PsychoPat Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Heisann.. Jeg fikk min 9300 i dag, men det fulgte ikke med noe ark med beskrivelse av hva som er putta i den av hardware. Pleier det ikke å gjøre det? Jeg syns det er litt vanskelig å finne ut om alt stemmer. med ordren min. Mister man garantien om man legger inn et annet operativsystem enn det som fulgte med? Lenke til kommentar
ols Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Heisann.. Jeg fikk min 9300 i dag, men det fulgte ikke med noe ark med beskrivelse av hva som er putta i den av hardware. Pleier det ikke å gjøre det? Jeg syns det er litt vanskelig å finne ut om alt stemmer. med ordren min. Mister man garantien om man legger inn et annet operativsystem enn det som fulgte med? Papiret som antagelig kommer i posten er vel bare en kopi av bestillingen du tok opp. Du må se på selve maskinen om alt stemmer (se gjennom hardwaren som er listet opp i device manager, f.eks.) Om noe er feil vil du jo se det med en gang. (Det er ikke så mye å ta feil av, egentlig). Å forandre innholdet på harddisken (eller bytte harddisk, for den saks skyld) er jo helt normalt ved bruk av en datamaskin, og det kan umulig virke inn på garantien. Gratulere med nyanskaffelsen, sa jeg det? Hvordan er førsteinntrykket? Edit: Du finner også ordrebekreftelsen på Dell sine sider, når du taster inn kundenr eller ordrenummer, mener jeg å huske. Endret 26. august 2005 av ols Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Mister man garantien om man legger inn et annet operativsystem enn det som fulgte med? Nei, det gjør man ikke. MVH TommyL Lenke til kommentar
Nesredna Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Fy faen så billig det er nå! Blir ca 12500kr for en med: Base Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)Microsoft Operativ System Microsoft® Windows® XP Home SP2 Minne 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) Tastatur norsk - (QWERTY) - internt tastatur Grafikk-kort 256MB NVIDIA® Harddisk 60GB (5400rpm) IDE harddisk Diskettstasjon ingen disk drive Modem finsk/norsk - 56.6k V.92 internt modem Optiske enheter Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort Fraktdokumenter Systemdokumentasjon Gedis Bundle 9300 Silver N09932 Microsoft Programvare Microsoft® Works 7.0 (norsk) Standard Garanti basis garanti Garanti Oppgraderinger 1 års henteservice (CAR - Collect og Return) Protect your new PC Ingen lisens, kun prøveversjon Strømkabel AC-adapter D-serie 90W strømkabel Dell Foto Album Photo Album ™ SE Basic Paint Shop Paint Shop™ Pro® Basic Edition Bestillingsinformation Inspiron™ ordre - Norge Hovedbatteri primær 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer) Bærevesker ingen bæreveske Rabatter Money Off 3000 ex VAT Fargevalg ingen QuickSnap™ Futuristic fremtideg ordre Flagg SKU DellMedia Expierence Dell™ Media Experience 3.0 Delux - Inspiron™ Adobe Reader engelsk - Adobe Reader 6.0 Dell Internet Order Dell™ Internet ordre. Skjermer 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™ Syyykt billig da! For 2 måneder siden, måtte man betale ca 15k! Jeg har inspiron 9200 er det så mye forskjell på dem egentlig? Jeg har ATI MOBILITY RADEON 9700 Series (1920x1200 32bit 60Hz) 512MB RAM 1,7Ghz Intel Pentium M 70GB HD Ga 16k tror jeg... Pappa blir trekt litt i lønn for den hver måned var sånn tilbud han fikk på jobben... 5mnd`er siden... syntes den er litt "svak" den henger seg av og til... skulle hatt litt mere RAM Endret 26. august 2005 av MT5Knugen Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Har bladd gjennom en del av denne tråden nå, og så at noen klaget på susing ved bruk av hodetelefoner, og dårlig lydkort. Er dette sant? I så fall er det dumt, for jeg har tenkt å bruke maskinen mye til musikk med hodetelefoner. Noen kjappe prute-triks før jeg ringer? (Så dem på de første sidene..) Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Heisann.. Jeg fikk min 9300 i dag, men det fulgte ikke med noe ark med beskrivelse av hva som er putta i den av hardware. Pleier det ikke å gjøre det? Jeg syns det er litt vanskelig å finne ut om alt stemmer. med ordren min. Mister man garantien om man legger inn et annet operativsystem enn det som fulgte med? Papiret som antagelig kommer i posten er vel bare en kopi av bestillingen du tok opp. Du må se på selve maskinen om alt stemmer (se gjennom hardwaren som er listet opp i device manager, f.eks.) Om noe er feil vil du jo se det med en gang. (Det er ikke så mye å ta feil av, egentlig). Å forandre innholdet på harddisken (eller bytte harddisk, for den saks skyld) er jo helt normalt ved bruk av en datamaskin, og det kan umulig virke inn på garantien. Gratulere med nyanskaffelsen, sa jeg det? Hvordan er førsteinntrykket? Edit: Du finner også ordrebekreftelsen på Dell sine sider, når du taster inn kundenr eller ordrenummer, mener jeg å huske. Takk Tommy. Forsteinntrykket er helt greit det.. Tar litt tid før jeg har konfigurert den slik jeg vil ha den bare, men det er jo helt vanlig. Har ikke sett noen pixelfeil. Ghosting får jeg ikke testet før jeg får lagt inn noen spill. Eneste jeg har å utsette så langt er at venstre museklikker lager veldig høye klikkelyder når jeg bruker den. Bra jeg kommer til å bruke ekstern mus for det meste. Konfigurasjonen min er som følger: Inspiron 9300 Pentium M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x512) 60GB (7,200rpm) IDE Hard Drive 24xCDRW/8xDVDComboDrive Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell) Extra Large Black/Grey Nylon Carry Case 256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI-Express x16 EURO - Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card European - Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module Norwegian - Microsoft Windows XP Home SP2 Imaging Promotion - Dell Colour Inkjet 720 (Order with System) USB Printer Cable - 10ft/3m 720 FI Printer Driver for Inspiron Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Har bladd gjennom en del av denne tråden nå, og så at noen klaget på susing ved bruk av hodetelefoner, og dårlig lydkort. Er dette sant? I så fall er det dumt, for jeg har tenkt å bruke maskinen mye til musikk med hodetelefoner. Noen kjappe prute-triks før jeg ringer? (Så dem på de første sidene..) Et triks er å få tilbudsnummeret/navnet på en kar her som har bestillt en bærbar med bra tilbud. Du kan forandre på konfigurasjonen selv om du beholder samme tilbud som han. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 OK, noen som har fått noen bra tilbud i det siste under 13.000? Jeg får altså 1,86GHz, 512 RAM, GeForce Go 6800, 60 GB 5400RPM harddisk og den dårligste skjermen til 12.465. Noen som har klart å få 1 GB ram og kanskje større harddisk (eller noe annet) til under 13.000? Kan de i så fall gi meg tilbudsnummeret, så jeg kan få tak i det samme? Hadde vært suppe-dupert!!! Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Har snakket med en fyr i Norge (som jeg ikke kjenner, riktignok) som kan gi meg en ny Inspiron med 1,86 GHz, 80 GB Harddisk, GeForce Go 6800, 1248 RAM, DVD-brenner, og mus inkludert, til 13.000, frakt inkludert. Hva tror dere om det? Hva bør jeg være obs på angående fraktforsikringer, garantier, betaling og denslags? Er fristet... Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 OK, noen som har fått noen bra tilbud i det siste under 13.000? Jeg får altså 1,86GHz, 512 RAM, GeForce Go 6800, 60 GB 5400RPM harddisk og den dårligste skjermen til 12.465. Noen som har klart å få 1 GB ram og kanskje større harddisk (eller noe annet) til under 13.000? Kan de i så fall gi meg tilbudsnummeret, så jeg kan få tak i det samme? Hadde vært suppe-dupert!!! Hvis du bestiller med 2*256 MB minne får du ned prisen nok til at du kan kjøpe en 1024 MB brikke fra en annen netshop. Koster rundt 1000,- Lenke til kommentar
Afool Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 OK, noen som har fått noen bra tilbud i det siste under 13.000? Jeg får altså 1,86GHz, 512 RAM, GeForce Go 6800, 60 GB 5400RPM harddisk og den dårligste skjermen til 12.465. Noen som har klart å få 1 GB ram og kanskje større harddisk (eller noe annet) til under 13.000? Kan de i så fall gi meg tilbudsnummeret, så jeg kan få tak i det samme? Hadde vært suppe-dupert!!! Fikk 1,86Ghz, 768mb, GF6800,80GB harddisk med dårligste skjerm til 12,7K på web. Bare bruk "Dell anbefaler"-linken og konfigurer det dyreste tilbudet. Jeg bestilte en P-M 750, 768mb ram, 80GB harddisk, dvd-brenner og WUXGA-skjermen til 13,7k i dag. Bare synd den ene rambrikken får et kortvarig liv :> Lenke til kommentar
ols Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Til spørsmål om lydkortet, over. Jeg hører ikke sus eller andre unoter, og lydkvaliteten er helt OK gjennom hodetelefoner eller gjennom ekstern forsterker. Men det er et lydkort av helt enkleste sort, og vanligvis har jeg koblett til et eksternt lydkort når jeg holder på med lyd (mest lydopptak). Til spørsmålet om i9200, over. Først og fremst er i9300 sitt skjermkort totalt overlegent. Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hvor lenge varer dette Money Off tilbudet da? Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Da har jeg også bestilt meg pc, gleder meg som en unge :O Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hvilken guide brukte du når du skulle pin-modde fredrik...? Synes det virker ganske vanskelig jeg men, redd for å ødelegge noe =/ Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Noen gang hørt om edit knappen? Uansett, her er en link om pinmodding http://www.notebookforums.com/showthread.p...ighlight=pinmod Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg fikk ny pers med 7762 driverne fra tweaksrus. 4404 i 3DMark05 :- ) Go6800 på 365/810. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 XG driverne er litt juks da, de skrur av SM3.0 Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) XG driverne er litt juks da, de skrur av SM3.0 Gjør de? Fungerer ikke SM3.0 i spill heller da? Hvilke drivere er de beste "ekte" da? Hvem har du best resultat med? FL har jo solg sin da, men andre? Endret 28. august 2005 av hifiking Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Gjør de? Fungerer ikke SM3.0 i spill heller da? Nope Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå