Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan legge ut bilder av maskinen sin her på forumet... Venter fremdels på min i9300 og håper å å se noen bilder av den først...????

Det er ikke så mye å se på.

(Det er bilder i denne tråden, jeg har ihvertfall et på side 66)

Lenke til kommentar

Har idag en HP Intel® 4 2 Ghz. Denne kjøpte jeg på Qxl for 7000kr. Ser at Dell koster dobbelt så mye men har samme prosessor. Er dell egentlig raskere? Hva er det jeg ikke skjønner?

Står mellom å oppgradere RAM på min nåværende eller en ny DELL.

Lenke til kommentar
Har idag en HP Intel® 4 2 Ghz. Denne kjøpte jeg på Qxl for 7000kr. Ser at Dell koster dobbelt så mye men har samme prosessor. Er dell egentlig raskere? Hva er det jeg ikke skjønner?

Står mellom å oppgradere RAM på min nåværende eller en ny DELL.

Du har en Pentium 4 2Ghz som er en desktop cpu, og dårligere enn Pentium M ved samme frekvens. + at Pentium M er langt mer energigjerrige og har dermed lengre levetid, i tillegg til å levere overlegen ytelse!

Kjøp en ny Dell du, med GeForce 6800GO :p

Lenke til kommentar
Om dell leverer på døra ? hvordan funker det da hvis en er på jobb ?  :dontgetit:  :ermm:

I mitt tilfelle ringten UPC mens jeg var på jobb, og sa han var "rett rundt hjørnet". Jeg sa jeg var på jobb, han spurte hvor, jeg svarte ..., og han sa da kommer jeg dit :yes:

Men om dette er en prosedyre som følges vanligvis veit jeg ikke.

Endret av password
Lenke til kommentar

2 dager hadde UPS prøvd å levere pc'n hjemme til meg uten at en har sett snurten av de. (følgt med på Dell sine hjemmesider + ringt til ups). Det var folk hele tida hjemme. 2. dagen fikk jeg lappe i postkassen min om å hente den på posten. Synst UPS var dårlig der. De kunne ha ringt og sagt ifra at de stod utenfor huset. Er det ikke ekspress en har betalt for?!? Burde fått redusert pris for at jeg måtte hente den selv. hadde spart noen 100 lapper der. . .

Bestilte Ipod fra Irland (på apple sine hjemmesider). Den ble levert med TNT og de leverte rett på døra.

Bor ca 40 min utenfor storby. Om ikke UPS leverer så langt så kunne de ha ringt og sagt ifra slik at de kunne levert på jobben til brutter i stedenfor. Dårlig budfirma!!!

Lenke til kommentar
Bestilte denne 10/8:

-Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

-17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™

-1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

-512MB 533MHz DDR2 RAM (1x512)

-256MB NVIDIA®

-80GB (7200rpm) IDE harddisk

-Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

-Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

-Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

Tilbudet som var da:

-Gratis printer

-3000,- i avslag

I tillegg fikk jeg:

-QuickSnap™ LCD Cover -Carbon Fibre, istedenfor printeren

-1x512MB til samme pris som 2x256MB

-80GB (7200rpm) til samme pris som 80 (5400rpm)

-Bæreveske (gratis)

Prisen ble: 14 100,- Inkl. mva, miljøgebyr og frakt. :)

Når jeg sjekker ordrestatusen står det at beregnet leveringsdag er 30.08.2005  :ermm: men håper at den kommer før  :p

Tenkte å kjøpe en minnebrikke til fra komplett... Må man ha akkurat samme type brikke som er i fra før, eller er det det samme åssent merke osv det er?  :hmm:

Ser ut som en grei pris dette.

Sykt heldig du var med å få en 80GB 7200rmp hdd, til samme pris som en 80GB 5400rpm. Men jeg tror vel ikke helt på deg, sikker på at du ikke fikk en 60GB 7200rpm?

Eneste stedet jeg ser en 80GB 7200rpm er på XPS, og da til over 2000,- ekstra.

Forøvrig er det egentlig ikke noe problem å bestille samme tilbud som andre. Jeg kjøpte meg en 9300 for en uke siden. Jeg mener selv jeg fikk et bra tilbud (skriver det ned i denne tråden når jeg får PCen), og det synes også kameratene mine. Så jeg gav dem navnet mitt og tilbudsnummeret - så fikk de akkurat samme bærbar til samme pris, selv om 3000,- off tilbudet er over (?).

Det er jo et greit tips hvis noen her på forumet ser noen andre har fått et bra tilbud i nær fortid. (Vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere, da jeg ikke har lest fra side 50- 64 i denne tråden?)

Det var 100GB 5400rpm som han bytta i 80GB 7200rpm

Lenke til kommentar
Mulig denne skal i skjermkort forumet, men tar sjangsen på å poste den her siden problemet er på en dell i9300 så kanskje noen her har erfaring.

Problemet er at jeg skal oppdatere til nyeste nvidia driverne, og jeg får ikke avinstallert de gammle. Jeg velger avinstaller fra Leggtil/Fjern Programmer, men når jeg da restarter så finner winXP driverne automatisk og innstalerer de for meg  :hrm:

Jeg har testa driver cleaner og fulgt readme'en til punkt og prikke uten hell :(

Noen som har noen god ide til hva jeg kan gjøre?

Du må bruke skjermdriver fra Dell sine sider.

Lenke til kommentar
Mulig denne skal i skjermkort forumet, men tar sjangsen på å poste den her siden problemet er på en dell i9300 så kanskje noen her har erfaring.

Problemet er at jeg skal oppdatere til nyeste nvidia driverne, og jeg får ikke avinstallert de gammle. Jeg velger avinstaller fra Leggtil/Fjern Programmer, men når jeg da restarter så finner winXP driverne automatisk og innstalerer de for meg  :hrm:

Jeg har testa driver cleaner og fulgt readme'en til punkt og prikke uten hell :(

Noen som har noen god ide til hva jeg kan gjøre?

Du må bruke skjermdriver fra Dell sine sider.

Nei, du må ikke bruke Dell sine drivere. De fleste her har vel brukt modifiserte dirvere fra bl.a. laptopvideo2go.com, siden disse åpner for OC og i seg selv gir bedre 3D ytelse.. (driverne på NVIDIA sine sider er ikke beregnet på bærbare). Det er skrevet en hel del om dette i denne tråden. Drivercleaner brukes når maskinen er startet i sikkerhetsmodus. Men du kan saktens istedet -etter avinstallereingen i kontrollpanelet -søke etter og slette alle systemfier som begynner på nv4...

Lenke til kommentar

Yay!! :thumbup:

Får nå 1,86 GHz, GeForce Go 6800, 60 GB harddisk og 512 RAM (samt memory-stick) til 12.568 levert rett hjem. Hva tror dere? Vil den duge til spill? Litt lite RAM kanskje, men vil det bli noe problem? Kan man evt. ringe Dell og få tilbud på RAM-oppgradering eller andre rabatter?

Lenke til kommentar
Yay!! :thumbup:

Får nå 1,86 GHz, GeForce Go 6800, 60 GB harddisk og 512 RAM (samt memory-stick) til 12.568 levert rett hjem. Hva tror dere? Vil den duge til spill? Litt lite RAM kanskje, men vil det bli noe problem? Kan man evt. ringe Dell og få tilbud på RAM-oppgradering eller andre rabatter?

Fjonis, du burde nesten lese første post i denne tråden, der er det sammenfattet opplysninger om RAM, om skjermkortets ytelse, OC muligheter osv, osv.

Lenke til kommentar

Heisann!

er det smart å oppdatere driver på skjermkortet, blir det er bedre da?

Får du en bedre utnytte av go 6800 da?

Kan noe gi meg en link til den beste skjermkortdriveren og forklare meg åssen jeg oppdaterer den?

Hadde blitt kjempeglad.. :D

Endret av bgrot
Lenke til kommentar

Fy faen så billig det er nå! Blir ca 12500kr for en med:

Base  Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Microsoft Operativ System  Microsoft® Windows® XP Home SP2

Minne  1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

Tastatur  norsk - (QWERTY) - internt tastatur

Grafikk-kort  256MB NVIDIA®

Harddisk  60GB (5400rpm) IDE harddisk

Diskettstasjon  ingen disk drive

Modem  finsk/norsk - 56.6k V.92 internt modem

Optiske enheter  Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

Trådløse forbindelser  Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

Fraktdokumenter  Systemdokumentasjon

Gedis Bundle  9300 Silver N09932

Microsoft Programvare  Microsoft® Works 7.0 (norsk)

Standard Garanti  basis garanti

Garanti Oppgraderinger  1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

Protect your new PC  Ingen lisens, kun prøveversjon

Strømkabel  AC-adapter D-serie 90W strømkabel

Dell Foto Album  Photo Album ™ SE Basic

Paint Shop  Paint Shop™ Pro® Basic Edition

Bestillingsinformation  Inspiron™ ordre - Norge

Hovedbatteri  primær 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer)

Bærevesker  ingen bæreveske

Rabatter  Money Off 3000 ex VAT

Fargevalg  ingen QuickSnap™

Futuristic  fremtideg ordre Flagg SKU

DellMedia Expierence  Dell™ Media Experience 3.0 Delux - Inspiron™

Adobe Reader  engelsk - Adobe Reader 6.0

Dell Internet Order  Dell™ Internet ordre.

Skjermer  17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™

Syyykt billig da! For 2 måneder siden, måtte man betale ca 15k!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...