Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer

Anbefalte innlegg

enig i at prisen er god!

Selv om firmaet jeg jobber i, endte på 398 i mnd for denne, bruttolønnstrekk.;) Men det har vel med forventet kvanta å gjøre.

Ettersom det er det offisielle tilbudet for Aker Kværner så burde det ikke akkurat ha stått på mengden forventet solgte pc'er ;)

Jaja.......23 kroner stopper ihvertfall ikke meg fra å kjøpe den. Har regnet litt på det og kan ikke se at noe annet enn at dette er en god pris.

Største problemmet blir å vente helt til medio august som er forventet leveringstid.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen for AK er bra ja, men siden jeg er bare en ussel konsulent kan jeg se langt etter det der. Like greit kanskje siden jeg ikke er så glad i å betale i 3 år for noe som er "gammelt" etter 1 år, men prisen hdde passa meg helt fint... :D

Hvem pokker er du? :D

Lenke til kommentar

Nå er heller ikke jeg spesielt glad i å betale på noe som går ut etter et år, men jeg hadde en bærbar hjemmepc i tre år før dette tilbudet og den brukte jeg like mye dagen den ble stjålet som dagen jeg fikk den. Med andre ord så sank den ikke særlig i verdi hos meg. Hadde det vært en stasjonær så tror jeg det ville vært annerledes, da jeg oppgraderer min stasjonære jevnlig for å holde tritt med utviklingen.....eller i det minste prøver ;)

Og jeg kan godt betale på noe i tre år dersom jeg får det billigere enn kontantprisen. Etter min mening så er det den ultimate løsningen. Man får det uoppnåelige til en billigere pris ved avbetaling enn ved kontant på labben :D

Hvem pokker jeg er?:)........er en stakkars underbetalt ingeniør som prøver å tjene til salt i maten ;)

Lenke til kommentar

Du mener håndleddstøtten? Var det ikke noe med at bruksanvisningen ikke stemte helt, og du i tillegg til de skruene som er nevnt må ta ut et par til. Ta ut alt du ser, også den til bluetoothkortet. Husker ikke hvor jeg så dette.

Endret av ols
Lenke til kommentar

Hvordan før jeg vekk den høye pipelyden som kommer når jeg bruker windows volumkontroll? Er det noen som vet?

(På min maskin virker ikke alltid medieknappene i fronten, når volumet er i bånn)

Den stygge lyden er helt bånn (i bøtta).

o

Endret av ols
Lenke til kommentar

Dette skulle egentlig ikke være postet her:

Har etter to dager oppdaget et problem med plass på stasjon C:. Dete er ikke mer plass selv om jeg har installert alle de andre programmene på D:. Hvordan kan jeg utvide C: med noen GB, mens jeg flytter all data som lagres på C: helt innerst på harddisken?

Vet dere om noen gratisprogrammer?

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Ser av bilder at det er to luftinntak (eller ut?) på undersiden av 9300. Skaper det problem i forhold til å ha maskinen på fanget, på sofaen, i senga, osv?

Har aldri merket at det har kommet noe luft ut der. :hmm:

Har hatt pc-en i fanget, i senga, overalt mange ganger uten at det har vært noe problem. Men ikke ligg å spill i mange timer i senga da.

Lenke til kommentar

OK, takk for svar. Har bestemt meg nå for å gå for i9300. Takk for all informasjon som finnes i denne topicen, den har virkelig hjulpet. :thumbup:

Her er en anmeldelse jeg også fant nyttig. Det nevnes der at skjermen er meget lyssterk, sammenlignbar med en 23" LCD som er avbildet sammen med i9300. Men du skal ikke bevege hodet mye før lyset avtar bemerkelsesverdig mye, ifølge denne anmeldelsen, dette er også avbildet. Jeg har notert meg at anmelderen ikke har valgt den vassete skjermen i sin konfigurasjon (WXGA+, ikke WUXGA). Er det riktig å anta at 1900x1200-skjermen ikke har dette problemet?

Lenke til kommentar

WXGA skjermen jeg har (samsung fabrikat) har brukbar insynsvinkel. Her er et par bilder. Kameraets auto funksjon kompenserer endel mht lysstyrke, men det gjør også øyet, slik at bildende gir godt inntrykk av det man opplever i virkeligheten.

Denne skjermen er uhyggelig rask, har ikke greid å fremprovosere synlig ghosting, og har gode farger. Et godt valg om du ikke har behov for stor oppøløsning. Svakhet: En anelse gjennomlysning nederst ved bruk i mørkt rom, og dette området blir lett lysere. IKke noe man merker særlig v normal bruk, vil jeg si.

rett3bb.jpg

vinkel1rh.jpg

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut, ols.

Er dette TV-kortet fra Dell/AverTV USB 2.0 Plus? Driver å vurderer denne opp mot cardbus-enheten fra samme produsent. Ser ut til at USB-enheten bruker mer CPU, og dermed utvikler maskinen mer varme og støy under bruk. Mangler også radio og tekst-tv, som cardbus har. Ulempen med cardbus er at utgangen på i9300 er plassert langt frem, og jeg synes det blir kronglete å ha en coaxkabel liggende der (den lille forlengeren fra kortet til coaxen er ikke nok til å skjule den bak). Dessuten kan USB-enheten brukes på stasjonære også. Har dog lest at billedkvaliteten på PCMCIA-kortet er bedre.

Hva er din erfaring med TV-kortet du har?

Lenke til kommentar

twb, tvkortet er Hauppauge USB PVR2 eller noe i den dur. Virkelig godt bilde*, og god programvare (gode opptak, "scheduler" for opptak som er behagelig/enkel å bruke, formuftige valgmuligheter mht kompresjon).

Ulemper, som du er inne på: Det er nok å ha USB kabelen plugget inn og det trigger speedsteppen i prosessoren på en eller annen måte, så det virker som maskinen blir litt varmere. Også er tidsforsinkelsen markant, slik at du kan ikke bruke videoinngangen til spillkonsoller. PCMCIA kort er det eneste alternativet jeg har hørt om tidlilgere, og slike kort er vel ihvertfall raskere (i likhet med det du nevner).

*kortet ble berømmet for dette i Din Side sin test, om jeg ikke husker feil.

Endret av ols
Lenke til kommentar
Ser av bilder at det er to luftinntak (eller ut?) på undersiden av 9300. Skaper det problem i forhold til å ha maskinen på fanget, på sofaen, i senga, osv?

Å holde kjøleluftinntak åpne er 1 bud ved omgang med maskiner, naturligvis. De viktigste er på undersiden.

I9300 har noen mindre åpninger på siden, som slipper inn en del luft hvis hovedinntakene tettes, men annet enn kortvarig ville jeg ikke satset på dem alene.

(Selvfølgelig advarer også Dell i manualen mot å dekke til åpningene, og det gjelder sef også de som slipper luften UT, et på hver side bak).

Lenke til kommentar

Som en som satt i Bådehavnsgade tidligere kan jo jeg og svare på denne. Dells bærbare er notebooks, ikke laptops, og altså ikke beregnet på å ha i fanget, eller i senga (i det minste ikke uten noe hardt(og da mener jeg ei BOK ja) under, slik at gummiføttene løfter maskina litt opp og gir fri tilgang for lufteinn- og uttakene.

Jeg hadde ihvertfall aldri i livet sagt det til en supporter om det skulle skape problemer senere!

Lenke til kommentar

Hei,

Ny på forumet her, bra tråd.

Endte med kjøp av inspiron 9300 for meg å, kjempe førnøyd med maskinen så langt. Har WUGXA skjermen å kan ikke se noen problemer med den heller.

Lurer på et par ting

Har et delay på ca 10-15sek fra desktop bagrunnen kommer opp til ikoner og start meny kommer opp. Maskinen virker helt død i dette tidsrommet. Flere som har dette?

Innstallerte Half Life 2 i går. Fungerer fint men syns loade tidene fra et brett til ett annet er lange. Vil oppgradering fra 5400rpm HD til 7200rpm HD hjelpe mye på dette?

Fikk problemer med å installere WOW som så mange andre her, maskinen låste seg helt når jeg blei bedt om å sette in disk 2.

Leste litt på WOW forum å fant ut følgende løsning.

Lag en ny mappe å kopier alt fra disk 1 til denne. Koper så filen Tome2 fra disk 2 til samme mappe. Gjør det samme med disk 3 og 4.

Kjør så innstallasjonen fra hardisken.

Lenke til kommentar

Har et delay på ca 10-15sek fra desktop bagrunnen kommer opp til ikoner og start meny kommer opp. Maskinen virker helt død i dette tidsrommet.  Flere som har dette?

Jeg har det samme, hvis jeg starter med nettverkskabelen i. Da bruker maskinen en evighet. (oppstart ellers er 30 sekunder). Antagelig noen rutiner som kjøres. ( Plugger jeg inn nettverkskabelen etter at maskinen er oppe, virker tilkoblingen med en gang).

En eller annen form for virus scan er en annen mulig årsak i ditt tilfelle, vil jeg tro. Maskinen leveres med mye rart ferdig installert på disken. Mange mener at en nyinstallering av xp er det eneste saliggjørende, men jeg mener at du kommer like langt med en grundig opprydding.

Interessant at du fant det der om WOW installasjon. Det var altså folk med andre maskiner som hadde samme problem? Eller gjaldt det bare denne?

Velkommen til forumet, sa jeg det?

Endret av ols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...