Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg klarer 365/820 uten artifacts :- ) Minne hjelper ingenting å oc, nesten.

Nope, minne hjelper ikke en dritt i 3DMark hvertfall. :p

Jeg vet ikke hvor langt jeg klarer uten artifacts i 3DMark, men driverne lar meg ikke gå høyere enn 360/780, men har ikke prøvd noe særlig høyere på minne.

 

Klarer 840 MHz på minne. :p

 

Core vil ikke høyere enn 355 :( Andre klarer jo 420...men det er med AS5 på da.

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

 

Core vil ikke høyere enn 355 :( Andre klarer jo 420...men det er med AS5 på da.

AS vil ikke gi bedre resultat, når det gjelder overclocking. Høye temperaturer er ikke noe problem med dette skjermkortet. Det kan være tilfredstillende å holde tempen lavt, men noen praktisk betydning har det ikke. Hvis du da ikke har fått et veldig rart kort.

 

Å klokke kjernen til 420MHz er fullstendig urealistisk. Han som har gjort det må ha fått et veldig anderledes kort på en eller annen måte. (hvis man kan stole på ham i det hele tatt).

Lenke til kommentar

 

Core vil ikke høyere enn 355 :( Andre klarer jo 420...men det er med AS5 på da.

AS vil ikke gi bedre resultat, når det gjelder overclocking. Høye temperaturer er ikke noe problem med dette skjermkortet. Det kan være tilfredstillende å holde tempen lavt, men noen praktisk betydning har det ikke. Hvis du da ikke har fått et veldig rart kort.

 

Å klokke kjernen til 420MHz er fullstendig urealistisk. Han som har gjort det må ha fått et veldig anderledes kort på en eller annen måte. (hvis man kan stole på ham i det hele tatt).

Han fikk 5100 i 3DMark05 :ohmy:

 

http://img286.echo.cx/my.php?image=50080im.jpg

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

 

Core vil ikke høyere enn 355 :( Andre klarer jo 420...men det er med AS5 på da.

AS vil ikke gi bedre resultat, når det gjelder overclocking. Høye temperaturer er ikke noe problem med dette skjermkortet. Det kan være tilfredstillende å holde tempen lavt, men noen praktisk betydning har det ikke. Hvis du da ikke har fått et veldig rart kort.

 

Å klokke kjernen til 420MHz er fullstendig urealistisk. Han som har gjort det må ha fått et veldig anderledes kort på en eller annen måte. (hvis man kan stole på ham i det hele tatt).

Han fikk 5100 i 3DMark05 :ohmy:

Da skulle man nesten tro han hadde ultra?

Den scoren er jo rimelig urealistisk med mindre man har 16 pipelines, og det mener jeg ultra har..?

Eller så har han den versjonen med 256mb GDDR3 minne, kanskje kjernen er annerledes..?

Lenke til kommentar

Da skulle man nesten tro han hadde ultra?

Den scoren er jo rimelig urealistisk med mindre man har 16 pipelines, og det mener jeg ultra har..?

Eller så har han den versjonen med 256mb GDDR3 minne, kanskje kjernen er annerledes..?

 

Nei, han har ikke Ultra. Ultra har heller ikke 16 pipelines.

Du får ikke i9300 med Go6800 256mb GDDR3.

Du får i9300 med 2 kjerner, NV41 og NV42. De nyeste har NV42, bl.a min.

Lenke til kommentar

Da skulle man nesten tro han hadde ultra?

Den scoren er jo rimelig urealistisk med mindre man har 16 pipelines, og det mener jeg ultra har..?

Eller så har han den versjonen med 256mb GDDR3 minne, kanskje kjernen er annerledes..?

Enig. Det overveldende flertall på notebookforums melder jo om helt andre resultater. Praktisk talt alle får ca 3000 futuremarks 05 uklokket, og ender opp midt mellom 4000 og 5000 et sted, når sitronen er presset maksimalt..

 

Man må være litt realistisk.

 

Freddy, DOD = depth of details.

Endret av ols
Lenke til kommentar

Det er et økende antall folk med i9300 og 5k i 3DMark05, de har egen klubb på notebookforums.com Jeg tror de klarer det. Hvis jeg klarer fra 3000 til 4200 med lett OC, vil de som klarer 380+ sikkert nærme seg 5k med 2.13 GHz eller 2.3 som noen har.

 

 

Har lekkasje på min 1440x900 Bilde

 

Ringte Dell, ny skjerm på vei.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Det er et økende antall folk med i9300 og 5k i 3DMark05, de har egen klubb på notebookforums.com Jeg tror de klarer det. Hvis jeg klarer fra 3000 til 4200 med lett OC, vil de som klarer 380+ sikkert nærme seg 5k med 2.13 GHz eller 2.3 som noen har.

 

 

Har lekkasje på min 1440x900 Bilde

 

Ringte Dell, ny skjerm på vei.

Dæven, det der var jo helt jævlig! :ohmy: Bra du får ny skjerm! :thumbs:

WXGA+ da eller?

Lenke til kommentar

Hei der. Har fått denne pc'en som et valg i hjemmepc-tilbudet på jobben og etter det jeg har lest her (ikke alle postene da) så virker det som en god pc. Valget vi har fått er følgende:

 

Formfaktor Prosessor Intel® Pentium® M Processor 750 (1.86GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)

Minne 1024MB 533MHz DDR2 RAM (2x512MB) (2 SoDIMM slots, maks 2048MB)

Harddisk 100GB IDE (5.400 RPM)

Grafikkort 256MB NVIDIA® GeForce™ 6800 Go

Bæreveske Opsjon

Batteri 6-cell “Smart” Lithium Ion (ca. 3 timers bruk)

Bluetooth Dell™ TrueMobile™ 350 intern Bluetooth modul

Chassis Farge: Sølv, vekt fra 3,5 kg

Chipset Intel® 915PM

DVD brenner 8X DVD+/-RW ”dual-layer”

Firewire IEEE1394

Høyttalere Innebygde kvalitetshøyttalere med subwoofer

Kortplasser 1 Type I eller Type II

Lydkort Sound Blaster Pro kompatibel

Minnekortleser SDIO

Modem Integrert 56k analogt

Mus Touchpad

Nettverkskort Integrert 10/100Mbit

Operativsystem Windows XP Professional Norsk

Service 3 års på-stedet-service

Skjerm 17" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200)

Tastatur Standard, norsk

Trådløs Intel® Pro Wireless 2200 802.11b/g Mini PCI

Utganger S-Video, DVI-I, 6 USB 2.0

 

Betaler brutto 421 i måneden for den. Og slik jeg ser det så er det ganske billig for en slik maskin. Litt dumt at det ikke står type HD eller ram, men regner med at det fungerer tilfredstillende ;)

Noen argumenter på hvorfor jeg ikke skal velge denne? Dersom ikke så sender jeg bestillingen inn i dag :)

Lenke til kommentar

Betaler brutto 421 i måneden for den

 

Dette er jo etter "røverkjøp" du betaler jo bare mellom 8000 - 10000 netto for denne maskinen, litt avhengig av skatteprosent.

 

Konfigurasjonen er jo "sprek", men hvis ikke vekta betyr allverden ville jeg selv tatt 9-cellers batteriet, da får du opptil 50 % ekstra med tanke på brukstid

 

Eneste argumentet mot etter mitt skjønn, er at maskinen ikke er like portabel som f.eks en 14 ". Hvis ikke det betyr noe er det "Løp og kjøp"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...