Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Fredrik, det vises slik hos alle som har installert CPUZ. Har sett flere diskusjoner om dette rundt omkring på nettet. Gå inn i bios, der vil du se at Memory Speed=533MHz.

Så det, men er fortsatt skeptisk. ;)

Når du får kjørt noen benchmarks, vil du se at du får helt normale resultater.

 

Angående drivere til skjermkort, hva er problemet?

Det sikreste er å avinstallere de gamle driverne i kontrollpanel.

Deretter kjøre Driver Cleaner.

Deretter kjøre setup fra mappen med de nye driverne

(etter at du har forsikret deg om at du har nedlastet den tilhørende modifiserte inf filen og plassert denne i samme mappe).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man har innstallert  den nye driveren, hvor finner en denne oc menyen det snakkes om. Er det bare å høyreklikke på skrivebordet og gå inn på

nView properties?

Ja, det er noe slikt. Du kan også gå via vanlige skjerminstillinger/avansert/GF6800.

Det som er fidusen er at du noen ganger må klikke på venstre kant av Nvidia hovedmenyen for å få opp undermenyen med alle instillingene.

Lenke til kommentar
Alt fikset nå. Er det noe mer jeg må ha? Har FanGui allerede, funker bra. :)

Noen vil si at det er motsatt, dvs at det kan lønne seg å kvitte seg endel overflødige programmer av det som kommer med Dell installasjonen.

 

Hvis du har tenkt å se DVD er CDBREMSE OK. Du kan sette ned rotasjonshastigheten, og dermed få mindre støy fra drevet.

Lenke til kommentar
Skal allikevel ikke ha noe å si, så lenge adapteren står i. Batteriet blir Ladet uavhengig av bruk.

Så det er totalt uten grunn til at de fleste "ekspertene" sier det da? Det samme gjelder jo med mobiltelefoner, de lades selv om de står på, men man skal likevel lade de en dag eller noe slikt før man bruker den. I tillegg til at batteriet skal lades helt ut de første gangene.

Lenke til kommentar
Så det er totalt uten grunn til at de fleste "ekspertene" sier det da? Det samme gjelder jo med mobiltelefoner, de lades selv om de står på, men man skal likevel lade de en dag eller noe slikt før man bruker den. I tillegg til at batteriet skal lades helt ut de første gangene.

Jeg mener at så lenge man unngår "klattlading", skulle det gå helt fint. Laderen er litt mer intelligent enn den var for ti år siden. Jeg vil selvfølgelig anbefale å la adapteren være tilkoplet det første døgnet, men det er ikke noe i veien for å bruke laptopen samtidig. Jeg har iallefall et veldig sprekt batteri (<4 timer), og jeg brukte lappen med en gang jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Ok. Men må en inn i biosen for å sjekke temp. på skjermkort?

Man kan se i driverene... :)

:blush: Se i driverne...? Ja, jeg er grønn på data..

Jeg tror han mener at du kan se det i Nvidia undermenyen (samme sted som du finner clock frekvenser), men bare om du har installert andre drivere enn de fra DELL.

Innstallerer du Fangui, vil du også kunne sette det til å vise temperaturene til CPU og GPU på oppgavelinjen.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på driverene fra Dell og dem fra Nvidia (hvilken versjon?). Er ikke Dell driverene levert fra Nvidia? .... og hva er det med den nevnte "ini" fila?

 

Hvilken "acoustic" innstillinger bruker dere som har erfaring med Hitatchi Ftool?

Personlig synes jeg ikke disken bråker særlig, men lydløst er jo bedre ;)

 

Fangui erfaringer? Personlig synes jeg default innstillingene fra Dell er relativt stille, så sant jeg ikke slår av tv'n eller stereo'n da. Om dere stiller inn viftene til å slå seg på ved x-celsius, bråker viftene da mer når de slås på?

 

Questions, questions ;)

Endret av lynott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...