Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Good for you. ;)

Er ikke villig til å bruke 20k på en laptop jeg, trenger penger til moped-lappen :!:

Jeg lever bare en gang i livet, vil ha det gøy i ungdomstida :D

 

OT: Skulle ikke du bil da? Trenger da vel ikke scooter da? :p

Får gammel-kjerra til mora mi ja. :!:

Får også kjøre bestefaren min sin gamle Tempo Corvette '61 så det er verdt å ta lappen :)

 

i9300 + lappen > xps2 :D

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Denne tråden utarter innemellom til ren chatting. (Ingen er helt uskyldig, men noen må kaste den første sten, som det heter). Det kan være hyggelig nok med småprat, men det blir mye svada og bla seg gjennom for den som er interessert i å finne nyttige tips osv.

 

Vel, jeg vil bare si fra om hva jeg personlig mener. Og retningslinjene er jo klare, for den saks skyld. Se flere steder:

”Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles osv osv”.

”Privat småprat skal skje andre steder”.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle poste mine 3DMark05 resultater, som noen her var interessert i:

 

Alle tester er gjort med 76.50 driveren fra laptopvideo2go.com

 

Standard clock 289/592: 3383

 

"Auto overclocking" 289/592: 3391

 

Satt driverne til å finne høyeste clock 360/729: 4185

 

Ved den høyeste clocken får jeg artifacts i form av lilla striper i HL2, derfor bruker jeg "Auto overclocking" settingen til vanlig. Vet det ikke hjelper stort, men gidder ikke drive å lete meg fram til noe bedre foreløpig :sleep: .

 

Grunnen til at jeg bare får linket til den siste, er fordi jeg bare har gratis versjonen av 3DMark05 :blush: .

Lenke til kommentar

1:

Angående prisene hos Dell nå. De har 2 differensierte utgaver av 9300. En med 256 MB minne som standard og en med 512 MB minne som standard.

Samtidig reklamerer de med dobbelt minne.

På den billige løsningen får en da 512 ram mens en på den dyre fremdeles får 512.

2 X 512 = 512 (Ikke slik jeg har lært matte :roll: ), men har noen en bedre forklaring på dette?

 

2:

Hvis en bestiller maskinen på nett med 2x256 minne,kan en ringe inn til Dell og bytte dette mot èn 512 brikke slik at en kan kjøpe en 512 brikke hos f.eks Komplett? Ved bruk av Dual Channel må da begge brikkene være identiske eller holder det at hastighet/størrelse er lik(Hvis ikke hvilke RAM merke bruker Dell)

Endret av B_A_R_T
Lenke til kommentar

Har et forslag til en oppsumeringspost som kan legges som første post:

 

- Hvordan maskine ser ut, evt. bilder, specs, benchmarks osv.

 

- Priser. Hvordan Dell sine priser hopper litt opp og ned avhengi av tilbud osv. og at det lønner seg å ringe å be om tilbud.

 

- Forklare litt om ytelsen på de forskjellige grafikkortene som kan leveres med maskinen og litt om skjermen (blank/matt, oppløsning, døde pixler, etterslep, lyslekasje etc.).

 

- Fortelle litt om programmene som følger med, og at disse ikke har alt for mye å si for ytelsen. Tenker på MediaExperience :sick: og quickset f. eks.

 

- Grafikkdrivere. Enkel og kort veiledning om de hvordan man kan innstallere nye drivere, som gir bedre ytelse.

 

- Hvilke bagger/sekker som maskinen passer i. For eksempel Dicota AluSlight som er den eneste jeg har prøvd.

 

- Forklare kort om noen bugger som i FarCry, og hvordan det lett kan fikses med 1.3 patchen eller 1.31.

 

Noen som har noe mer å føye til? Ingen av disse emnene er noe spesielt vanskelig å skrive om, så hvis ikke noen har noen ønsker, så bare begynner jeg ;) så får dere heller redigere meg under veis.

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Hvordan er det å ta den med seg? Er det så forferdelig å ikke ha ultraportabel? Noen som bruker den på møter/studier?

 

Hva er den egentlige batterilevetiden på 9celle batteriet?

Jeg får 3.5t med undervolting av cpu :)

 

Kjører 800MHz (min. hastighet) på 0.7v, 1860MHz (maks hastighet) på 1.004v - mindre varme og viftestøy, 100% Prime-stabilt :D

 

rmclock2lj.png

:yes:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Dell_9200: Jeg kan gå opp til 387/770 uten å se artefacts, men der synes det også å gå en skarp grense i mitt tilfelle, ihvertfall hva kjernen angår. Ved 390 er det som regel sporadiske triangler å se under spilling. Jeg har brukt den nevnte instilingen fast i noen uker.

Hvis Nvidia instillillingene står på "max performance gir" den litt over 4600 i 3Dmrk05 score, og 4500 hvis instillingen står på "quality". (litt merkelig forresten, at forskjellen er på bare et par prosent, og jeg kan ikke si at jeg ser noen forskjell).

 

Fredrik: Med undervolting av CPU og blandet bruk har jeg fått nesten like mye med et 6cellers batteri (dvs 3 timer og 10 minutter), med alle spareinstillinger på absolutt max, bortsett fra at jeg ikke deaktiverte dvd drevet (second ide channel). Dette ville tilsvart over 4.5 timer med 9 celler.(men med laveste lysstyrke måtte jeg dra ned rullegardidnet for å se ordentlig hva som skjedde på skjermen). Med deaktivering av drevet og kanskje med en rambrikke fjernet, kan man antagelig komme opp i 5-6 timer ved enkel bruk, men det er jo kun for ekstremfall. (flyet har nødlandet på en øde øy,og man slår ihjel tiden med å lese alle txt filene).

Lenke til kommentar
Hvordan er det å ta den med seg? Er det så forferdelig å ikke ha ultraportabel? Noen som bruker den på møter/studier?

 

Hva er den egentlige batterilevetiden på 9celle batteriet?

Jeg får 3.5t med undervolting av cpu :)

 

Kjører 800MHz på 0.7v, 1860MHz på 1.004v - mindre varme og viftestøy, 100% Prime-stabilt :D

Ja og hvordan er det å ta den med seg? er den for stor? Er ikke som om jeg ikke klarer å bære den da:P men jeg lurer på om den er praktisk å ta med meg, har tenkt litt på ultraportabel, men har lyst på ytelse også. Så jeg heller egentlig mest på noe midt i mellom. Men vil jo helst ha noe som 9300

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å ta den med seg noen plass, merker den ikke i sekken. :p

Det er en vanesak, men den er ikke så stor at jeg ikke gidder å ta den med. Bruker den hjemme og på skolebenken så det er ikke noe problem for meg ;)

 

Den tar jo bare litt større plass på pulten enn andre laptoper. :thumbup:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Da har jeg bestillt min i9300

 

spec:

Pentium M 750 ( 1,86 Ghz, 2mb l2 cache, 533 mhz fsb)

17" WUXGA (1920 x 1200)

1024 mb 533mhz ddr2 sdram (2x512)

60 gb 7200 rpm ide

fixed internal 8x DVD+/- rw drive

256mb Nvidia

intel prowireless 2200 802.11. b/g

Dell wireless 350 bluetooth 2.0 module

kensigton pocket mouse pro wireless mobile optical 2 button wheel mouse

targus style & comfort backpack

 

Pris inkl mva og frakt 17 248,75kr eksl mva 13 799 kr

 

relativt fornøyd med det...

Endret av shagg0r
Lenke til kommentar
Da har jeg bestillt min i9300

 

spec:

Pentium M 750 ( 1,86 Ghz, 2mb l2 cache, 533 mhz fsb)

17" WUXGA (1920 x 1200)

1024 mb 533mhz ddr2 sdram (2x512)

60 gb 7200 rpm ide

fixed internal 8x DVD+/- rw drive

256mb Nvidia

intel prowireless 2200 802.11. b/g

Dell wireless 350 bluetooth 2.0 module

kensigton pocket mouse pro wireless mobile optical 2 button wheel mouse

targus style & comfort backpack

 

Pris inkl mva og frakt 17 248,75kr eksl mva 13 799 kr

 

relativt fornøyd med det...

I hvert fall en nice pris med tanke på at du også valgte Bluetooth modul samt Kensington mus og bæreveske.

 

Jeg synes du gjorde et svært bra kjøp der. Det eneste som kanskje var litt dumt, var at du kjøpte 2x512 MB RAM i steden for 1x1024 MB som ville gitt bedre oppgraderingsmuligheter. Men, men - fin pris det her :thumbup:

Endret av Panofix
Lenke til kommentar
Da har jeg bestillt min i9300

 

spec:

Pentium M 750 ( 1,86 Ghz, 2mb l2 cache, 533 mhz fsb)

17" WUXGA (1920 x 1200)

1024 mb 533mhz ddr2 sdram (2x512)

60 gb 7200 rpm ide

fixed internal 8x DVD+/- rw drive

256mb Nvidia

intel prowireless 2200 802.11. b/g

Dell wireless 350 bluetooth 2.0 module

kensigton pocket mouse pro wireless mobile optical 2 button wheel mouse

targus style & comfort backpack

 

Pris inkl mva og frakt 17 248,75kr eksl mva 13 799 kr

 

relativt fornøyd med det...

Tenkte på å bygge samme opplegget, men dell hadde ikke 60gb 7200rpm kunn 5400..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...