Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

okay:) Får pcen imorgen.. *Gledermeg*

Hvilke specs kjøpte du med?

Heija, tar bare med "hovedspeca"

 

1,7ghz pm

512ram (*kjøpemer*)

Geforce go 6800

60Giga (250ekstern :cool: )

osv osv osv...

 

Betalte 13.000.- ..

 

 

 

Men det jeg egentlig lurte på var; Hvor lenge på jeg lade den første gangen?

Endret av TeAmlAmPerz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TeAmlAmPerz, som det fremgår av Dell sin bruksanvisning behøver du ikke tenke på dette med ladetid. Sett i kontakten og ta maskinen i bruk. Når batteriet er fullt oppladet er det en led som slutter og lyse. Etter dette sørger elektronikken for vedlikeholsdladning

 

Anbefaler deg å lese gjennom denne tråden. Dette og mange andre spørsmål har vært oppe før, noen flere ganger.

Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz, som det fremgår av Dell sin bruksanvisning behøver du ikke tenke på dette med ladetid. Sett i kontakten og ta maskinen i bruk. Når batteriet er fullt oppladet er det en led som slutter og lyse. Etter dette sørger elektronikken for vedlikeholsdladning

 

Anbefaler deg å lese gjennom denne tråden. Dette og mange andre spørsmål har vært oppe før, noen flere ganger.

ok, så jeg kan bare sette meg på den nå? uten og lade den fult opp? Skal lese litt mer vettu :yes:

Lenke til kommentar

Fikk ikke neo respons på lagringsmedier så jeg prøver her også :

 

Har nettopp kjøp en bærbar Dell 9300 med en 60 gb Toshiba disk. Den har jeg lyst til å partisjonere i to deler. Bruker Partition Magic 8.0 til slike formål, men i dette tilfellet får jeg beskjed om at disken ikke lar seg dele.

 

Mistenker at grunnen er at Dell har laget en liten backup partisjon og at det er denne som hindrer oppdeling (den ligger ikke på C-disken, men på en egen, ikke navngitt partisjon på 2,5 GB). Mulig jeg kommer i mål hvis jeg sletter denne backup greia, men det har jeg av forskjellige årsaker ikke lyst til å gjøre.

 

Noen som har hatt samme "problem" men har funnet en løsning ??

Lenke til kommentar
noe fucka her!? Jeg laster ned driverene, installrer osv osv. men dem funker faen meg ikke! hva er feil?  (har rs`et)..

Hvorfor laste ned? Kan du ikke bare installere driverne som fulgte med på en egen CD? Installeringen fra denne er nesten helt automatisk.

Lenke til kommentar
Mistenker at grunnen er at Dell har laget en liten backup partisjon og at det er denne som hindrer oppdeling (den ligger ikke på C-disken, men på en egen, ikke navngitt partisjon på 2,5 GB). Mulig jeg kommer i mål hvis jeg sletter denne backup greia, men det har jeg av forskjellige årsaker ikke lyst til å gjøre.

Hmm, på 2.5 GB - så mye trodde jeg ikke den var på. Jeg vet at Dell bruker å ha en slags mini-partisjon på produktene sine, men så stor? Tror også at du bør ta vare på den. Mener å huske at den hadde noe med sikkerhet å gjøre, men ikke sikker da.

Endret av Panofix
Lenke til kommentar
drivere til dell ins 9300!? need it :)

http://support.euro.dell.com/no/no/filelib/index.aspx?

 

Måtte man ha drivere for nettverkskortet? (Må bare vite om jeg må brenne drivere på en cd før jeg formaterer)

Jeg formaterte og installerte det medfølgende OS`et (som faktisk var et helt vanlig XP home edition uten noe krims krams). Alle nødvendige drivere ble installert, men ikke driveren til det trådløse nettverkskortet.

 

Ellers fant jeg ut av partisjoneringen. Det var bare å velge "resize partition" istedet for "create partition".

Lenke til kommentar
noe fucka her!? Jeg laster ned driverene, installrer osv osv. men dem funker faen meg ikke! hva er feil?  (har rs`et)..

Hvorfor laste ned? Kan du ikke bare installere driverne som fulgte med på en egen CD? Installeringen fra denne er nesten helt automatisk.

fikk ikke med noe cd?

Det skal følge med flere CDer. De viktigste er

 

1. Rent XP operativsystem for DELL maskiner.

2. CD med drivere: "Drivers and Utilities. Already installed on your computer".

 

Men sef burde det gå glatt å installere nedlastede driver, det er ikke det...

Endret av ols
Lenke til kommentar
finnes det noen flere drivere da? til geforce kortet.. btw fikk ikke med noe cd, bare til works da.. dont need that shitt:)

Maskinen vil stort sett virke med en ren XP installasjon. Men du trenger endel av Dell driverne for å dra full nytte av alle funksjoner.

 

Jeg ville absolutt tatt en telefon til Dell, hvis ikke all software fulgte med.

 

Installering: Jeg tror det har vært oppe før. Hvis jeg husker riktig anbefaler Dell at man først installerer Notebook System drivere. Deretter Intel drivere. Og så uten prioritet drivere til lyd, video, modem, nettverkskort, trådløst, bluetooth.

Endret av ols
Lenke til kommentar
kk, men synes grafikken er litt rar her, så fint om dere veit om noe som kan hjelpe? :s

Du må antagelig inn i skjerminstillinger og stille skjermen til riktig (høyest) oppløsning, og sette dpi til det som ser best ut (under avansert, samme sted).

Dette er det viktigste, men det er flere instillinger i Nvidia skjermkortmenyen

Lenke til kommentar

Hei, jeg har lagt merke til no rart.

at når jeg søker på prisguide til hardware etter Dell. så kommer det opp et tilbud på dell I9300 til 9988 og når jeg gjør om til mine konfirugasjoner blir prisen 9650 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27327

 

og vis jeg går inn på dell sin egen side dell.no så koster datan med mine konfirugasjoner 12.465 og det er med akkurat like konfirugasjoner

 

noen som har noen forklaring på dette?

Endret av alex91
Lenke til kommentar
Hei, jeg har lagt merke til no rart.

at når jeg søker på prisguide til hardware etter Dell. så kommer det opp et tilbud på dell I9300 til 9988 og når jeg gjør om til mine konfirugasjoner blir prisen 9650 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27327

 

og vis jeg går inn på dell sin egen side dell.no så koster datan med mine konfirugasjoner 12.465 og det er med akkurat like konfirugasjoner

 

noen som har noen forklaring på dette?

Det kan virke som denne prisen er uten moms og forsendelse! For når du trykker på den linken som kommer du til "små og mellomstore bedrifter".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...