt greit. Om det mot formodning skulle bli tungvindt eller lite praktisk på forelesninger er det ikke noe problem for deg å selge den laptopen din uten tap. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!=D Er 2 ting jeg lurer på ang. ram. Det første er om dette er den riktige ram brikken for 9300? komplett Og det andre jeg lurer på er om det er beste å kjøpe 2stk. 512mb enn 1stk 1024mb ram brikke? Er det ikke noe med at 2 ram brikker jobber bedre enn 1 ram brikke eller noe?

Lenke til kommentar
Hei igjen!!

Etter du har fått bekreftelsen via mail, så kan det ta ca et døgn før du kan spore den..

hei igjen ja, det var reneste klondyke-stemningen i går :)

Jeg så det gikk an å finne ordren vha internett-reservasjonsnummeret. Selvfølgelig hadde jeg strømbrudd i sted, kombinert med overnevnte nummer i et ulagret notepadvindu. Smart! Får vente i spenning..

Lenke til kommentar

Jeg betalte på forskudd via nettbank pga. leveringsadresse og adressen knyttet opp mot kredittkortet mitt ikke er det samme.

Jeg har enda ikke fått bekreftelse på epost. Vet dere hvor lang tid dette tar nå man har forskuddbetalt? Pengene har hvertfall gått ut av kontoen min.

Bestillte følgende:

Pentium M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT

1024 MB ram

256MB NVIDIA

80GB (5400rpm) IDE harddisk

pluss bærevæske.

Pris: 10.433,75

Inkl. mva, miljøgebyr og frakt

Endret av lps999
Lenke til kommentar
Jeg betalte på forskudd via nettbank pga. leveringsadresse og adressen knyttet opp mot kredittkortet mitt ikke er det samme.

En jeg kjenner gjorde det sånn når han kjøpte tidligere i sommer. Han hadde ikke pc så jeg skulle få bekreftelsen på min mail. Da tok det rundt 5 dager før bekreftelsen kom....

Det er ikke sikkert det tar så lang tid for deg men vi lurte fælt på om de hadde fått pengene eller ikke.

Lenke til kommentar
En jeg kjenner gjorde det sånn når han kjøpte tidligere i sommer. Han hadde ikke pc så jeg skulle få bekreftelsen på min mail. Da tok det rundt 5 dager før bekreftelsen kom....

Det er ikke sikkert det tar så lang tid for deg men vi lurte fælt på om de hadde fått pengene eller ikke.

Regner med betalingsopplegget funker ok....

Hadde bare vært fint å få bekreftet den geniale prisen:P

Lenke til kommentar

Nå ligger endelig ordrestatus inne hos Dell, og den er gått til steg 2.

Vi avventer ankomsten av komponentdeler til lageret for vi kan planlegge din bestilling for produksjon.

Bestillingsdato:      9/5/2005

Beregnet leveringsdag:    9/15/2005

Ordren sendt til pre-produksjon 9/6/2005 20:19

10 dager ble plutselig veldig lenge. ;)

Endret av Nobu
Lenke til kommentar

Samme beskjed har jeg fått. Satser på at 10 dager skal gå fortere enn normalt. :p

Kan også hende at de sender før det har gått 10 dager. Har lest at flere har fått maskinene sine tidligere enn antatt. Men uansett, 10 dager er ikke så ille. Jeg sparte masse penger.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Har betalt for noen dager siden, men ikke fått noe bekreftelse på dette. Skal man få det, og i så fall, hvor lang tid pleier det å ta?

Hos Dell står det fortsatt:

Din bestilling ble funnet.

Kj?re kunde!

Takk for at du velger Dell!

Etter dine onsker vil ordren bli skreddersydd ved var fabrikk.

Da vi bygger ordren etter din egen spesifikasjon, kan det ta ca 10 arbeidsdager a bygge og levere din ordre.

For tilbehor til Dell skrivere vil leveringstiden v?re mye kortere - du vil ha mottatt denne informasjonen da du bestilte.

Lenke til kommentar

Regner med betalingsopplegget funker ok....

Hadde bare vært fint å få bekreftet den geniale prisen:P

Jada det funker helt fint det, men det tar lang tid. Tror det står at det kan ta noen ekstra dager der du velger å overføre pengene. De skal sjekke at pengene er komt inn på konto osv og det skjer tidligst dagen etterpå.

Tror alle som har bestilt vil få den til avtalt pris jeg, det var jo mange på forumet her som dreiv å ringte til supporten i går og gjorde dem oppmerksom på tabben så dell vet meget godt at de har solgt noen billige maskiner nå.

Betalte med visa i natt jeg og pengene hadde de tatt fra kontoen min før vi stod opp for å gå på jobb her hjemme, regnet med at det ville bli mer krøll for dem å kansellere da, men det går jo an det også.

Lenke til kommentar
som dere kan lese lenger oppe, så har det kanskje med betalingsmetoden å gjøre.

Virker som de som betalte med kort fikk bekreftelsen med en gang, mens oss som forskuddsbetalte må vente lenger

det ordner seg vel:)

jeg venter spent jeg og, og jeg betalte med kort. ringte dell og fikk internettreservasjonskvitteringsnummershiten, så ordren er da i systemet. skal gi beskjed når jeg får o! hellige ordrebekreftelsen. :)

Lenke til kommentar

:thumbup:

Hei kjære 9300-brukere!

Takk for dette vakre forumet med lykkelige eiere av Dell Inspiron 9300!

Har lenge vært på leting etter dette :cry:

Kjøpte min med 1,73 Ghz / 1 GB Ram (svinerask), litt raskere HD (50GB), oppgradert skjerm og GeForce 6800 Go kortet til den nette sum av 17000 spenn. Meget fornøyd, men selgerne på Dell kan du spare meg for. Så mye rot er det lenge siden jeg har vært borte i. Først ble jeg lovet dobbelt RAM til prisen av en, men dette tilbudet forsvant plutselig ut av systemet deres.

Uka etter skulle det følge med en printer, men den var uten "kabel" så den var "ikke noe vits å få med". De anbefalte i stedet å oppgradere til en bedre skriver. Uten at jeg ba om det ble denne også slettet fra tilbudet mitt. Da jeg ringte opp igjen for å få med printeren fikk jeg beskjed om at orderen ikke kunne endres siden den allerede var sendt til "bygging".

Etter mye om og men klagde jeg til alle instansene i Dell og som et plaster på såret fikk jeg i dag tilsendt en RAM-brikke på 256 MB. Takk Dell :roll:

Uansett rotet som var er jeg som sagt meget fornøyd med maskinen og kan tryggt anbefale den til andre etter meg. Til uka skal jeg prøve å få tak i et PCMSIA TV-kort, så kan jeg få inn litt TV i den 16kvm lille hybelen min i Bodø...

Jeg har bare ett problem og et er @-tasten. Keyboardet responderer ikke når jeg trykker AltGr + 2, skjønner ingen ting...?

Er det noen som har tips?

Er det noen der ute som har bruk for en orginal Dell RAM-brikke på 256MB kan dere ringe meg på 988 10 914.

Lykke til videre.

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...