hifiking Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Hvis du vil legge inn driverne fra BF2 må du gå i BF2 mappa, finne driverene som ligger i en .exe fil. Pakk ut denne med feks winrar og legg .inf fila fra sammendraget på første side inn i mappa du nettopp lagde. Kjør så setupen som ligger i mappa. Kjørte Prime95 fra lørdag til fredag mens jeg var på ferie på 14x 1.1v. 1860 mhz 44 grader. Helt stabilt :- ) Kjører alt på maks i BF2 og det hakker ikke noe :- ) Endret 18. juni 2005 av hifiking Lenke til kommentar
B_A_R_T Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Har fryktelig lyst på en 9300 av åpenbare årsaker som skjermkort/ytelse. Hva tror dere om fremtiden til 9300. Inntoget til 64 bit prosessorer kommer for fullt. Vil da en 9300 fort blitt en middelmådig maskin eller vil den fremdeles vise krefter. Dette er stort sett det eneste som holder meg tilbake fra å bestille nå så lurte på om dere hadde noen objektive innspill? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Noen som vet om alle bruer er brent i forhold til å bruke Dell system recovery hvis man har partisjonerert disken og installert os`et på nytt ??? Ser at det ligger en "partisjon" på ca 2.8 gb for selg selv på disken og dette er dataene som trengs for å gjenopprette maskinen slik den var ved levering. Problemet er bare at dette ikke virker lenger i oppstarten (kommandoen ctrl+f11). Greitt å ha denne muligheten hvis maskinen skal selges. Endret 19. juni 2005 av olar0701 Lenke til kommentar
ols Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Noen som vet om alle bruer er brent i forhold til å bruke Dell system recovery hvis man har partisjonerert disken og installert os`et på nytt ??? Ser at det ligger en "partisjon" på ca 2.8 gb for selg selv på disken og dette er dataene som trengs for å gjenopprette maskinen slik den var ved levering. Problemet er bare at dette ikke virker lenger i oppstarten (kommandoen ctrl+f11). Greitt å ha denne muligheten hvis maskinen skal selges. Alle broer er ikke brent, rent prinsipielt, men antagelig må du inn å legge til informasjon i MBR seksjonen på harddisken for å få Fn kommandoen til å virke igjen. Det er nokså avansert, men du kan jo søke i Dell sitt diskusjonsforum, hvor det er postet i hvertfall en lang avhandlig om emnet. Glem denne partisjonen! Programmene som den inneholder i tillegg til de nødvendige driverne er ikke særlig mye å samle på, og etter hvert som tiden går blir de bare mer og mer uaktuelle. Selve driverne vil gjerne forbedres, og det er bedre å laste dem ned fra Dell i fremtiden. EN eventuell kjøper vil sikkert ha mer interesse av å kunne nyttiggjøre seg plassen som denne partisjonen opptar, vil jeg tro. Endret 19. juni 2005 av ols Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 1 stk 9300 bestillt: Pentium M 740 1,73Ghz 533Mhz bus 512Mb DDR2 533Mhz RAM GF6800go 256Mb DVDRW 9-celle batteri 80Wh 80Gb HDD 5400RPM Gratis Printer WUXGA "Truelife" Cherrywood quicksnap cover Bestiller 1024Mb ram senere Edit: leif var på besøk... Hvor mye måtte du betale? 15246,- med skriver. Lenke til kommentar
rolfe-rolf Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Etter å ha fulgt med på forumet her en periode har jeg solgt min g556e og akkurat bestilt min 9300 med disse spesifikasjonene: Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) Microsoft® Windows® XP Home SP2 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™ 1 års henteservice (CAR - Collect og Return) 1024MB 533MHz DDR2 RAM (1x1024) 256MB NVIDIA® 60 GB (7200 rpm) IDE harddisk Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software finsk/norsk - 56.6k V.92 internt modem Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri Alt dette til den nette sum av 15 561,-. Føler egentlig at jeg har fått en ganske god pris! Du kjøpte via telefon? Jeg kjøpte via telefon ja. Bestilte før dobbel ramtilbudet kom tilbake igjen og droppet dermed gratis printer. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Jeg ringte DELL i går for å få byttet min skjerm som har lyslekasje. Det var greit og skjermen skulle komme i dag. Så ringer DELL; vi bytter ikke LCD skjermer alikevel. Det kan fikses i bios. Hvor mye kan man egentlig stille inn i bios på 9300, nada! Jeg skal ikke skru ned kontrasten for å løse problemet!!! Så jeg sendte DELL et bilde av skjermen og så skal de ringe tilbake senere. Blir spennende å se. De bytter skjermer over en lav sko i utlandet, så jeg nekter å ha betalt 15k for en PC med skjerm som er grå i stedet for svart i bunnen. UPDATE: De bytter den :-) Her er svart bakgrunnsbilde og startmenyen i toppen. Endret 21. juni 2005 av hifiking Lenke til kommentar
ols Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Vel, det ser ikke så pent ut på bildet, men det virker jo litt urealistisk med mørke omgivelser og når bildet ikke er tatt vinkelrett på. Det er vanskelig, for ikke å si umulig, å vurdere ut fra noe slikt, også fordi kameraene er forskjellige mht eksponering m.m. Ikke at jeg tror du overdriver, men hva er objektivt? Jeg hadde forøvrig en tendens til det samme på min 9300 da den var ny. Gjennomlysningen nederst forsvant mer og mer i mitt tilfelle, noe som visstnok andre også har erfart. (sett på notebookforums.com). (For noen er det en selvfølgelighet, men det kan være verdt å nevne at LCD skjermenes høyeste lysstyrkenivå er ment å brukes i lyse omgivelser. I et mørkt rom er det helt uriktig bruk å ikke skru ned lysstyrken flere trinn. Ellers vil man nesten alltid se diverse former for gjennomlysning. Jeg nevner det fordi det gjør meg litt skeptisk at du ikke sier hvilket nivå du hadde på baklyset (det hadde også vært bedre om du hadde tatt et bilde med XP skjermsparer, slik at man hadde kunnet vurdere det utfra gjengivelsen av XP-symbolet mot den sorte bakgrunnen, om det foreligger noen grad av overeksponering). Selv om du selv mener at bildet er representativt, er det ikke sikkert andre vil oppleve det samme). Det er ren nysgjerrighet fra min side, men hvis du setter baklyset to trinn ned fra maks, altså til nivå seks, og har på normal, god rombelysning , vil da en sort bakgrunn se sort ut over det hele? (I såfall er skjermen temmelig normal, og den vil antagelig bare bli bedre). For ikke å virke for ensidig skeptisk: Det er jo også noen som har fått byttet skjerm og sagt seg fornøyd med resultatet (på det nevnte forum). Tilbake til fotoet og din henvendelse til Dell. Det kan godt hende at Dell viser seg medgjørlig med en gang, men selve fotoet ikke noe de behøver å ta som bevis på noe som helst, slik jeg ser det. Håper du blir fornøyd tilslutt, uansett! Endret 21. juni 2005 av ols Lenke til kommentar
kyrresander Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvis du vil legge inn driverne fra BF2 må du gå i BF2 mappa, finne driverene som ligger i en .exe fil. Pakk ut denne med feks winrar og legg .inf fila fra sammendraget på første side inn i mappa du nettopp lagde. Kjør så setupen som ligger i mappa. Kjørte Prime95 fra lørdag til fredag mens jeg var på ferie på 14x 1.1v. 1860 mhz 44 grader. Helt stabilt :- ) Kjører alt på maks i BF2 og det hakker ikke noe :- ) hvordan driver har du? Lenke til kommentar
kyrresander Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvis du skal bruke driverne som fulger med BF2 må du leggetil .INF-filen som støtter laptop-skjermkortene. jeg vil også legge til den driveren som følger med btf2, men jeg får det samme problemet som han andre. hva mener dere med den inf.-filen? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Ols; Er enig i det du sier. Jeg sitter alltid i et nesten helt mørkt rom, og jeg vil spille med skjermen på maks styrke, hvis ikke blir det for mørkt, vil ikke justere brightness heller, for da blir det sorte grått og det er feil. Bilde er ikke noe bevis, men mer en pekepinn på hvordan problemet ser ut for de som ikke er kjent med det. Som feks dell som ikke skjønte hva som egntlig var feil. Den står på maks lysstyrke, noe annet er uakseptabelt :-) Bildet er rimelig tilnærmet vinkelrett på. Brukte et par bøker som støtte for å få det til ordentlig. Kyrresander; de som fulgte med BF2 demoen, 77.30 tror jeg det er. Inf fil, feil musetast "save target as" Endret 21. juni 2005 av hifiking Lenke til kommentar
ols Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 hifiking, du er sef oppmerksom på at lysstyrken kan stilles to steder, både i Nvidia-menyen og med Fn+piltast opp og ned (sistenvnte regulerer da styrken på baklyset =bios setting, og jeg mente altså at denne absolutt bør settes ned i mørke omgivelser, for riktigst resultat!). (Førstnevnte instilling har sef i tillegg regulering av gamma (mellomtonene) osv, også en nyttig sak). Uansett; hold oss informert om skjermsaken! o Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Joda, er klar over det. Det er FN tast som jeg har på maks. Bruker nVidia til å få god kvalitet på bildet. Kan jo sette ned FN litt og så øke feks brighness, men da ser det ut som et foto fra 1915 som har hengt i sola på utedoen på hytta i hvaler. Lenke til kommentar
ols Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 jo, jo, men utedoen på hvaler hadde jo ikke gamma! Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Ser bra ut PsySpectre,Men hvis du er er interessert i å klemme sitronen maksimalt, kan du få samme maskin, men med 2GB RAM + mesteparten av en 7200RPM HD for denne prisen. Velg billigste RAM og HD fra Dell, og oppgrader fra Netshop/Komplett el.l. Den hardisken du får tilovers kan du selge ( eller montere en av de fikse små USB2 kabinettene, eller i en ekstra Dell hd caddy). Ingen garanti for at hoderegningen min holder. (Motsatt det mange tror bruker ikke 7200 diskene mer strøm, og skal heller ikke bråke mer. Opplysninger om det siste må man dog alltid ta med en klype salt, da det i praksis forekommer store individuelle forskjeller på eksemplarer av samme modell). tar nok disse ekstra: 2x Kingston ValueR DDR2 SO-DIMM 1024MB CL4 Non-ECC,1.8V,128Mx64,200p DDR2 PC2-4200 Targus Sport Deluxe Notebook Backpac Sort/sølv, 36x33x5 cm men ekstra hd er jeg ikke sikker på. noen tips. og det er vanglig 2.5 IDE ja. ikke s-ata? Lenke til kommentar
kyrresander Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hvis du vil legge inn driverne fra BF2 må du gå i BF2 mappa, finne driverene som ligger i en .exe fil. Pakk ut denne med feks winrar og legg .inf fila fra sammendraget på første side inn i mappa du nettopp lagde. Kjør så setupen som ligger i mappa. Kjørte Prime95 fra lørdag til fredag mens jeg var på ferie på 14x 1.1v. 1860 mhz 44 grader. Helt stabilt :- ) Kjører alt på maks i BF2 og det hakker ikke noe :- ) jeg får ikke lagt inn driveren som følger med i Btf 2, leste det dere skrev tidligere med exe, fil må til en annen. men skjønte ikke så mye av det; det lå så mye i Btf 2 fant ikke. eller titta jeg på feil sted Noen som har prøvd BTf 2, jeg har sånne svarte ruter under Spillerne og kjøretøyene, når jeg har på high og medium. Kan det ha noe med driveren å gjøre eller er ikke pc`en bra nok? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hvis du vil legge inn driverne fra BF2 må du gå i BF2 mappa, finne driverene som ligger i en .exe fil. Pakk ut denne med feks winrar og legg .inf fila fra sammendraget på første side inn i mappa du nettopp lagde. Kjør så setupen som ligger i mappa. Kjørte Prime95 fra lørdag til fredag mens jeg var på ferie på 14x 1.1v. 1860 mhz 44 grader. Helt stabilt :- ) Kjører alt på maks i BF2 og det hakker ikke noe :- ) jeg får ikke lagt inn driveren som følger med i Btf 2, leste det dere skrev tidligere med exe, fil må til en annen. men skjønte ikke så mye av det; det lå så mye i Btf 2 fant ikke. eller titta jeg på feil sted Noen som har prøvd BTf 2, jeg har sånne svarte ruter under Spillerne og kjøretøyene, når jeg har på high og medium. Kan det ha noe med driveren å gjøre eller er ikke pc`en bra nok? fra notebookforum.com 1. go to folder:C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2 Demo\nvidia_driver 2. open with winrar the 77.30_winxp_international.exe and extract it (uncompres it) 3. got to laptopvideo2go.com and get the inf file (http://laptopvideo2go.com/infs/7650inf/nv4_disp.inf) 4. replace the nv4_disp.inf file on the extracted folder with the new one from the website above 5. run setup.exe 6. restart Lenke til kommentar
kyrresander Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hvis du vil legge inn driverne fra BF2 må du gå i BF2 mappa, finne driverene som ligger i en .exe fil. Pakk ut denne med feks winrar og legg .inf fila fra sammendraget på første side inn i mappa du nettopp lagde. Kjør så setupen som ligger i mappa. Kjørte Prime95 fra lørdag til fredag mens jeg var på ferie på 14x 1.1v. 1860 mhz 44 grader. Helt stabilt :- ) Kjører alt på maks i BF2 og det hakker ikke noe :- ) jeg får ikke lagt inn driveren som følger med i Btf 2, leste det dere skrev tidligere med exe, fil må til en annen. men skjønte ikke så mye av det; det lå så mye i Btf 2 fant ikke. eller titta jeg på feil sted Noen som har prøvd BTf 2, jeg har sånne svarte ruter under Spillerne og kjøretøyene, når jeg har på high og medium. Kan det ha noe med driveren å gjøre eller er ikke pc`en bra nok? fra notebookforum.com 1. go to folder:C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2 Demo\nvidia_driver 2. open with winrar the 77.30_winxp_international.exe and extract it (uncompres it) 3. got to laptopvideo2go.com and get the inf file (http://laptopvideo2go.com/infs/7650inf/nv4_disp.inf) 4. replace the nv4_disp.inf file on the extracted folder with the new one from the website above 5. run setup.exe 6. restart takk Noen some vet om Btf 2 støtter widescreen? < demoen gjorde ikke det.. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 takk Noen some vet om Btf 2 støtter widescreen? < demoen gjorde ikke det.. Det skal være mulig hvis man legger til noen parameter til snarveien. Jeg har prøvd på min Inspiron 8600, men er ikke sikker på om det fungerte. Det virket ikke som jeg fikk større FOW og bildet virket strekt selv når jeg kjørte på 1680 x 1050 Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Fullversjonen av BF2 støtter heller ikke widescreen offisielt, men du kan sette det ved å legge til "+szx 1920 +szy 1200" i snarveien. Du vil ikke ha større synsområde, men derimot mindre, du mister en del i høyden. HUD og menyene vil også være strekt. Håper dem kommer med en skikkelig løsning på dette snart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå