Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min lenge før estimert lev.dato. Bestilte på mandag, og fikk den på fredag morgen! UPC mannen ringte og sa han snart kom med maskinen. Da jeg sa jeg var på jobb, var det bare å kjøre den dit!!!

 

Forresten fulgte det ikke med noen vanlig Windows-cd

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på en ting angående harddisken i den maskinen,

forskjellen på 7200 og 5400 når det gjelder batteri.

 

Har sett noen her har kommentert større strøm forbruk på 7200 diskene,

men ikke noe konkret. Noen som har mer fakta opplysninger om dette?

 

Jeg bryr med ikke om støy forskjeller på diskene og vurderer å bestille

9300 fra dell, men hadde vært fint å vite hva det vil si for batteri tiden

med de diskene.

:hmm:

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer på en ting angående harddisken i den maskinen,

forskjellen på 7200 og 5400 når det gjelder batteri.

 

Har sett noen her har kommentert større strøm forbruk på 7200 diskene,

men ikke noe konkret. Noen som har mer fakta opplysninger om dette?

 

Jeg bryr med ikke om støy forskjeller på diskene og vurderer å bestille

9300 fra dell, men hadde vært fint å vite hva det vil si for batteri tiden

med de diskene.

:hmm:

 

Forskjellen i effektbruk er ubetydelig. Selv uten å innhente data kan man si dette. Diskene har en typisk max driftstemperatur (si, i størrelsesorden 60 grader). Da de verken har vifte eller kjøleribber, kan de ikke tillates konstruert slik at de utvikler mer enn et visst minimum av varme. Andelen av maskinens totale forbruk er fra før lite.

La oss si at maskinen bruker totalt 25watt, så er harddiskens andel ca 1/10 av dette ved lesing og skriving, 1/20 eller mindre ved "idle", når disken bare snurrer. Det som bruker mest strøm i en harddisk er ikke motoren, når den først har kommet igang (friksjonen i lageret er forsvinnende) men elektronikken og lesearmens servo. Nyere elektronikk bruker generelt mindre strøm, og i praksis kan en raskere HD til og med komme bedre ut, det avhenger av modell).

 

(selv kastet jeg ut den støyende Fuijitsuen som i9300 kom med, og satte inn en nærmest lydløs Samsung 5400)

Endret av ols
Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med dekslene til maskinen. Vet at den blir tykkere osv, men hvordan ser for eksemper carbon ut (bilde?)? Er disse dekslene mulig å kjøpe løse?

Bilder av dekslene har vært postet tidligere i tråden. Går utifra at det går ann å kjøpe dem løse, det finner du fort ut ved å ta en telefon til Dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...