Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry, men må ta opp igjen dette med drivere en gang til. Har lastet ned 76.50 driverne fra LaptopVideo2Go.com sammen med nv4_disp.inf fila. Jeg pakket ut filene til mappe 7650 på C:, slettet den gamle .inf fila og la in den nye.

 

Jeg følger instruksjonene på LaptopVideo2Go.com slavisk, men når jeg kommer hit og velger .inf fila så får jeg meldingen "Finner ikke informasjon i den angitte banen. Om jeg prøver det samme med med orginale .inf fila så får jeg opp en liste over kort, men alle de er for stasjonære maskiner. Har også prøvd med 76.45, men fikk samme resultat. Hva gjør jeg feil?

 

Edit: Fiksa det nå, rota med .inf fila :blush:

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

F-r-e-d-r-i-k, den fremgangsmåten med å installere via device manager burde jo virke, og jeg hadde ikke noe problemer. Men noen har det!

Jeg ser at det er enkelte som anbefaler å bruke "driver cleaner" programmet etter at man har avinstallert de gamle driverne, og man kan jo også (deretter) som et alternativ til device manager kjøre setup.exe fra den mappen der du har de nye driverne. (automatisk installasjon).

 

ps

Så du på den instruksjonssiden at det var en link till en litt annen vri for de som har XP SP2?

Endret av ols
Lenke til kommentar

Jeg har siklet en stund etter Inspiron 9300 nå, og har bare fått mer å mer lyst på den etter å ha lest denne tråden. Men jeg har ikke helt bestemt meg for å kjøpe den ennå.

 

Jeg skal i militæret til høsten og skal begynne på NITH høsten 2006. Og lurer på om denne maskinen er grei å ta me seg i militæret og hver dag på skolen, eller om den blir for stor til det?

 

Jeg skal bruke den til:

- programmering

- spilling

- bildebehandling

- høre på musikk

- se film

- surfing

 

Jeg har nå en stasjonær pc med 19" skjerm (kjører oppløsningen 1280x1024), pcen er en Athlon XP2500+, med 1024 mb RAM, radeon 9700 128mb skjermkort. Denne pcen har jeg klart meg helt fint med til mitt bruk, og klarer meg forsåvidt fint ennå.

 

Jeg lurer også på om Inspiron 9300 med P-M 1,73 ghz, 1024 mb RAM, Geforce Go 6800 vil kunne brukes til mitt bruk i ca. 4 år (selvsagt ikke med spill på høyeste instillinger), eller om jeg bør vente til etter militæret med å kjøpe pc slik at den bare trenger å holde i 3 år? Og trenger jeg den WUXGA-skjermen når jeg ikke kjører bedre oppløsning enn 1280x1024 på en 19" skjerm? Eller er det mer etterslep på WXGA-skjermen?

 

Jeg vil helst ikke legge ut mer enn 13000kr, men regner med det går an å få en ganske brukbar Inspiron 9300 til den prisen, eller?

Lenke til kommentar

Ja det er etterslep. Har ikke mye erfaring med LCD skjermer, men kan tenke meg den ligger rundt 16ms. Eneste stedet etterslep hittil har hvert plagsomst, er under helikopter kjøring på BattleField Vietnam. Vri deg fra høyre til venstre mens du ser etter folk, i spesielt gress eller jungel, og alt blir tåke :hrm:

Lenke til kommentar
Noen som vet specsene på minnet Dell 9300 leveres med? Altså timings osv.

4-4-4-8 :p

 

*Har skjermen på i9300 etterslep? Hvor mange ms forsinkelse er det på denne skjermen?

Det er veldig mye mindre etterslep på denne enn på Acer Ferrari 3200 som jeg hadde før. Merker det når du flytter vinduer og sånn i XP. ;)

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Var det noen som fant noen løsning på Far Cry? :(

 

@sven-o:

Sjekket noe greier i FanGui i dag og gjett hva jeg så:

 

Model: <HTS726060M9AT00>

Firmware: <MH4OA6EA>

Serialno: <MRH436M4HKMSDB>

LBA support: yes

LBA sectors: 117210240 (= 55.89 GB)

Disk cache size: 7877 KB

Supported UDMA modes: 0-5

Current UDMA mode: 5

Acoustic Management support: yes

Acoustic Management enabled: yes

Current Acoustic Management value: 0x80 (= quiet)

Recommended Acoustic Management value: 0x80 (= quiet)

SMART support: yes

Temperature support: yes

Current temperature: 30°C

 

Dell har satt på Acoustic management :p

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Var det noen som fant noen løsning på Far Cry? :(

 

@sven-o:

Sjekket noe greier i FanGui i dag og gjett hva jeg så:

 

Model: <HTS726060M9AT00>

Firmware: <MH4OA6EA>

Serialno: <MRH436M4HKMSDB>

LBA support: yes

LBA sectors: 117210240 (= 55.89 GB)

Disk cache size: 7877 KB

Supported UDMA modes: 0-5

Current UDMA mode: 5

Acoustic Management support: yes

Acoustic Management enabled: yes

Current Acoustic Management value: 0x80 (= quiet)

Recommended Acoustic Management value: 0x80 (= quiet)

SMART support: yes

Temperature support: yes

Current temperature: 30°C

 

Dell har satt på Acoustic management :p

Fant ut noe om hva da med Far Cry? Hvis det gjaldt den merkelige grafikken og de

stygge svarte feltene så laster man ned 1.3 patchen fra ubisoft....

Lenke til kommentar
Oooog? Til hvilke specs?

Jeg fikk til disse specsa:

 

1.73 GHz CPU

512 MB RAM (her blir det jo 2 GB etter hvert da)

GeForce Go6800 256 MB

DVD-brenner

17" skjerm med 1920x1200 oppløsning

9-celle 80WHr batteri

 

Ellers er resten standard.

Det vil si 40gb 5400rpm harddisk? :sick:

 

Hvertfall bra at dvd-brenner er standard nå.icon1.gif

 

Vil si at mitt tilbud er bedre egentlig, PM 1.86, 1x1024, go6800, dvd-brenner, wuxga, 60gb 7200rpm for 16.327 ;)

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Det vil si 40gb 5400rpm harddisk? :sick:

 

Hvertfall bra at dvd-brenner er standard nå.icon1.gif

 

Vil si at mitt tilbud er bedre egentlig, PM 1.86, 1x1024, go6800, dvd-brenner, wuxga, 60gb 7200rpm for 16.327 ;)

Jeg har jo ikke ringt selger enda da :D Kan jo få litt snacks der også.

 

Dessuten skal jeg vente til i midten av juli fordi da har vel prisen sunket ytterligere pluss at det er billigere om sommeren :thumbup:

 

Men jeg går nok for XPS2. MÅ HA Ultra-kortet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...