Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Jeg kjedet meg kanskje litt mye mens jeg ventet på min nye skjerm, så jeg tenkte min 9300 skulle få litt XPS2 look.

 

9300.jpg

Hva lakerte du med?

 

Hvis du lakker den hvite kanten må man nesten lakke kanten på skjermen også... :hmm:

Jeg lakkerte med Quick Spray, pusset ned med sandpapir først. Skal se hvordan det ser ut med hvite kanter på skjermen før jeg gjør noe mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være nødvendig å gjøre alt du nevner, ting skal jo funke. :no:

Tja, i dataverdenen er det ikke alltid slik at ting fungerer. Kompleksiteten er stor, bl.a. i Windows, konflikter forekommer osv. Nye oppdateringer og servicepakker. Holdningen din er grei nok, men jeg mener at det kan være mer tilfredstillende å gå mer aktivt løs på problemene, på det nivå man nå engang befinner seg. (mitt er ikke spesielt høyt, men jeg har faktisk rotet meg frem til endel løsninger opp gjennom årene).

I noen tilfeller kan det også være mer givende å snakke med support etter at man har prøvd diverse på egen hånd.

Lenke til kommentar

Er det Sony Dvd +- RW Dw D56A det er snakk om?

 

Har selv store problemer med denne ved dvd-brenning (se tidligere post).

 

Om dere sjekker dell-forum eller notebookforum, vil dere se at det er de færreste (om noen) som IKKE har hatt problemer med denne.

 

Jeg har vært i kontakt med dell på mail. Fikk først noen svadasvar før de gav opp og sluttet å svare. Jeg skal ringe Dell first thing in the morning og forlange å få byttet drevet i en Nec.

Lenke til kommentar
Er det Sony Dvd +- RW Dw D56A det er snakk om?

 

Har selv store problemer med denne ved dvd-brenning (se tidligere post).

 

Om dere sjekker dell-forum eller notebookforum, vil dere se at det er de færreste (om noen) som IKKE har hatt problemer med denne.

 

Jeg har vært i kontakt med dell på mail.  Fikk først noen svadasvar før de gav opp og sluttet å svare.  Jeg skal ringe Dell first thing in the morning og forlange å få byttet drevet i en Nec.

Hvordan sjekker jeg hvordan drev jeg har? Har også lest at mange har problemer med en av drevene (Sony)... :(

 

Fant ut at jeg har Nec:

nec6yb.png

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt det siste innlegget ditt, lynott. Hvis Fredrik har NEC, hvilket jo tydelig fremgår, så faller jo den forklaringen med Sony helt bort, uansett hvor dårlig Sony drevet måtte være. Eller?

 

Fredrik, bruker du operativsystemet som kom med maskinen?

Lenke til kommentar
Har lagt inn min egen (lovlige) XP pro, men å laste ned drivere fra Dell er jo et helvete. Kan de ikke bare kalle driverne for det de er til, istedet for R87567 osv. ???

Husk å installere den medfølgende dell nss(notebook systems software), FØR du installerer andre drivere. Dette skal være det første som toucher et ferskt windows. Om ikke, så kan du visstnok få problemer med kortleseren. Mulig det var noe mer også.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt det siste innlegget ditt, lynott. Hvis Fredrik har NEC, hvilket jo tydelig fremgår, så faller jo den forklaringen med Sony helt bort, uansett hvor dårlig Sony drevet måtte være. Eller?

?

Så du innlegget jeg postet før Fredrik fortalte at han hadde Nec? ;)

Endret av lynott
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt det siste innlegget ditt, lynott. Hvis Fredrik har NEC, hvilket jo tydelig fremgår, så faller jo den forklaringen med Sony helt bort, uansett hvor dårlig Sony drevet måtte være. Eller?

?

Så du innlegget jeg postet før Fredrik fortalte at han hadde Nec? ;)

Jup.

Men her er kronologien, slik jeg ser den:

 

1.Fredrik beretter i et tidligere inlegg at han har et stort problem.

2.Du antyder at årsaken kan være sony-drevet.

3.Fredrik opplyseer at han har Nec.

4.Du sier " jup, Nec. får ikke håpe det er problemer med den også"

 

(Men det var det jo! )

 

5.Jeg sier at jeg ikke forstår at du kan poste 4.

6.Du spør om jeg så 2.

7.Jeg svarer jup, og henviser til 7.

8. Dette er 7.

 

9.Smiley (jeg får dem aldri til å virke).

Lenke til kommentar

Testet et par runder i BattleField Vietnam, men bildet blir som sagt "dratt". Er det noen som vet om noen av disse spillene støtter/vil støtte 1920x1200 eller widescreen?

 

Swat 4

Battlefield Vietnam

Battlefield 1942

Battlefield 2

Half Life 2

CS 1.6

Far Cry

 

By the way. Grafikken er toppers. Alle detailer og 1600x1200 total uten hakking :w00t: (Ingen AA/AF)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt det siste innlegget ditt, lynott. Hvis Fredrik har NEC, hvilket jo tydelig fremgår, så faller jo den forklaringen med Sony helt bort, uansett hvor dårlig Sony drevet måtte være. Eller?

?

Så du innlegget jeg postet før Fredrik fortalte at han hadde Nec? ;)

Jup.

Men her er kronologien, slik jeg ser den:

 

1.Fredrik beretter i et tidligere inlegg at han har et stort problem.

2.Du antyder at årsaken kan være sony-drevet.

3.Fredrik opplyseer at han har Nec.

4.Du sier " jup, Nec. får ikke håpe det er problemer med den også"

 

(Men det var det jo! )

 

5.Jeg sier at jeg ikke forstår at du kan poste 4.

6.Du spør om jeg så 2.

7.Jeg svarer jup, og henviser til 7.

8. Dette er 7.

 

9.Smiley (jeg får dem aldri til å virke).

Hehe, Fredrik skrev at han ikke fant ut hvilket drev han hadde, for så å si i samme post at han fant det ut allikevel.... + screenshot. Derav "jup, Nec" ;)

 

Jeg håpet at det ikke var problemer med den også fordi jeg i posten før fortalte at jeg skulle bytte ut min Sony med Nec'en ;)

 

Well, whatever. No sweat :)

 

 

(smilies are overrated anyways)

Lenke til kommentar
Testet et par runder i BattleField Vietnam, men bildet blir som sagt "dratt". Er det noen som vet om noen av disse spillene støtter/vil støtte 1920x1200 eller widescreen?

 

Swat 4

Battlefield Vietnam

Battlefield 1942

Battlefield 2

Half Life 2

CS 1.6

Far Cry

 

By the way. Grafikken er toppers. Alle detailer og 1600x1200 total uten hakking :w00t: (Ingen AA/AF)

Far Cry gjør i det i hvert fall :yes: Går ut ifra at i alle fall HL2 støtter WS også.

Lenke til kommentar
Testet et par runder i BattleField Vietnam, men bildet blir som sagt "dratt". Er det noen som vet om noen av disse spillene støtter/vil støtte 1920x1200 eller widescreen?

 

Swat 4

Battlefield Vietnam

Battlefield 1942

Battlefield 2

Half Life 2

CS 1.6

Far Cry

 

By the way. Grafikken er toppers. Alle detailer og 1600x1200 total uten hakking :w00t: (Ingen AA/AF)

dratt? funkker det ikke bra på btf vietnam; med 1gb ram og GeForce Go 6800?

 

 

 

 

For fortsatt ikke WoW til å funkke :cry::thumbdown::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...