olar0701 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Tror du at du får maskinen allerede i morgen? dribble.gif Bestillingsdato: 5/18/2005Beregnet leveringsdag: 5/23/2005 Faktisk forsendelsesdato: 5/20/2005 Beregnet leveringsdato : 23. mai. Det er vel i morgen det ? Lenke til kommentar
password Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg fikk min lenge før estimert lev.dato. Bestilte på mandag, og fikk den på fredag morgen! UPC mannen ringte og sa han snart kom med maskinen. Da jeg sa jeg var på jobb, var det bare å kjøre den dit!!! Forresten fulgte det ikke med noen vanlig Windows-cd Lenke til kommentar
DeVille_83 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hei, jeg lurer på en ting angående harddisken i den maskinen, forskjellen på 7200 og 5400 når det gjelder batteri. Har sett noen her har kommentert større strøm forbruk på 7200 diskene, men ikke noe konkret. Noen som har mer fakta opplysninger om dette? Jeg bryr med ikke om støy forskjeller på diskene og vurderer å bestille 9300 fra dell, men hadde vært fint å vite hva det vil si for batteri tiden med de diskene. Lenke til kommentar
ols Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Hei, jeg lurer på en ting angående harddisken i den maskinen,forskjellen på 7200 og 5400 når det gjelder batteri. Har sett noen her har kommentert større strøm forbruk på 7200 diskene, men ikke noe konkret. Noen som har mer fakta opplysninger om dette? Jeg bryr med ikke om støy forskjeller på diskene og vurderer å bestille 9300 fra dell, men hadde vært fint å vite hva det vil si for batteri tiden med de diskene. Forskjellen i effektbruk er ubetydelig. Selv uten å innhente data kan man si dette. Diskene har en typisk max driftstemperatur (si, i størrelsesorden 60 grader). Da de verken har vifte eller kjøleribber, kan de ikke tillates konstruert slik at de utvikler mer enn et visst minimum av varme. Andelen av maskinens totale forbruk er fra før lite. La oss si at maskinen bruker totalt 25watt, så er harddiskens andel ca 1/10 av dette ved lesing og skriving, 1/20 eller mindre ved "idle", når disken bare snurrer. Det som bruker mest strøm i en harddisk er ikke motoren, når den først har kommet igang (friksjonen i lageret er forsvinnende) men elektronikken og lesearmens servo. Nyere elektronikk bruker generelt mindre strøm, og i praksis kan en raskere HD til og med komme bedre ut, det avhenger av modell). (selv kastet jeg ut den støyende Fuijitsuen som i9300 kom med, og satte inn en nærmest lydløs Samsung 5400) Endret 23. mai 2005 av ols Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Noen som har noen erfaringer med dekslene til maskinen. Vet at den blir tykkere osv, men hvordan ser for eksemper carbon ut (bilde?)? Er disse dekslene mulig å kjøpe løse? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Noen som har noen erfaringer med dekslene til maskinen. Vet at den blir tykkere osv, men hvordan ser for eksemper carbon ut (bilde?)? Er disse dekslene mulig å kjøpe løse? Bilder av dekslene har vært postet tidligere i tråden. Går utifra at det går ann å kjøpe dem løse, det finner du fort ut ved å ta en telefon til Dell. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Her er dem: Charcoal Leather Cherrywood Carbon Fibre Mediterranean Blue Lenke til kommentar
Tiwaz666 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Den røde og carbonen ser bra ut. Noen som vet hvor mye tykkere maskinen blir? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Den røde og carbonen ser bra ut. Noen som vet hvor mye tykkere maskinen blir? Veldig lite vil jeg tro. Nåh, olar? Fikk du pcen? Det fikk ikke jeg, men jeg bor jo nordpå så. Din ordre er ute for levering beregnet leveringsdag er 5/20/2005 Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Yes, Fredrik. Fikk den i går levert på jobb, ser meget bra ut så langt Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Yes, Fredrik. Fikk den i går levert på jobb, ser meget bra ut så langt Heldiggris. Min pakke ligger enda i Oslo. Endret 24. mai 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Fikk den på døra for fem minutter siden. Perfekt skjerm uten lyslekkasje i det hele tatt Perfekt bortsett fra tastaturet som er uvant Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Selvfølgelig var det noe feil, rammen kjører på 400MHz og ikke 533MHz Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Selvfølgelig var det noe feil, rammen kjører på 400MHz og ikke 533MHz Prøv pinmod da vel. Etter min teori skal det funke. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Selvfølgelig var det noe feil, rammen kjører på 400MHz og ikke 533MHz Prøv pinmod da vel. Etter min teori skal det funke. Hvorfor det? CPU kjører allerede på 533 MHz FSB. Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Selvfølgelig var det noe feil, rammen kjører på 400MHz og ikke 533MHz Prøv pinmod da vel. Etter min teori skal det funke. Hvorfor det? CPU kjører allerede på 533 MHz FSB. Ok. Men det var liksom for å "tvinge" rammen opp i hastighet. Man vet aldri. Lenke til kommentar
ols Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Fredrik, det vises slik hos alle som har installert CPUZ. Har sett flere diskusjoner om dette rundt omkring på nettet. Gå inn i bios, der vil du se at Memory Speed=533MHz. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Fredrik, det vises slik hos alle som har installert CPUZ. Har sett flere diskusjoner om dette rundt omkring på nettet. Gå inn i bios, der vil du se at Memory Speed=533MHz. Så det, men er fortsatt skeptisk. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Får ikke til å installere nye skjermkort drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå